To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - Amortyzator Omni 191 - utwardzenie/zmiana charakterystyki

Pykacz - Pon 26 Sty, 2015

Mam dokładnie taki . http://www.zielonyrower.e...-r-i-may-tuning . Kurczę nie wiedziałem że tyle grzebania z tym jest . Mój jeszcze nie był rozbierany więc pewnie należało by to zrobić . Może przy okazji mały tuning na zawór AV się zrobi :roll:
Tulejki cały zestaw (góra i dół) czyli ślizgowe i montażowe zamówiłem w Proshox . Zapłaciłem za to 206zł bo jeszcze narzędzie do demontażu/montażu musiałem kupić. Tanie to nie jest (za prawie nówkę damper dałem 175zł) a jeszcze mnie czeka zakup i wymiana innego zestawu . :sad:

O co chodzi w oznaczeniu sprężyn do dampera ? Na moim jest napisane 300x3,25 . Pytam bo pewnie będę musiał zmienić bo za mocno się ugina nawet jak jest ostro skręcona (około 3,5cm). Czym się kierować przy doborze ? W przednich jest to rozwiązane oznaczeniem różnymi kolorami więc łatwo coś dobrać .

MixhaL - Pon 26 Sty, 2015

300 to twardość, to jest zazwyczaj na 50kg osobę, szukaj 500-600
ja wysłałem im dampera i mi usuneli stare tuleje i zamontowali nowe za free :)
3.25 to skok sprężyny, musi być podobny, nie może być mniejszy, może być dlikatnie większy

scale - Pon 26 Sty, 2015

Tak jak pisał kolega 300 to twardośc sprężyny a 3.25 skok sprężyny króry dobiera się do skoku dampera, dla przykładu np damper o długości montażowej 200 dostępny jest w werski 51mm oraz 57mm skoku tłoka więc spręzyna też musi być inna.
Z doborem twardości sprężyny nie jest tak prosto (że np. 300 jest dla wagi 50kg) zasadnicze znaczenia ma przełożenie ramy oraz charakterystyka ugięcia (dostępne są wykresy w sieci) niektóre ramy mają liniową charakterystykę pracy (wahacz ugina się proporcjonalnie do siły nacisku na wachacz) lub na charakterystykę progresywną (na początku ugięcia nie trzeba dużej siły by wahacz się ugiął, a pod koniec zakresu pracy trzeba użyć znacznie większej siły niż miałoby to miejsce to miejsce przy chakraterystyce liniowej). Dlatego też dampery dostępne są w kilku ustawieniach, które dopasowane są do danej ramy.
Ogólnie na temat tuningu zawieszenia można napisać doktorat, na szczęście na rynku pojawiło się kilka firm, które się w tych zagadnieniach specializują np. BFG suspension oraz Spider suspension. polecam zapoznać się z ofertą na Facebooku. Pomogą dobrać odpowiednią sprężynę, lepkość oleju oraz dopasować charakterystykę pracy dampera do ramy.

sietaz - Pon 26 Sty, 2015

Ja się nie rozeznaje za bardzo w tylnych amorkach, ale z tego co to widzę to mimo prostszej budowy niż przód sprawa jest bardziej skomplikowana
scale - Pon 26 Sty, 2015

Osobiście kiedyś ten temat jak i dobór odpowiedniej nieszanki opon był dla mnie drugorzędny, dopóki nie zacząłem startować w zawodach enduro. Większe prędkości, wyższe loty, większe nastromienie, zróżnicowane podłożena trasach, w końcu wizyty w miejscach gdzie zwykły rowerzysta by stwierdził że zabłądził (duże nastromienie, tzw. ekspozycja, wg skali g3r P5-P6 http://www.g3riders.com/stg/STG_v1.0.pdf )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group