To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - zwarcie bateri

sunman - Pią 06 Lut, 2015
Temat postu: zwarcie bateri
Chinskie badziewie.. nie wytrzymalo przeplywu pradu na zlaczkach przed bmsem.
Jak sie teraz za to zabrac?
Podlaczyc kable tak po prostu do bms i naladowac?
Sprawdzic jej napiecie?
Czy sprawdzic czy bms nie jest uszkodzony ? Nie wiem jak.

Ale chuknelo dobrze az mi klape z pojemnika wyrzucilo od cisnienia.

WojtekErnest - Pią 06 Lut, 2015

Albo jak piszesz bylo zwarcie baterii, połączeń ALBO przeciążenie zbyt duzym prądem. Ja bym zdecydowanie radzil calosc rozebrac, odlaczyc BMS zmierzyc pojedyncze segmenty i ustalic przyczynę. Dopiero po upewnieniu sie ze kazdy samodzielny segment jest sprawny lub po wyeliminowaniu niesprawnego, podladowac osobno i wtedy wlaczyc BMS.
dzialanie BMS trzeba sprawdzic osobno na ladowanie+balansowanie oraz na rozladoeanie bo to osobne obwody.
Ale najpierw ustalic przyczynę. ..

sunman - Pią 06 Lut, 2015

Plastikowe wtyczki pomiedzy bateria a bmsem sie topily topily az wkoncu kable sir polaczyly przed bmsem. On jakis osmolony nie byl ani cieply po tym. Posprawdzam napiecie na calym pakircie i zobacze jak to wyglada w srodku
atomek1000 - Pią 06 Lut, 2015

Bms powinien odrazu uciąć zwarcie i ochronic baterie.
sunman - Pią 06 Lut, 2015

Tylko ze to bylo na odcinku bateria a bms wiec nie za nim. Sprawdzan to wlasnie i mam 79.3v na bezposrednim wyjsciu z bateri troche byla jezdzona wiec wyglada to puki co spoko. Jak bmsa sprawdzic dalej nir wiem czy moge ladowac przez niego otworze go i sprawdze czy cos sie grilowalo.
tas - Pią 06 Lut, 2015

Bateriom nic nie będzie, kable zadziałały jak bezpieczniki. BMS nawet nie zauważył awarii.
Spokojnie wywal popalone kable, zamień na sprawne i po problemie :)

Duży prąd szedł, za duży i kable nie wytrzymały. Musisz zmniejszyć prąd na sterowniku bo zakatujesz akumulatory. Dodatkowo wymień przewody na jakieś grubsze koniecznie, bo sytuacja się powtórzy.

sunman - Pią 06 Lut, 2015

Wlasnie ogladalem bms i spoko jak nowka osmolilo tylko te male kabelki od bmsa ale one dostaly od chmury sadzy jak palily sie tamte kable przeczyscilem je i nie widac sladow topienia.

Ale podlaczjac bmsa musze pier podlaczyc plus czy minus czy to obojetne ? Wyrzucilrn ten spalony kawalek (wtyczka plastikowa nie wytrzymala kable byly ok ) chce je teraz zlutowac razem i czy kolejnosc ma jakie kolwiek znaczenir w tym przypadku ?

A kable to 10avg

tas - Pią 06 Lut, 2015

No kable to są dobrej grubości, bo aż 10AWG
Prawdopodobnie przetarła się izolacja lub wystąpił zimny lut na łączeniu.
Praktycznie nie ma możliwości przetopienia się izolacji silikonowej, ona wytrzymuje prawie 400st i utleniając się powstaje sam krzem.

sunman - Pią 06 Lut, 2015

Czyli obojetne ktory kable pierw zlutuje ? Bo bms jest podlaczony teraz jedynie tymi cienki kabelkami plusa.
A chce to bezposrednio polaczyc bez zadnych wtyczek zlutowac na stale temu pytam czy wgl tak moge.

Ok juz sobie odpowiedzialem obojetnr ; )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group