To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki AC - JAKI STEROWNIK DO SILNIKA AC z dwoma czujnikami Halla

dzidektom - Pią 06 Lut, 2015
Temat postu: JAKI STEROWNIK DO SILNIKA AC z dwoma czujnikami Halla
Witam wszystkich entuzjastów pojazdów EV i nie tylko.
Ponieważ jest to mój pierwszy temat na tym forum dla tego też proszę o wyrozumiałość.
Jestem posiadaczem skutera elektrycznego Oxygen Cargo produkcji włoskiej napędzanego silnikiem AC trójfazowym 4kW / max 60V. Skuter jest nie sprawny i podejrzewam problemy z fabrycznym kontrolerem silnika, którego nie mam jak sprawdzić. W tej sytuacji chciałem zastosować kontroler firmy KELLY ale po konsultacji z włoskim serwisem tych skuterów w Bergamo otrzymałem informację, że ten silnik to nie jest typowy BLDC ponieważ posiada on tylko dwa czujniki Halla i działa w oparciu o dwa parametry SIN i COS i z takim sterownikiem jak KELLY do silników z trzema czujnikami Halla mój silnik nie będzie działał.
Mam w związku z tym pytanie do bywalców tego forum, czy wie ktoś jaki sterownik można zastosować do tego typu silnika ?
A może podjął by się któryś z kolegów, bliższej współpracy w uruchomieniu mojego skutera za niewygórowaną odpłatnością.
Jeżeli potrzebne będzie więcej danych to proszę pytać, jakie.

atomek1000 - Pią 06 Lut, 2015

Spróbuj go podlaczyc bez halli, ilosc halli nie ma znaczenia, jak sa 3 fazy to pojedzie poprostu bezczujnikowo, na pewno wyjdzie taniej niż szukanie na siłe takiego kontrolera
dzidektom - Pią 06 Lut, 2015

Poza oryginalnym sterownikiem, to żadnego innego kontrolera jeszcze nie kupowałem i nie podłączałem ponieważ, ażeby eksperymentować z kontrolerami to trzeba mieć do nich dostęp albo dużo kasy jak by jakiś się nie nadawał i trzeba by było testować kolejny kontroler. A poza tym to nawet nie wiem jaki typ sterownika nadawał by się do takich testów z silnikiem 4 kW.
Nie jestem aż tak na bieżąco w tych zagadnieniach ale skoro te czujniki są to muszą spełniać jakąś rolę. Z tego co się pobieżnie orientuję to istnieją sterowniki do tzw bezczujnikowej elektronicznej komutacji ale skoro ten silnik (jest to chyba, nie silnik BLMC tylko silnik BLSM synchroniczny z sinusoidalnym kształtem napięcia rotacji) jest wyposażony w takie czujniki to nie wiem czy sterowanie bezczujnikowe zapewni temu silnikowi uzyskanie pełnych parametrów silnika w całym jego zakresie obrotów tak ażeby móc je w pełni wykorzystać w skuterze - chociażby przy ruszaniu kiedy silnik ma małe obroty. Nie wiem też z jakim konkretnie typem (modelem) sterownika miał bym ten silnik testować? Myślę, że chyba powinien to być w takim razie sterownik przystosowany fabrycznie do silników bez czujników Halla - tylko jaki ???

qaz33 - Wto 05 Sty, 2016

formalnie to sie nazywa PMSM a wszyscy wołają na to serwomotor
Twój czujnik to nic innego jak resolver i powiem ci ze ci mega zazdroszcze bo mi sie już od dawna marzy taki silnik z takim czujnikiem w ev az zal napedzac taki silnik bezczujnikowo ale jesli zdecydujesz sie na takie rozwiazanie to chetnie ten czujnik odkupie.

dzidektom - Wto 05 Sty, 2016

Dzięki za informację. Temat się zdeaktualizował, proszę o jego zamknięcie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group