To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Samoczynne wyłączanie się roweru.

Anonymous - Pon 23 Mar, 2015

Miałem podobny przypadek i przyczyną okazał się przypalony styk na złączce dodatniego przewodu zasilania. Dlatego proponuję sprawdzenie tych przewodów. Jeśli stacyjka załącza główne zasilanie, to również wielokrotnie wymieniałem już stacyjki, lub czyściłem ich styki wewnątrz.
WojtekErnest - Pon 23 Mar, 2015

Wg mnie to b.prawdopodobne.A podczas szybszej jazdy, duzego poboru prądu iskrzy zly styk.
leoxxx - Pon 23 Mar, 2015

Bezpieczniki są ok.
BMS podobno jest wymieniony, wiec tam nie powinno być problemu.

WojtekErnest napisał/a:
Ale czy wskazniki mają zasilanie, wskazują wtedy napięcie czy jest 'martwy' ?

Jest "martwy". Gdy rower się wyłączy, wskaźnik na baterii jest nie aktywny. Dopiero po ponownym wyłączeniu/włączeniu zaczyna działać.

Instalacja wygląda na ok.

Problem zaczyna się gdy bateria w spoczynku osiągnie 38V. Gdy jest świeżo naładowana problem nie występuje, mogę jechać na manetce i nic. Wyłącza się szczególnie przy przyspieszaniu. Na wyświetlaczu pokazuje, ze bateria jest pełna (4 z 5 kresek) , nawet przy dużym obciążeniu(przy starej baterii od razu była 1 kreska). Dlatego bym wykluczył spadek napięcia. W chwili obecnej nie jestem w stanie sprawdzić jakie jest napięcie przy obciążeniu, ale postaram się to zrobić.

Anonymous - Pon 23 Mar, 2015

Tu nie chodzi o sam bezpiecznik, tylko jego gniazdo.
Dlatego radzę porównać napięcie na akumulatorze i na wejściu do sterownika.
Jeśli będzie takie samo, to możliwe, że dzieje się coś z poziomem odcięcia w sterowniku.

WojtekErnest - Pon 23 Mar, 2015

Nadal żadnej z możliwych powodów ktore Ci podajemy nie mozna wykluczyć.
Trzeba metodycznie, punkt po punkcie zmierzyć. Calkowite odcięcie zasilania a w tym oświetlenia
wg mnie bardziej wskazuje na szeregowy styk zasilania czyli stacyjka, bezpiecznik, złącze wsuwane, gniazdo oraz BMS lub jeśli jest to styki przekaźnika. Ale nie mozna wykluczyć sterownika czy awarii hali/silnika o czym napisal wcześniej Tas.

leoxxx - Pon 23 Mar, 2015

Zrobiłem kolejne testy.
1.Na luzie chodzi bez problemu.
2.Okazało się, że po odłączeniu i odczekaniu ok 1 minuty, można normalnie go włączyć z panela nie przekręcając kluczyka.
Zrobiłem pomiary w granicach moich możliwości.
Zmierzyłem napięcie w miejscu gdzie wkładam wtyczkę do ładowania. Pod obciążeniem spadło do 36V. Gdy samoczynnie się wyłączył spadło do 16V i powoli rosło w górę.

By zmierzyć napięcie miedzy bateria a sterownikiem musiał bym pokombinować bo nie ma fizycznego dojścia, jak bateria jest włożona.

Najbardziej zastanawia mnie czemu naładowany działa bez problemu a gdy straci 25% zaczynają się problemy.

leoxxx - Pon 23 Mar, 2015

Zwarłem stacyjkę tak by nie miała wpływu na układ.

Podłączyłem się między baterię a sterownik. Bez obciążenia hula cały czas. Napięcie = 37,5V
Gdy obciążę go napięcie spada do 35,5V i momentalne odcięcie. Napięcie spada do 12V i powoli rośnie aż do 31,5V i wtedy można go uruchomić.

Naładuję go i sprawdzę jak zachowuje się naładowany. Jednak podejrzewam, że się nie wyłaczy,

WojtekErnest - Wto 24 Mar, 2015

A czy jesteś w stanie odłączyć baterie od sterownika tak aby obciazyc ją zarowka 24V, opornikami mocy ? Trzeba zlokalizować obszar bo teraz to bardziej wyglada na obszar bateri/BMS.
Piszesz ze bateria ma 35-36 V. A ile ma naladowana ? Bo jesli to typowy 10S to powinno byc ok 41,5 - 42V.
Czyli dosc szybki spadek do stalego napiecia 35-36 V oznacza ze bateria jest wyczerpana lub uszkodzony np 1 segment. A wtedy nic dziwnego ze chwilowo pod obciazeniem spada do 30-31 V i BMS lub/i sterownik odcina.

Anonymous - Wto 24 Mar, 2015

Na mój gust, to coś z bms, skoro przewody są sprawne. Najprościej by było pożyczyć od kogoś taki sam akumulator i wtedy sprawdzić wszystko od nowa. Dziwi mnie to powolne narastanie napięcia, po jego spadku. Normalnie akumulator powinien podnieść się natychmiast. A skoro spada do 12V, to coś jest nie tam z elektroniką akumulatora.
bartek - Wto 24 Mar, 2015

Na moje oko to sprawka baterii.
Kup sobie 3 żarówki 12V 21W w moto-zbycie i podłącz je szeregowo do samego akumulatora. Łączny pobór prądu żarówek będzie ok. 60-63W.

Pomnóż sobie deklarowane amperogodziny przez napięcie akumulatora ( np. 11Ah x 36V = 396Wh ). Oznacza to że Twój akumulator przy rozładowaniu w.w żarówkami powinien świecić ok. 6,2 godziny ( 396Wh / 63W = 6,2h ).

A. Jeśli będzie tyle świecił przy rozładowaniu takim niskim prądem, to oznaczało by że:
1. W baterii jest walnięty BMS.
2. Bateria jest źle dobrana mocowo do sterownika. Sterownik przy ruszaniu ciągnie zbyt duży prąd czego bateria nie wytrzymuje jak jest już trochę rozładowana - testowałem taki przypadek. Bateria z prądem ciągłym 10A / chwilowym 15A, a podłączona była do sterownika z prądem chwilowym 20A. Zachowanie dokładnie takie samo.

B. Jeśli nie będzie tyle świecił to jakieś ogniwo w baterii jest słabsze i przez nie odcina baterie.

A jak chcesz to dokładnie sprawdzić to zainwestuj w urządzenie pikaczo-podobne: http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0

leoxxx - Wto 24 Mar, 2015

zeeltom napisał/a:
Na mój gust, to coś z bms, skoro przewody są sprawne. Najprościej by było pożyczyć od kogoś taki sam akumulator i wtedy sprawdzić wszystko od nowa. Dziwi mnie to powolne narastanie napięcia, po jego spadku. Normalnie akumulator powinien podnieść się natychmiast. A skoro spada do 12V, to coś jest nie tam z elektroniką akumulatora.



To Jest już inny akumulator. Wysłałem mu stary i przyszedł ten co mam obecnie. Poprzedni był rzeczywiście słaby, widać było, że tracił szybko moc i pierwsza myśl to wadliwe ogniwa. Więc na pewno ogniwa są wymienione i sprawne. Zostałem zapewniony, że BMS też został wymieniony.

Dostanę kolejny akumulator i wtedy albo problem ustanie, albo wykluczę baterię jako problem.

bartek napisał/a:

A. Jeśli będzie tyle świecił przy rozładowaniu takim niskim prądem, to oznaczało by że:
1. W baterii jest walnięty BMS.
2. Bateria jest źle dobrana mocowo do sterownika. Sterownik przy ruszaniu ciągnie zbyt duży prąd czego bateria nie wytrzymuje jak jest już trochę rozładowana - testowałem taki przypadek. Bateria z prądem ciągłym 10A / chwilowym 15A, a podłączona była do sterownika z prądem chwilowym 20A. Zachowanie dokładnie takie samo.



Spróbuję go w ten sposób rozładować.
Jednak na luzie chodzi bez problemu, czyli wychodzi na to, że jednak to BMS

Punkt 2 odpada, bo jednak 1,5 roku działało :_

atomek1000 - Wto 24 Mar, 2015

sterownik tez mogl ulec awarii, sprawdź czy sie nie przegrzewa
WojtekErnest - Wto 24 Mar, 2015

Drogi kolego @leoxxx. Powtórzę jeszcze raz :
Piszesz ze bateria ma 35-36 V. A ile ma naladowana ? Bo jesli to typowy 10S to powinno byc ok 41,5 - 42V.
Czyli dosc szybki spadek do stalego napiecia 35-36 V oznacza ze bateria jest wyczerpana lub ma uszkodzony np 1 segment.
To ze niesprawdzana w ciagu 1,5 roku bateria działała teraz uklad szwankuje, to nie jest pewnik ze jest z bateria ok.

leoxxx - Wto 24 Mar, 2015

Wczorajsze pomiary robiłem gdy bateria miała 38V ale była już używana.
Świeżo naładowana ma 42V.

leoxxx - Wto 24 Mar, 2015

Połączyłem 3 halogeny 12V 20W.
Start przy stanie 38V.
Spada mniej więcej 0,1V na 5 min.

CDN



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group