To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem poza kołem - Optymalne miejsce zamontowania silnika oraz jego dobór
ExplorerPvP - Pon 30 Mar, 2015 Temat postu: Optymalne miejsce zamontowania silnika oraz jego dobór Witam.
Chce kupić TAKI sterownik do silnika ale nie wiem jaki dobry silnik do tego kontrolera dobrać
Moje pytanka:
1.Jaki silnik do tego kontrolera jaki podałem i czy on jest dobry czy to jakiś fake
2.Jak będę mieć już silnik to gdzie było by optymalne jego umiejscowienie żeby oddawał swoją
pełną moc? mój przykład zamieszczenia silnika
Dzięki na odpowiedzi
pozdro
atomek1000 - Pon 30 Mar, 2015
Sterownik jest do silnika szczotkowego. Nie będzie pasował do silników z nexun. Podaj czego oczekujesz od roweru i co już masz zakupione to coś dobierzemy.
ExplorerPvP - Pon 30 Mar, 2015 Temat postu: Optymalne miejsce zamontowania silnika oraz jego dobór Szczerze to dopiero planuje zakup sterownika i silnika, rower mam :p
A może taki sterownik byłby ok.
Nie wiem czy przy 500W osiągnę prędkości ok. 40km/h i w górę ale ważne żeby zasilanie było na 24V bo innego nie mam na razie.
ExplorerPvP - Wto 31 Mar, 2015 Temat postu: ? Hmm?
tas - Wto 31 Mar, 2015
Sterownik 500W ma 25A
24V*25A = ~600W
To powinno pozwolić na jazdę te 35-40km/h w optymalnych warunkach, ale nie wiem, czy znajdziesz taki silnik, który przy 24V osiągnie taka prędkość. HUBy w kole będą mieć może 18-25km/h max. Jeśli zrobisz/kupisz MIDa, albo napę zewnętrzny to da się, bo będą jakieś przełożenia (szczególnie, że wybrałeś sterownik DC do silników szczotkowych).
ExplorerPvP - Wto 31 Mar, 2015 Temat postu: bldc Ok. To jaką moc powinien mieć silnik żeby rower osiągnął te 40km/h i wzwyż?
Napięcie jakoś skołuje
Freerider - Wto 31 Mar, 2015
http://www.electricbikesimulator.com/index,pl.html miłej zabawy.
ExplorerPvP - Wto 31 Mar, 2015 Temat postu: dzięki dzięki
Adam Wysokiński - Śro 01 Kwi, 2015
Ja na silniku 250W osiągam niewiele ponad 40. Oczywiście silnik jest przeciążany i komputer pokazuje przy tej prędkości około 550W po płaskim i bez wiatru. To silnik bldc wpleciony w koło. Jak by sterownik ograniczał do tej mocy to się nie rozpędzi. Do rozpędzania jest potrzebna większa moc. Wystarczył by silnik 500W ze sterownikiem "dedykowanym". Moc maksymalna jest większa a znamionowa właśnie taka.
Podobne parametry były przy silniku 350W DC napędzającym koło przez łańcuch.
gienek333 - Śro 01 Kwi, 2015
Jak się daje przekładnię, to można użyć silnika BLDC z samochodu (wspomaganie kierownicy, wentylator, pompa wspomagania) na 12V i zwiększyć mu napięcie np do 24V lub wyżej.
ExplorerPvP - Czw 02 Kwi, 2015 Temat postu: bldc Ok to ja bym wziął silnik 500W i do niego sterownik tylko czy mieć lepiej jakiś zapas mocy z sterowniku? A jeżeli chodzi o przekładnie to gdzie można takową kupić?
Adam Wysokiński - Czw 02 Kwi, 2015
Do normalnej jazdy, bez katapulty spod świateł i jazdy terenowej to spoko wystarczy.
A o jaką przekładnię chodzi?
Skoda roboty na kombinowanie. Silnik wpalatany w koło i pozamiatane.
ExplorerPvP - Pią 03 Kwi, 2015 Temat postu: bldc A jak bym chciał jeździć "nie normalnie" to jaki silnik ?
tas - Pią 03 Kwi, 2015
Przekładnia osobno do napędu typu MID to raczej nie występuje - składa się samemu takie z dostępnych elementów. W sumie to żadna filozofia - przekładnia w rowerze już jest tylko musisz ją wzbogacić o wolnobieg na blacie korby. O ile się nie mylę na forum są stosowne poradniki jak zbudować coś takiego,
Freerider - Pią 03 Kwi, 2015
Ja miałem budować mida ale koszty mnie przerosły niestety.:(
Koncept początkowy:
Silnik nine continent w ramie, gigantyczny moment + biegi = super ultra mega gigantyczny moment
Ale silnik się nie mieści w ramie, no chyba że budujemy na ramie ht. Wtedy rozwiązanie super...
Koncept 2:
Silnika magma.sklep.pl/product-pol-3141-Silnik-elektryczny-bezszczotkowy-48V-1000W-BM1028-BLDC.html
Pisałem z nimi, mogą załatwić wersję 1500W.
Chciałem zrobić olejowy z obiegiem. Silnik ustawiony równolegle do ramy (potrzebna przekładnia kątowa).
Sterownika z magmy 1500w (ekhem, tuning).
Przekładnia kątowa 1:5
Korba trial + nakręcany wolnobieg lub jeden bieg z osią w miejscu obrotu wahacza. Lub biegi dla silnika po oryginalnej stronie, a bieg (jeden bo więcej nie wejdzie, ale można dać napinacz i mieć 3 biegi na korbie) dla pedałowania po stronie przeciwnej, nazywa się to lhd, adapter można zrobić ze starej piasty, mocowane do tarczy hamulcowej.
Oj dużo tych przemyśleń było...
|
|
|