To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Rower Trekingowy z zasilaniem 35Ah
tumich - Nie 12 Kwi, 2015 Temat postu: Rower Trekingowy z zasilaniem 35Ah Rower był zakupiony bez akumulatora. Pierwsza moja zabawka do modyfikacji.
Silnik to 8FUN 250W/24V w tylnej piaście nie generujący oporu toczenia. Rama jest aluminiowa także cała konstrukcja jest stosunkowo lekka. W razie ewentualnego powrotu bez zasilania nie powinno być draki.
Prędkości silnika jest ograniczona do 25km/h przez system pas.
Bateria zrobiona z 84 ogniw li-ion typu 18650 (konfiguracja 12P7S) o pojemności rzeczywistej 2850mAh każde. Czyli 34,2Ah pojemności pod nominalnie 25,2V. Prądy rozładowania na pojedyncze ogniwo maksymalnie podczas maksymalnego obciążenia (ok. 15A) nie wynoszą więcej niż 1,3A wiec pakiet się nie grzeje i można wykrzesać z nich ok 95% pojemności. Po nabraniu prędkości natężenie pradu spada nawet do 0,5A na ogniwo.
Planowałem zaimplementować więcej lecz bagażnik to również ważna kwestia, a te 84 sztuki ładnie zmieściły się pojemniku na fabryczną baterię,
która miała zaledwie 8Ah choć trzeba przyznać, że wszystko jest upchane na milimetry i musiałem zastosować śrubki dystansowe aby to się powiodło.
Nad zabezpieczeniem czuwa bezpiecznik oraz BMS zakupiony od forumowego kolegi.
Zasięg w trybie maksymalnego wspomagania wyniósł ok. 110-120km przy wadze jeźdźców od 65-90kg. Z tym, że ogniwa nie były rozładowywane do końca, lecz do ok. 3,2V.
victor89 - Nie 12 Kwi, 2015
Masz zdjęcia środka puszki z baterią? Ciekaw jestem w jaki sposób upakowałeś tam tyle ogniw
Ładny rower, gratuluję!
tumich - Nie 12 Kwi, 2015
Właśnie żałuję, że nie zrobiłem zdjęcia z montażu baterii. Ogniwa są w plastikowych holderach takich jak ten poniżej ustawione pionowo obok siebie, całość obwinięta kilkukrotnie cienkimi warstwami piankowej folii poliuretanowej takiej jak do montażu paneli podłogowych oraz w newralgicznych miejscach po bogach cienką wartą styropianu oraz pleksy na górze gdzie mocowanie bagażnika lekko dociska. Wszystko zawinięte taśmą czarną żeby uszczelnić w razie niespodziewanego deszczu.
atomek1000 - Nie 12 Kwi, 2015
Bardzo niepozorna fajna kontrukcja A baterii pewnie na 200km wspomagania starczy
WojtekErnest - Nie 12 Kwi, 2015
Zrobiles pakiet z ucietej metalowej obudowy, dlatego tyle weszlo . Wygląda niezle, z daleka 'robi' za oryginal. Skąd masz ten specjalizowany bagaznik ?
tumich - Nie 12 Kwi, 2015
WojtekErnest napisał/a: | Zrobiles pakiet z ucietej metalowej obudowy, dlatego tyle weszlo . Wygląda niezle, z daleka 'robi' za oryginal. Skąd masz ten specjalizowany bagaznik ? |
Obudowa była fabrycznie ucięta. Bagażnik jest fabryczny również. Zmieniłem jedynie śrubki na tzw. dystanse aby nieco podnieść ten bagażnik
Rafał - Nie 12 Kwi, 2015
Moja zona ma podobnego elektryka tylko, że Yamahe. Mi udało sie upchnać tam 35 baterii 18650 7s5p. Zasieg 60-80 km, wiec u ciebie bedzie jakies 180-240km.
|
|
|