To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - [ZBIORCZY] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Szwagier - Wto 23 Sie, 2016
Co do olejów, nie wiedziałem, że to taki głęboki temat Ja używam dwóch - jakiś podobno znany i dobry, dedykowany - w wersji do suchych warunków (nie pamiętam nazwy, jak nie zapomnę, to sprawdzę jutro w garażu i dopiszę) - jestem zadowolony. Oraz ostatnio drugiego - HHS 5000 z Wurtha, taki ogólnego przeznaczenia z PTFE - wydaje się, że też daje radę.
Pavyan - Śro 24 Sie, 2016
Ogólnie, takie tematy pogłębiają chyba głównie producenci - mnogością produktów.
Przejechałem (z jeszcze nienasmarowanym łańcuchem, "docierałem" go na sucho ) po różnych sklepach i m. in. znalazłem olej MAKITY do pił łańcuchowych, ale roślinny, biodegradowalny.
Taki do mnie nie przemawia, więc kupiłem dedykowany Finish Line Wet Lube, tzw. zielony. Bo FL ceramiczny to jakaś taka woda z mąką, to przecież nie może dobrze smarować...
Cena średnia, ok. 20zł/60ml, ale podobno długo trzyma się na łańcuchu, więc ma opinię dość wydajnego.
A tak po prawdzie, czym tłustym i śliskim by nie posmarował, to pojeździ - byle nie na sucho
madejp - Śro 24 Sie, 2016
Właśnie w łańcuchach chodzi podobno o to, żeby na sucho smarować. Żeby się piasek i kurz nie lepił.
Pavyan - Śro 24 Sie, 2016
Zgoda, o to chodzi, ja pół żartem pół serio stwierdziłem, że "czymkolwiek" się posmaruje, będzie (jakiś czas) cicho jechać.
Z tego, co się naczytałem, wynika że smarować - oszczędnie - można tym i owym środkiem, a jest ich mnóstwo; po kilku, kilkunastu godzinach nadmiar smarowidła zaś wytrzeć (usunąć) z zewnętrznych powierzchni łańcucha.
Właśnie po to by brud, kurz i piasek nie przylepiały się do niego. Środek smarujący ma być - w idealnym przypadku - tylko pomiędzy trącymi powierzchniami, a nie na zewnątrz łańcucha.
Nigdy się łańcuchem nie przejmowałem, czasem smarowałem i zawsze olejem maszynowym - nic nie wycierałem i było... dobrze?
Ale teraz dbam o rowerek, bo teraz to jest e-rowerek i bardzo go lubię za pomoc świadczoną podczas jazdy
W dodatku po ostatniej przeróbce pomaga mi jeszcze więcej, więc kupiłem mu markowy "kosmetyk"
Szwagier - Pią 26 Sie, 2016
Pavyan napisał/a: | Finish Line Wet Lube |
o właśnie, ja mam ten, tylko, że "suchy". Miałem innej firmy na "mokre warunki" - porażka. Olej sięklei, zasyfił mi cały rower. Pewnie gdy pada deszcz, albo ciągle chlapie woda, byłby dobry, bo go nie zmyje - ale jeden tylko przejazd po piaszczystej drodze sprawił, że łańcuch i zębatki wolnobiegu były oblebione piaskowo-tustym błotem.
Ten zaś olej "suchy" nie przykleja pyłu i kurzu - łańcuch i zębatki mam czyste. Za to po deszczu, czy po spłukaniu roweru wodą z kranu, po 3 dniach łańcuch pokrywał się rudym nalotem Więc muszę go aplikować po każdym myciu (wodą!). Czymś się więc te środki od siebie różnią...
irrs - Sob 27 Sie, 2016 Temat postu: Maksymalna temperatura pracy ladowarki modelarskiej Jaka jest optymalna temperatura wewnetrzna w czasie pracy ladowarki modelarskiej?
Padl mi wentylator i zastosowalem prowizoryczne chlodzenie zewnetrzne. Manipuluje wiec amperazem w celu zapewnienia bezpiecznej pracy ladowarki. No i pytanie ile stopni C jest dopuszczalne w czasie pracy ladowarki? Posiadam accucell 8 turnigy, ale chyba wszystkie sa klonem tego samego.
Mechano - Pon 29 Sie, 2016
irrs,
Dużo układów scalonych ma temperatury pracy rzędu maks. 140*C. Mimo wszystko nie przesadzał bym i dał maks ~80*C to już będzie sauna. Przy innym sofcie do klona tej ładowarki okazuje się, że ma ona w sobie 2 termometry
Ja mam pytanie z innej beczki. Razem z używaną ramą dostałem stery. Niestety łożyska mają już wyczuwalny luz (na oko jakieś 2mm, do tego hałasują) pytanie: wymienić czy wyczyścić, nasmarować i "jeszcze polata sezon"? Jak wymienić to na co? Zmierzyłem górne łożysko (stery 1 1/8") ma 42mm na zewnątrz, 30mm wewnątrz i grubość 8mm ( z takim charakterystycznym ścięciem). Są do tego zamienniki? Modelu sterów nie znam.
Perszing1800 - Czw 01 Wrz, 2016
Jakby ktoś szukał ładowarki usb/gniazda montażowego do swojego e-bike to proszę:
http://tomas-tuning.com/a..._214_11073.html
Co prawda dzisiaj odebrałem od kuriera dopiero ale wygląda obiecująco.
pastek5 - Czw 01 Wrz, 2016
Mechano pierwsze spróbuj dokręcić stery, popuszczając górną półkę amortyzatora i dokręcając imbusem te pojedyncza śrubę imbusowa na sterach przy mostku.W taki sposób kasuje się luzy na łożyskach. Możliwe że nie trzeba będzie nic dokupywac.
Mechano - Czw 01 Wrz, 2016
pastek5,
Aktualnie rower leży w częściach, więc mam dostęp do sterów, spróbuję wyjąć dolne łożysko, wyczyścić je i nasmarować jeszcze raz.
atomic - Śro 07 Wrz, 2016
Panowie, takie pytanko dotyczące załączonego zdjęcia kontrolera od greentime.
Czy prawidłowo zlokalizowałem druty pomiarowe?
Sterownik nominalnie jest na 30A, jak najłatwiej zwiększyć rezystancję aby uzyskać ~20A?
Rozumiem że jak przetnę jeden z drutów to uzyskam 15A, a to ciut za mało.
Może go po prostu "pocienkuję" pilniczkiem?
tomeczekokok - Śro 07 Wrz, 2016
atomic, widzę, że na dole drutów masz jeszcze cynę. Usuń ją odsysaczem a rezystancja wzrośnie. Możesz je piłować ale pilnikiem z drobnym ostrzem.
atomic - Śro 07 Wrz, 2016
tomeczekokok, kontroler jest nówka w stanie fabrycznym, nic z nim nie robiłem tylko zajrzałem do środka.
tomeczekokok - Śro 07 Wrz, 2016
Wiem ale on już przez nich jest wysterowany na określony prąd. Faktem jest to że jak usuniesz cynę rezystancja wzrośnie.
atomic - Śro 07 Wrz, 2016
Dzięki.
|
|
|