To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Kellys Toxic Electric, 21.5Ah, 37V, silnik 9c (od Nexun)
Pawiel - Pią 08 Maj, 2015 Temat postu: Kellys Toxic Electric, 21.5Ah, 37V, silnik 9c (od Nexun) Witam.
Chciałbym zaprezentować swoją drugą konstrukcję ebajka, poprzednia nie nadawała się na publikacje. Nauczony doświadczeniami z poprzednim rowerem elektrycznym (Trek 3900 10Ah goldenmotor), wyeliminowałem błędy konstrukcyjne i zrobiłem coś, co mi na prawde odpowiada. Założenia konstrukcyjne były następujące:
- silnik z tyłu z możliwością podłączenia tarczy hamulca,
- hamulce tarczowe przód i tył - pełna hydraulika,
- amortyzator przedni o dużym skoku (dla wygody)
- amortyzator tylny (to już zawęziło znacznie wybór modelu rowera "dawcy"),
- zasięg 50km+
- akumulator w rurze skośnej ramy, wyjmowany, stabilnie zamocowany, o solidnej konstrukcji,
- akumulator, którego waga daje możliwość bezproblemowego przenoszenia (np. celem ładowania w pracy/domu),
- estetyka (roweru i sposobu montażu accu),
- moc do 1kW (brak zabezpieczeń przy osi silnika),
- opony nieprzebijalne (co by nie prowadzić rowera 10 km do domu albo nie błagać sąsiada by łaskawie przyjechał pomóc),
Rower przed przeróbką:
No i oto efekt pracy - bez accu:
Z accu:
Widok nocny - pozakłądane na szprychy odblaski i opona Schwalbe Marathon Plus MTB (odporna na przebicie) z odblaskiem na boku (odblaskowy ring):
Accu:
Accu ładuje się prądem 4A, ładowarka jest dosyć głośna (ma wentylator), pełne naładowanie około 5h.
"skrzynka rozdzielcza" - po to by sprawnie oddzielić koło z okablowaniem od reszty w przypadku awarii...
- sterownik 17A Infineon od Nexun'a.
Udało mi się spełnić wszystkie założenia, największym wyzwaniem było zrobienie systemu mocowania akumulatora, który jest wsuwany z boku i siłą ciężaru spada w kierunku korby (2cm) i się samoczynnie blokuje (nie giba się ani trochę na boki i nie przesuwa w dół), na (bardzo dużych) wybojach wykazuje tendencje do przesuwania się do góry (trzeba na prawde katować rower po lesie, żeby się o tym przekonać), będzie to w przysżłości zabezpieczone śrubą (efekt zostanie wyeliminowany).
Obejma accu była zrobiona w AutoCad,
a fizycznie wykonana na CNC z Alu 5mm i składa się w wykonaniu pokazanym na zdjęciu z 5 elementów.
Vmax = 42kmh (bez wiatru),
zasięg = 55km (jednostajna prędkość, przy Vmax, bez postojów),
waga około 25-26kg,
wygoda - niesamowita (pełna amortyzacja).
Zapraszam do wyrażenia słów krytyki i ewentualnych rad )))
Eryk1000 - Pią 08 Maj, 2015
Fany bajk wyszedł Kolejna konstrukcja zawsze bardziej cieszy Widzę że bateria z ogniw liion a jakich konkretnie ?
Pawiel - Pią 08 Maj, 2015
Tutaj jest moja bateria rozpisana w drobnych szczegółach
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=2664
WojtekErnest - Sob 09 Maj, 2015
Pokażesz ten rowerek na zlocie ?
Pawiel - Sob 09 Maj, 2015
Na zlocie bede , ale nie mam fizycznej możliwości przetransportowac rowera do zyrardowa.
Arbiter - Sob 16 Maj, 2015
50km zasięgu przy vmax? to ile bedzie przy 20kmh? Super sprzęt!
Pawiel - Nie 17 Maj, 2015
Nie sprawdzałem bo jazda 20kmh jest nudna, ale bazując na moich doświadczeniach z poprzednim rowerem a obecna bateria (omawiana w tym poście), jazda z mega nudna prędkością 20kmh będzie skutkować zasięgiem około 125km.
Jednak nie sprawdzałem tego i na pewno nie sprawdzę.
Chciałem pokazać go na zjeździe ale mam za małe auto by go przywieźć. Podziwiałem wiec konstrukcje innych kolegów.
|
|
|