To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Przeróbki, naprawy - przeróbka hamulców tarczowych

glebor - Śro 13 Maj, 2015
Temat postu: przeróbka hamulców tarczowych
Hej. Ponieważ w zwykłych rowerach chyba nikt tego nie robi, potrzebuję zrobić specyficzny hamulec tarczowy - jedna dźwignia na 2 tarcze do leżącego KMXa + samoróbka wyłącznik, który odpowiednio będzie włączał sterownik w tryb zwierania faz. Efekt który chciałbym uzyskać to z jednej klamki hydraulicznej hamowanie 2 zaciskami na 2 tarcze 160mm + spowalnianie silnikiem. (bez odzysków energii, ale żeby klcki starczały na dłużej niż tydzień :)

Problemów jest kilka - nie wiem jak można przedłużyć przewód hamulcowy i zrobić trójnik z klamki do 2 zacisków.
Klamka miałaby być w raz zaciskami od shimano malaysia br-m455/brm456.

Myślicie, że da to radę?

bloodyopel - Śro 13 Maj, 2015

Nie wiem jak w rowerach ale wiem że AVT lub stunterzy w motocyklach mają podpinane hamowanie przód i tył pod jedną klamkę bądź 2 klamki pod jedną ręką. Może w okręgu tych tematów szukaj rozwiązania dla siebie.

Zwieranie faz bez regena = cała wytracana energia idzie w ciepło, nie za dobry pomysł :neutral:

glebor - Śro 13 Maj, 2015

damy radę, czujnik temperatury będzie w osi, najwyżej dam radiator i będzie git - 2 klamka będzie zamontowana na wszelki wypadek od tylnego, ale w kmxie nie działają na tył duże siły. Zaprojektowany jest tak, że siedzi się blizej przednich kół.
maniekrox - Czw 14 Maj, 2015

W motocyklach dwusuwowych z dozownikiem oleju linka gazu w pewnym momencie ma trójnik: wchodzi linka od gazu - wychodzą dwie linki: jedna do gaźnika, druga do dozownika oleju. Może zapożycz tego typu rozwiązanie?
bloodyopel - Czw 14 Maj, 2015

maniekrox, tylko że on ma hydrauliki a nie linkowe ;)
glebor - Czw 14 Maj, 2015

na lince to lajtowo trójnbik się robi taki to zrobiłem, ale za mała swiła i spore straty...
glebor - Pią 05 Cze, 2015

Hmmm tak więc przydał by się trójnik do przewodu hamulcowego hydraulicznego.

Na pewno na forum ktoś już rozgryzał ten temat :wink:

Czy jedna klamka starczy na oba hamulce?

Zamówiłem zaciski z wyższej półki shimano deore br-m615 + mam klamki od magury HS 11 czy taka klamka starczy, czy mam kombinować z klamką od skutera?

Jak nikt nie ma pomysłu, to wezmę akuminiowy klocek i nawiercę z jednej strony po czym przegwintuje go gwintownikiem odpowiednim i w ten sposób zrobie 3 otwory na 3 przewody standardowe. Mam zestaw wzorników do pośredniego mierzenia gwintu, gwintownik się kupi/zrobi na tokarce u kumpla w garażu i generalnie widzę możliwość albo 3 takich samych otworów z wydrążonymi ścieżkami cieńszym wietłem za pomocą wiertarki stołowej i imadła, albo drugi klocek - klamka od skutera z czujnikiem stopu. Wydaje się to fajnym pomysłem, bo mam sterownik z regenem. Jeżeli hamował bym w tedy przodem, to spokojnie tył dochamowywał by i miałby sterowanie 3 kół z jednej klaki - niezwykle wygodne i nie ścierają się klocki. pytanie tylko, jak BMS reaguje na hamowanie regenem :D

Adam Wysokiński - Pią 05 Cze, 2015

glebor napisał/a:
Czy jedna klamka starczy na oba hamulce?

Tu jest pewien problem. Rowerowa pompka ma bardzo mały tłoczek i przy 2 zaciskach klamka wpada mocno nim zacznie się hamowanie. Jest tak przy tanim modelu shimano. Może przy lepszych hamulcach ten efekt nie wystąpi. Przy pompce od skutera czy quada problemu nie ma ale ciężar i gabaryty nie są zachęcające.
Gwint w zaciskach i pompkach to M8x0,75

glebor - Pią 05 Cze, 2015

Dzięki to już wiem jaki gwintownik zamówić :)

Od magury jest duża szeroka klamka i raczej mocno tłoczki się wysuwają od hydraulicznych vbrake, dlatego pomyślałem najpierw, żeby wykorzystać to co mam, Od shimano br-m615 zamiwiłem same zaciski właśnie bez oryginalnych rączek, bo widziałem jak to działa i orgunalne shimanowskie klamki na pewno nie dadzą rady na 2 zaciski. Te od magury można wyregulować wciskając śrubką tłoczek w klamce mocniej lub mniej - co ułatwi regulację położenia i wstępnie dopcha ilość płynu do obu zacisków. Zobaczymy, w końcu te hamulce nie są aż takie duże. Swoją drogą ciekawy jestem, czy ktoś robi przewody hydrauliczne na wymiar do hamulców rowerowych.

Freerider - Śro 10 Cze, 2015

I jak idzie przeróbka? ;)
glebor - Śro 10 Cze, 2015

Nie idzie chwilowo, bo nie ma czasu, jest koncepcja taka




Jeden kanał nawiercić wiertłem m7 na wiertarce stołowej, w niego 2 kanały po bokach
Potem wjechać w to gwintownikiem M8x0.75 materiał aluminiowa malutka kostka i będzie super trwały na przewody dać trochę taśmy telfonowej do rur, żeby nie ciekło w miejscu gwintowania i za 20zł jest taki trójnik, że mucha nie siada :P

Adam Wysokiński - Śro 10 Cze, 2015

Tylko, że taki przewód uszczelnia się przez docisk oliwki do gniazda w dnie otworu. Gwint nie ma tu nic do rzeczy
glebor - Śro 10 Cze, 2015

to u mnie będzie się dociskać w inny sposób, nie jestem w stanie zrobić tego inaczej, chyba, że ktoś ma pomysł jak :)
sunman - Śro 10 Cze, 2015

Glebor wykop w necie strone trop.zaklad rowerow nie typowych on ma te rozgalezniku klamka z motoru z przewodem do rozdzirlnika i wyjscia na nornalne przewody rowerowe hydraulicznr do klockow.

Uzywa tego bo musi byc rowne hamownie 2 kol z przodu.w tym samym czasie mozna tez takim od quada on ma 4 otwory jesli masz jak zrobic przejsciowkr z motorowych przewodow na rowerowe lub cos podobnego to tez jakas koncepcją.

arek_arecki - Pią 26 Cze, 2015

rozwiązaniem dla ciebie jest zestaw tektro auriga e-twin z czujnikami


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group