To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Informacje forumowe - Silnik MXUS XF40-45H (3000W) - zamówienie grupowe.

tas - Czw 21 Maj, 2015

Na takim samym napięciu jeden pojedzie 50, drugi 25 i będzie potrzebować około połowę energii (amperów) w porównaniu do szybszego jadącego na połowie manetki, ale potrzebującego 2x takiego ampera, aby mu dorównać.
qaz33 - Czw 21 Maj, 2015

Oczywiscie ze oba będą zużywać tyle samo energii przy tych samych prędkościach. Jednak wolniejszy silnik będzie zawsze lepszy chyba ze przy naszej baterii której nie jesteśmy w stanie zmienić i przy naszym kole nie osiągniemy wymaganej prędkości. Tylko wtedy powinno się iść w silnik szybszy. A czemu bardziej warto iść w wyższe napięcie niż wyższy prąd? No więc:

1. Mniejszy prąd wydłuży żywotność akumulatorów zwłaszcza jesli jeździmy na jakichś laptopowych li-ionach lub akumulatorach starszego typu. Jednak miedzy 100A a 50A jest spora róznica.
2. Zmniejsza się grzanie kabli, odkładanie sie na nich strat (coprawda znikomych ale zawsze) no i nie wymaga podwajania firmowo zamontowanych kabli fazowych co w niektórych szybkich silnikach jest niezbędne.
3. Przy mniejszym pradzie zwiększa się dostępna pojemność akumulatorów. Jest to spowodowane samą charakterystyką ogniw jak i ich rezystancją wewnętrzną na której odkłada się napięcie szybciej wymuszające od BMSa odłączenie pakietu.

tas - Pią 22 Maj, 2015

W PW przewijają się ciągle te same pytania więc odpowiem tutaj :)

1. Ile to potrwa?
Po zamówieniu nie wiem ile potrwa aż porozsyłam je do Was. Producent powiedział, że wyprodukowanie mu zajmie do około 4 tyg + 2 tyg przesyłka + 1 tydzień na ogarnięcie papierów i rozesłanie do was. Niestety tak wygląda klimat zakupów u producenta, to nie jest sklep, nie mają magazynu, produkują na bieżąco. Trzeba być cierpliwym.

2. A jak się nie nazbiera 20 osób to co?
To nic. Zrobią nową wycenę i się zastanowimy co dalej.

3. Jakie jest ryzyko że wpłacę i nie dostane silnika?
Tak, pozbieram kasę i wyjadę na Wyspy Owcze :roll:

4. Ile jest gwarancji i gdzie?
2 lata, www.nexun.pl

5. Cena może być wyższa i będzie trzeba dopłacać?
Jeśli dolar nie zmieni rażąco kursu (>12gr) - nie, to jest całkowita kwota.

MixhaL - Sob 23 Maj, 2015

Jeżeli się nie nazbiera 20 osób to jest opcja że kupicie resztę silników na sklep? :?: Z czasem na pewno ktoś je kupi bo nie każdy ma 1000zł na zawołanie.
tas - Sob 23 Maj, 2015

Nie mogę tego zagwarantować teraz, zobaczymy jak będzie z listą.
toft - Sob 23 Maj, 2015

No to ja bym próbnie jeden wyhaczył... Ino daalej nie wiem która prędkość:(.

Pomóżcie w doborze:). Silnik będzie w kole raczej rowerowym (26 - 24 z większym laczkiem).
Zasilanie 60-80V. Amperaż min 50A. Prędkość jak bedzie koło 50-60max to styknie to i tak okazjonalnie najczęściej jeżdzę w przedziale 15-35kmh.

Generalnie chodzi o to aby stawał na koło, palił gume i był sprawny przy prędkościach 15-20kmh. Tak że myślełem w przyszłości o jakiś 100A ale teraz to już nie wiem... Wiadomo że te 100A idzie przez parenaście sekund a potem albo jest vmax albo konczy się stromy podjazd.... Z tym amperażem to chyba trochę Tas przesadza (że dla 10x6 max 50-60A)? Ja mam teraz golden motor (gabarytowo coś jak 9c 28xx) I jest on raczej wolnoobrotowy. Max ma koło 50 przy 16s lipo (45 przy rozładowanej batce 55 przy świeżej) od poczatku ma 50A i nic mu się nie dzieje nawet przy średniej typu 40wh/km... to silnik mxus który ma rated 3000W powinien (10x6) chyba znośić więcej niż 50A??
Ja już zgłupłem totalnie:).

tas - Sob 23 Maj, 2015

To nie są moje przesady, tylko interpretacja. Jedna z tabelek jest z przewidywalnym max prądem ciągłym vs przegrzanie silnika, mądre głowy zrobiły zestawienie i nie trzeba nic zgadywać.

https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=63142&start=900



Może wymyślmy jakieś ogólne i uniwersalne wnioski?
Dla przykładu:

Maksymalny sterownik (maksymalny prąd ciągły?):
<60A - silnik 10x6
60-75A - silnik 12x5
75-90A - silnik 16x4
90A-120A- silnik 21x3
(wszystkie silniki mają ten sam moment)

Średnica koła:
>26" - 10x6, 12x5
26" - 16x4
<26" - 21x3

Ogólnie o to chodzi, że jakikolwiek silnik w jakimkolwiek rowerze i to będzie jeździć. Ale można się postarać, policzyć i będzie optymalny wybór.

toft - Sob 23 Maj, 2015

Rozumiem wykresy ale interesujące są też opinie praktyczne... Jak wiadomo życie nie jest liniowym wykresem:).
MixhaL - Sob 23 Maj, 2015

Ciekawy wpis z endlle:
"However when you compare different windings AND different wheel sizes, then things get a little more complicated. A 4T winding will run more efficiently than a 3T winding in the same size wheel. When comparing different windings and different wheel sizes, efficiency ultimately boils down to how many amps are required to provide a given thrust. That is the point where efficiency will be identiacal between motor windings and wheel sizes. Copper fill also has a little to do with efficiency, since the 3T has only 63 strands of copper fill, while the 4T has 64 strands, so the 4T can handle 1/64 (1.5%) more current than the 3T motor.

A quick analysis using the simulator shows that the 3T winding achieves its highest efficiency with a 19" Tire, while the 4T achieves its maximum efficiency with a 20.75" tire and the 6T with a 25" tire.
(I used a 50V battery and a 40A IRBF4110 Controller, Mountain Bike with 150kg Load)

However, if you increase the voltage, current, and thus, speed, the Maximum efficient tire size decreases for each Winding.

At 100V battery & 80A Controller, a 3T would be most efficient with a 14.5" Tire, a 4T with a 15.25" Tire and a 6T with a 18.25" Tire."
Wygląda na to że najlepszy jest najwolniejszy bo ma największą sprawność przy kołach które zazwyczaj używamy w rowerach górskich.

atomek1000 - Sob 23 Maj, 2015

Wiesz ze tam są podane prądy fazy na tych wykresach? Ale oczywiście wytrzyma więcej i są to maksymalnie bezpieczne wartości
tas - Sob 23 Maj, 2015

Jak ktoś ma rozterki jaki silnik zabrać to niech weźmie uniwersalny 16x4, nie za szybki, nie za wolny, najlepsze wypełnienie miedzą i będzie fajnie.
Reszta modeli jest specjalistyczna, jak ktoś wie czego szuka to wie który potrzebuje. A jak ktoś nie wie jaki potrzebuje to potrzebuje uniwersalny :)

MixhaL - Sob 23 Maj, 2015

Jak to mówią to co uniwersalne jest do ....
Trzeba wybrać co się bedzie częsciej używać czy czerpać przyjemność z przyśpieszenia czy z prędkości maxymalnej. Mi osobiście wystarcza prędkość do 55km\h której i tak używam bardzo żadko częściej użwam mocnego przyśpieszenai dlatego chyba idę w moment i voltarz co da mi i przyśpieszenie i prędkość na wszelki wypadek.

toft - Sob 23 Maj, 2015

No to dalej nic nie wiem:). A nie, już wiem biorę wszystkie 4;).
atomek1000 - Sob 23 Maj, 2015

do 4 różnych rowerów w różne tereny :razz:
toft - Sob 23 Maj, 2015

E nie... już mam dość tych wszystkich rowerów. Dlatego posprzedawałem. Ale będę wymieniał sukcesywnie w zależności od terenu całe koła:) Problem w tym że realnie mogę zabrać (oprócz koła wpiętego w ramę tylko 2 z 3 pozostałych... heh... dalej loteria:(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group