To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Informacje forumowe - Silnik MXUS XF40-45H (3000W) - zamówienie grupowe.

Yin - Sob 23 Maj, 2015

toft napisał/a:
Ale będę wymieniał sukcesywnie w zależności od terenu całe koła:) Problem w tym że realnie mogę zabrać (oprócz koła wpiętego w ramę tylko 2 z 3 pozostałych... heh... dalej loteria:(

To się da obejść. Zrób rower-quad czterokołowy - będą wszystkie silniki na raz na każdą okazję po drodze ;)

atomek1000 - Sob 23 Maj, 2015

Hubo-mid 16x4 ze skrzynią biegów i kłopot rozwiązany ;)
Pykacz - Sob 23 Maj, 2015

atomek1000 napisał/a:
Hubo-mid 16x4 ze skrzynią biegów i kłopot rozwiązany ;)

A po co ? Wystarczy taki RHR205-50 i prąd 150A (w fazy 350A) napięcie 14s czyli jakieś 58V i Nm jest tyle że z dodania gazu w ciągu nie więcej niż 1sek leżysz na plecach :twisted: Każdy kto dsiadał Tsunami to na 150A tak skończył. :lol:

tas - Nie 24 Maj, 2015

Nie mogłem się powstrzymać :D


deckardmst - Nie 24 Maj, 2015

Legendary Death Bike ! :D
tas - Nie 24 Maj, 2015

O tak, to jest legendarna konstrukcja :)


Pykacz - Nie 24 Maj, 2015

A gdybym tak zdecydował się na odpowiednik wartości Nm w moim RHR205-50 to jaki nawój tego MXUSa by musiał być ? I przy jakim prądzie by to miał ?
tas - Nie 24 Maj, 2015

Tego tak łatwo się nie da.
Po pierwsze silniki z magnesami na 40mm mają 2000W rated, 45mm mają 2500 rated, 50mm mają 3000rated, widziałeś różnice w budowie miedzy twoim a Mxusem - nie ma opcji, żeby mxus był legalnie 3kw, choć producent tak się szczyci, dla mnie to ściema. Robiąc test w stresie mxus nagrzewa się o 15-20% szybciej, co potwierdza tylko porównanie.
W związku z tym musiałbyś dla takiego 21x3 (najbliższy odpowiednik twojego) dawać minimum tyle samo amperów, co się może skończyć tym, że dotychczasowe trasy, jakie pokonywałeś bez problemu teraz nie pokonasz. Silnik będzie podobnie mocny, ale bardziej podatny na przegrzanie (a to jest właśnie to magiczne rated power).
Ludkowie na endless robią drag-race na jakichś biednych 100V i 100A i im się w 60sek Mxus 16x4 rozgrzewa do 120st.
Możesz wybrać wolniejszy silnik, wtedy zmniejszysz ampery np do 100A, aby go nie spalić (wolniejszy silnik ma dłuższe i cieńsze druty i bardziej się bagrzewa w stresie), Nm będą te same, a prędkość i ampery niższe. Zabezpieczenia termiczne obowiązkowe.

Pykacz - Nie 24 Maj, 2015

Nie chodzi mi o moc i powiedzmy że wystarczy mi nawet 2kW tylko o Nm z odpowiedniego nawinięcia przy np 2x niższym prądzie niz teraz mam czyli 150A z aku i 350A w fazy . Chciałbym mieć np przy 70-75A z aku i 170A w fazy mieć taki sam Nm . Niech sobie tam rated power jest i 2kW lub nawet 1.5kW . Da się czy nie ?
tas - Nie 24 Maj, 2015

Tak, weźmiesz np 12x5, zasilisz to np z 80-90A (sprawdzisz jak reaguje pod Tobą, ale to raczej absolutne max dla tej wersji, trzeba by monitorować temp), napięcie zostawisz jak jest. Nm będzie bardzo podobny, prędkość około 35% mniejsza.
W wolnej chwili mogę sprawdzić jakie RPMy mają poszczególne modele, ale mogę to zrobić tylko bez obciążenia, a nie wiem, czy takie dane coś praktycznego powiedzą.

Pykacz - Nie 24 Maj, 2015

tas napisał/a:
Tak, weźmiesz np 12x5, zasilisz to np z 80-90A (sprawdzisz jak reaguje pod Tobą, ale to raczej absolutne max dla tej wersji, trzeba by monitorować temp), napięcie zostawisz jak jest. Nm będzie bardzo podobny, prędkość około 35% mniejsza.
W wolnej chwili mogę sprawdzić jakie RPMy mają poszczególne modele, ale mogę to zrobić tylko bez obciążenia, a nie wiem, czy takie dane coś praktycznego powiedzą.

Trzeba się zastanowić . Kiedy zamykasz listę?
Edyta:
Aaa już znalazłem 07.06 tak ?

toft - Nie 24 Maj, 2015

U mnie z przodu ramy wkoło główki wisi 1.8kwh lipo nie sądzę aby jakiś hub był wstanie w kole 26 cali wystartować jak death bike:). No chyba że kierownik będzie miał 50 kilo....
Chociaż... Pykacz dawaj w końcu jakiś filmik z ruszania z podwórka:).

tas - Pon 25 Maj, 2015

Różnica w emocji przy przesiadce z "cywilnego" mocnego bajka na ala Pykaczowego Superbajka jest mniej więcej taka, jak z przesiadki z roweru klasycznego na 3kw ebajka.
Ja widziałem i jeździłem na dziesiątkach ebajków, ale takiego stracha na superbajku to nie miałem na żadnym :P

No ale to już jest jest watowica końcowe stadium choroby :(
Co robić, jak żyć :shock:

Pykacz - Pon 25 Maj, 2015

Wierzcie lub nie ale mi po przejściu z 14s 150A z aku na 20s 150A z aku po pierwszym dodaniu lekko gazu kolana i "platfusy" zaczęły się trząść a przestały dopiero jakoś po 10min . :lol: I taka szybka myśl przez głowę przelatuje " po co mi to". :roll: Potem się trochę nacieszysz a po jakimś czasie stwierdzasz że nie potrzeba aż tyle i zdejmujesz prąd dla większego zasięgu . A jak już znowu się porządnie najeździsz to znowu po co mi tyle Wh i wywalasz dla niższej masy itd . :lol:
Niby można tego uniknąć bo jeden od drugiego wszystko wie i powinien się uczyć na innych ale jakoś zawsze każdy sam musi sprawdzić by to potwierdzić . :lol:

Cezar38 - Pon 25 Maj, 2015

Bardzo dobrze, na na to własnie liczę :)
Ja na swoim customie i tak nie jeżdżę ani do pracy ani ogólnie po szosach, w okolicy pełno lasów, gór, raj dla MTB wszelakiego. Po lesie nie ma miejsca na 80km/h. Ba, nie ma nawet na 40km/h.
Po prostu customy są cięższe, górki duże, ja lubię techniczną jazdę, kręte wąskie ścieżki, czasem korzenie. Silnik mój obecny nie lubi tego i pokładam nadzieje w nowej jakości.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group