To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Informacje forumowe - Silnik MXUS XF40-45H (3000W) - zamówienie grupowe.

tas - Pon 25 Maj, 2015

Co za frajda jeździć superbajkiem po asfalcie? Żadna :P
Ale w lesie właśnie, na szlakach, ścieżkach nieodwiedzanych, nieznanych, na skałkach, górkach szczytach, och i ach :)

Pykacz - Pon 25 Maj, 2015

tas napisał/a:
Co za frajda jeździć superbajkiem po asfalcie? Żadna :P
Ale w lesie właśnie, na szlakach, ścieżkach nieodwiedzanych, nieznanych, na skałkach, górkach szczytach, och i ach :)


Jest i to wielka ale bardzo szybko się tym objesz a w terenie często praktycznie wcale nawet nie odwiedzanym to ciągle coś nowego więc i przyjemność dłużej trwa . :lol:

Eryk1000 - Pon 25 Maj, 2015

Właśnie powinna być jakaś granica pomiędzy ebajkiem a emotocyklem :P Pykacz chyba już ją odnalazł :P
Pykacz - Pon 25 Maj, 2015

Eryk1000 napisał/a:
Właśnie powinna być jakaś granica pomiędzy ebajkiem a emotocyklem :P Pykacz chyba już ją odnalazł :P


To nie ejst wcale takie pewne . Bo może się okazać że znudzi się teren a zacznie ciągnąć trasa . :twisted: Najlepiej by było mieć dwie opcje ale niestety na tym poziomie konstrukcji to sporo kasy (no i dwoma na raz nie pojeździsz więc ... pozostaje sprzedać jedno i kupić drugie . Ja teraz chcę zasmakować tego powolnego jeżdżenia . :lol: Bo trzeba posmakować wszystkiego za życia.

Eryk1000 - Pon 25 Maj, 2015

Jazdą na ebajku trzeba się delektować :P to tak jak z jedzeniem ;)
bloodyopel - Pon 25 Maj, 2015



:cool: :twisted:

Cezar38 - Wto 26 Maj, 2015

Elektryki to hobby jak każde inne. Wszystkie hobby są kosztowne, z założenia. Dlatego są hobby :)
ARTUR - Wto 26 Maj, 2015

Tylko dwóch chętnych na ten silnik do tej pory ? :razz:
toft - Śro 27 Maj, 2015

NIe no ja jestem chętny na wszystkie 4 opcjie;)...
Żarcik of koz.
Okej myslę i myślę i tak wymyśliłem, że znów pociągnęm postem po forum.
Jak wiadomo 1000zł za taki silnik to symboliczna kwota. Jednak 1000 zł źle wydane to kupa forsy:).
Stąd...
Tak sobie liczę i liczę i chciałbym się upewnić:).
Jeśli do tej pory miałem silnik dd (dla uproszczenia, przyjmijmy, 9c_280x). Puszczałem w niego dajmy na to 4kw przy 80V 50A. I byłem zadowolony, w tym sensie że silnik się nie psuł itd. prędkość pasiła itd. To czy teraz jeśli wezmę najwolniejszy (prędkość mi styknie chodzi i o przyspieszenie i możliwości jazdy terenowej - strome krótkie podjazdy) mxus dla którego podaje się prąd max 60A i zasilę go tym samym sterownikiem i pakietem czyli 80V 50A, to czy odniosę jakąś korzyść w sensie przyspieszenia i maksymalnych możliwości pokonywania podjazdów (zakładam że obroty będą takie same obu silników koło itd takie same)?
Pzdr.

tas - Śro 27 Maj, 2015

Przecież jak kierujesz w silnik 4000W jeden i drugi to oba mają taką samą moc :D
One się różnią moca znamionową, to nie jest perpetulum mobilum :P
To znaczy tyle, że te 4kW nawet nie zagrzeje silnika dużego i możesz na nim szaleć i dac już nie 4000 ale np 7000W, a tamten przy 4000W i 1 górce ma 130st

atomek1000 - Śro 27 Maj, 2015

Kolega chyba pyta czy jeżeli ma np silnik 12x5 9c i wezmie najwolniejszą(najwiekszy moment) wersje mxusa to czy coś zyska.
tas - Śro 27 Maj, 2015

Chyba panuje jakaś powszechna niejasność :)

Jeśli wyjmę silnik z bajka i włożę Mxusa to nie zyskam kompletnie NIC... za wyjątkiem posiadania silnika o większej mocy znamionowej. Czyliii:
1. Albo nie zmieniam sterownika i teraz mogę jeździć jak poprzednio ale katując na górkach nic się nie spali ani nie przegrzeje
2. Albo zapodaje mu prąd 2x taki jak miałem poprzednio i ogień w las bo jest jak na filmikach w necie.

Chyba tyle :)

lkuc18 - Śro 27 Maj, 2015

Ale na tym samym zasilaniu ma większy moment obrotowy poprzez szersze magnesy, tak?
Rafał - Śro 27 Maj, 2015

Mxus ma okolo 5% wieksza sprawnosc od 9C wiec o tyle bedzie mocniejszy przy tym samym pradzie.
tas - Śro 27 Maj, 2015

No 5% trudno nazwać jakąkolwiek zmianą odczuwalną na lepsze :)
Ma większy moment w wolniejszych obrotach, jest efektywniejszy przy dużych prądach, ale wszystkie te zmiany na plus zbiorczo powodują, że silnik może łyknąć większy prąd bo ma wyższą moc znamionową. Zmiana samego silnika nic nie daje. Z 50A nie zaczniecie buksować na szutrze bo to zwyczajnie fizycznie niemożliwe po zmianie tylko samego silnika.
Pany, mocy trzeba, amprów, powera żeby taki silnik i cały rower pokazały co to znaczy 45mm magnesy! :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group