To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Informacje forumowe - Silnik MXUS XF40-45H (3000W) - zamówienie grupowe.

MARCIN - Czw 28 Maj, 2015

Pykacz napisał/a:
2mirko2 napisał/a:

Po co komu napięcie skoro chyba wszyscy od zawsze walczymy o moment obrotowy :P

Niby tak ale można mieć ten sam Nm z 2x wyższego napięcia i 2x niższego prądu przy odpowiednio nawiniętej wersji tego silnika . I to chodzi .

Słuszna uwaga. Dzięki takim zabiegom uzyskuje się mniejsze straty energii.

Pykacz - Czw 28 Maj, 2015

tas napisał/a:
Na endless było to samo :)
20 stron dyskusji, jaki silnik lepszy do jakich zastosowań i jakich prądów przy jakim kole do jakich rowerów przy jakim napięciu. A to tylko pokazuje, że wybór jest, wbrew pozorom, skomplikowany, a czynniki ze sobą powiązane na wiele sposobów.


Niby tak . :twisted:
Więc trzeba jasno napisać że do zapie... silnik 21x3 koniecznie w małym kole a do "wolnego"terenu 10x6 . Co kto do czego potrzebuje .
To ja wstępnie zainteresowany jestem 10x6 lub 12x5 i mam nadzieję że do 07.05 dam radę się namyślić . :cool:

tas - Czw 28 Maj, 2015

Aktualnie są 3 osoby i kilka mam na PW w fazie zastanawiania się nad modelami. Póki co powodzenie operacji zamówienia jest realne.
Lista będzie na bieżąco aktualizowana.
Znaczek "#" obok nicka oznacza że zaksięgowałem wpłatę i potwierdzam chęć zamówienia.
Nick bez znaczka to deklaracja nie potwierdzona (bez wpłaty)

toft - Czw 28 Maj, 2015

Jak mówiłem byłbym co najmniej czwarty:(... Ino te kable oraz nawój.... Bo do obecnego sterownika szkoda chyba brać... a jak wymieniać to na adaptto?? Heh... Drogo się w sumie robi:).
MixhaL - Czw 28 Maj, 2015

Ludzie co tu się zastanawiać, brać dopóki jest taka możliwość.
Trzeba zadać sobie zasadnicze pytanie jak szybko chce się sięździć i czy asfalt czy teren.
Jeżeli asfalt to trzeba brać szybki.
3T to coś koło 1.2km na 1V
4T jest identyczny jak HS3540 czyli 1V to 1KM
Więć taki 4T poleci około 50km\h przy 48v
Jeżeli chce się moment a nie jeździ szybko to trzeba brać silniejszy a wolniejszy.
Ja biorę najwolniejszy bo chcę największy moment, przy 75V poleci mi jakieś 48KM/h, później podniosę sobie napięcie na 100V i będę miał prędkość około 65km co wystarczy mi w zupełnośći do szaleństw

qaz33 - Pią 29 Maj, 2015

Jeżeli dajemy w silnik 3000W to wcale nie znaczy że taką moc dostaniemy na wyjściu. Oczywiście że w silnik 100W można chwilowo włożyć i 1000W ale co z tego jeśli moc wyjściowa będzie równa może 30% tego a reszta pójdzie w grzanie. Dlatego tak ważny jest parametr jak rated power a nie tylko to co w niego wkładamy. Silnik 800W rated power nie oznacza ze jest to moc z jaką można jeździć bez obawy o jego spalenie. Bo mozna go spalić nawet przy 200W jak sie postaramy.
Po drugie F=B*I*L gdzie L ilość zwojów, I prąd oraz B pole magnetyczne zależne od wielkości magnesów
Tak więc wielkość magnesów (niekoniecznie tylko szerokość) proporcjonalnie wpływa na moment obrotowy silników zasilanych takim samym prądem i przy tym samym nawinieciu. To jest proste.
No i po trzecie nie ma czegoś takiego jak ten silnik jest szybszy a ten wolniejszy albo sprawniejszy. Już to tłumaczyłem ze to wszystko zależy od twojej baterii i sterownika.

MARCIN - Pią 29 Maj, 2015

qaz33 napisał/a:
Po drugie F=B*I*L gdzie L to indukcja (ilość zwojów), I (prąd) oraz B pole magnetyczne zależne od wielkości magnesów

Wkradło się sporo błędów w tym wzorze.
Prawidłowo zapisany wzór (bez kolizji oznaczeń - elektrycy dużą literą "L" oznaczają indukcyjność, ale w tym wzorze nie chodzi o indukcyjność uzwojeń):

F = BIl

gdzie:
F - siła działająca na przewód (przewody) z prądem, N
I - natężenie prądu płynącego przez przewód/przewody, uzwojenie, A
B - indukcja (elektro)magnetyczna, T
l - długość czynna przewodu, tzn. długość leżąca w żłobku, prostopadle do ułożonych blach, m

Indukcja B nie zależy od wielkości magnesów, tylko od materiału magnetycznego (przenikalności magnet.), który może utrzymać/wytworzyć odpowiednio duże natężenie pola magnet.

Z powyższego wzoru wynika, że albo podajemy duży prąd na uzwojenia i mamy "duży" moment albo przezwajamy silnik dodając więcej zwojów i przy wyższym napięciu podajemy mniejszy prąd zachowując ten sam moment.

qaz33 - Pią 29 Maj, 2015

Tak Marcin, Uprościłem interpretacje aby była łatwa do zrozumienia dla wszystkich :) L oznacza długość lini przewodów co sprowadza się do ilości uzwojeń. A parametr B (czyli indukcja) przy tym samym rodzaju magnesów zależy właśnie od ich wielkości.
MARCIN - Pią 29 Maj, 2015

qaz33 napisał/a:
A parametr B (czyli indukcja) przy tym samym rodzaju magnesów zależy właśnie od ich wielkości.

Możesz to jakoś wytłumaczyć? Od kiedy indukcja zależy od wielkości? Mając nawet maleńki magnesik będzie on miał taką samą indukcję jak duży. Przełam na kilka części większy magnes - twierdzisz, że te mniejsze kawałki będą mieć mniejszą indukcję B od większych?

tas - Pią 29 Maj, 2015

A czy możecie napisać jakiś artykuł o tym? Tzn wytłumaczyć zależności między silnikami, magnesami, przewodami ale w kontekście ebajków, sterowników, napięć czy prądów?

Przypnę to w ważnym miejscu,nie zgubi się bo to jest ważne dla wszystkich :)

qaz33 - Pią 29 Maj, 2015

Twierdze tak jak piszesz. Duży magnes indukuje duże pole magnetyczne. Czyżbym sie mylił?
Napisane slangiem: Większy magnes mocniej ciągnie :P

MARCIN - Pią 29 Maj, 2015

qaz33 napisał/a:
Twierdze tak jak piszesz. Duży magnes indukuje duże pole magnetyczne. Czyżbym sie mylił?

Piszesz, że duży magnes wytwarza większą indukcję od mniejszego, a to prawdą nie jest. Zasięg oddziaływań dużego magnesu może być większy, tzn. będzie oddziaływał w większej objętości przestrzeni, ale indukcja nie zależy od wymiarów magnesu.
Dzięki dużej przestrzeni wypełnionej oddziaływaniem magnetycznym możliwe jest ułożenie większej ilości miedzi w żłobkach - dłuższe boki czynne uzwojeń.

Ale powtarzam - indukcja magnetyczna nie jest zależna od wielkości magnesu, a od materiału.

qaz33 - Pią 29 Maj, 2015

MARCIN napisał/a:
Piszesz, że duży magnes wytwarza większą indukcję od mniejszego, a to prawdą nie jest. Zasięg oddziaływań dużego magnesu może być większy, tzn. będzie oddziaływał w większej objętości przestrzeni, ale indukcja nie zależy od wielkości.

W takim razie dzięki za poprawienie mnie, wiadać że źle to pamiętałem
MARCIN napisał/a:
Dzięki dużej przestrzeni wypełnionej oddziaływaniem magnetycznym możliwe jest ułożenie większej ilości miedzi w żłobkach - dłuższe boki czynne uzwojeń.

Czyli to jest powód dla którego większe magnesy dadzą proporcjonalnie większy moment, nie przytaczając mojej interpretacji wartości indukcji B reszta jest tak jak pisałem, zgadza się?

MARCIN - Pią 29 Maj, 2015

qaz33 napisał/a:

MARCIN napisał/a:
Dzięki dużej przestrzeni wypełnionej oddziaływaniem magnetycznym możliwe jest ułożenie większej ilości miedzi w żłobkach - dłuższe boki czynne uzwojeń.

Czyli to jest powód dla którego większe magnesy dadzą proporcjonalnie większy moment, nie przytaczając mojej interpretacji wartości indukcji B reszta jest tak jak pisałem, zgadza się?

Tak - chodzi o objętość maszyny. Oczywiście jeśli ktoś wymyśli "lepsze" materiały magnetyczne, to moc/moment będą mogły wzrosnąć bez zwiększania wymiarów. Ale stosując magnetyki tego samego gatunku (bo każdy ma oznaczenie), aby zwiększyć moc/moment, trzeba zastosować elementy o większych gabarytach.

qaz33 - Pią 29 Maj, 2015

Ma to sens..
Podsumowując to wszystko: moc mocy nierówna :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group