To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - E-Bike 4000W 84V/50AH 86km\h + Filmiki

kamil22021990 - Pią 25 Wrz, 2015
Temat postu: E-Bike 4000W 84V/50AH 86km\h + Filmiki
Witam kolegów i koleżanki z forum.
Chciałbym wam zaprezentować mój pojazd elektryczny
Sercem roweru jest popularny silnik ninecontinent 9x7
Sterownik chiński 1500w 48A
Bateria zbudowana jest z 480 ogniw (używane lub leżaki) z bateri od laptopów,
testowane i lutowane przeze mnie . Ogniwa mają kilka lat i pojemności od 70%do 95% nominalnych pojemności .
Zlutowane w pakiet 20S24P czyli 84V 50Ah.
Z powodu braku BMS baterie podzieliłem na 6s + 6s + 6s + 2s
Waga Baterii to 24kg . Cały rower nie ważyłem ale pewnie 45-50kg
Baterie ładuję za pomocą 4 ładowarek Turnigy 80W prądem 2.8 A czyli naładowanie baterii od "zera" to około 20h . Ale nie przeszkadza mi to ponieważ bardzo rzadko to robię ponieważ zasięg realny jaki zrobiłem stylem mieszanym to 170km . Aczkolwiek wg. Obliczeń gdyby jechać 40km/h to zasięg byłby ponad 300km ale rzadko jeżdżę z taką prędkością .
Moc na pełnej baterii to prawie 4000w
Prędkość maksymalna jaką osiągnąłem to 86km/h przy największym możliwym pochyleniu na prostej bez wietrznej drodze.
Na poniższych filmach na YT zarejestrowałem prędkość 80km/h.
Rower jest bardzo dynamiczny szybko przyspiesza od 0 -60km/h jakieś 6-7sek czyli na światłach auta zostają w tyle :D . Konstrukcja skrzynki jest spawana z metalu oraz wyłożona papierową 2mm izolacja w punktach styku z bateriami aby nie zrobić zwarć. Zależało mi aby skrzynka była bardzo solidna aby wjechanie w nie równy teren nie zagrażało jej zerwaniem - cel został osiągnięty . Do skrzynki zostały przykręcone płyty z plexi które zostały oklejone jak widać na zdjęciach.
Dlaczego bez BMSa ?
Ponieważ mam 4 ładowarki które używałem do testowania ogniw więc nie chciałem kupować drogiego bms 20s wraz z kolejną nie tania ładowarka .
Dlaczego taka duża Bateria ? Ponieważ tyle ogniw miałem i było miejsce to żal było nie włożyć . a dzięki temu prądy rzędu 50A nie robią na baterii większego wrażenia 1C to bardzo delikatny prąd który i tak nie używa się non stop . Na zewnątrz skrzynki wyprowadziłem gniazda na 4 alarmy cel . Wewnątrz silnika zamontowałem czujnik temperatury wraz z czytelnym dużym podświetlanym wyświetlaczem na kierownicy . Ponieważ jedynie temperaturę silnika trzeba mieć pod kontrolą . Sterownik z oczywistych powodów się nie przegrzewa . Dodatkowo na kierownicy jest włącznik tempomatu. Oraz ogranicznik prędkości do legalnych 25km/h który niestety nie ogranicza mocy przy starcie Ale przynajmniej na pierwszy rzut oka Pana w niebieskim mundurze rower może wydawać się legalny .
Zapraszam do oglądania filmików (sory za zbyt duże drgania ) .
https://www.youtube.com/watch?v=KMeLvV3zb90
https://www.youtube.com/watch?v=yAafx4kJ158
https://www.youtube.com/watch?v=1VqqObnu30c
I jeszcze kilka zdjęć.








tas - Pią 25 Wrz, 2015

Niepozorny :P

Termometr mierzy temp silnika?

kamil22021990 - Pią 25 Wrz, 2015

Tak dokładnie przy samych zwojach jest czujnik temperatury .
atomek1000 - Pią 25 Wrz, 2015

Sporo ogniw :D ludzie pytaja sie ile wejdzie w ramy typu falcon i vector. Pewnie jeszcze wiecej skoro to tyle weszło.
A jakie temperatury ma silnik? Bo przy takiej mocy szybko musi sie nagrzewac :(
Szkoda tylko tego ładowania na raty, po jakims czasie jednak mozna dolozyc bmsa i ładowarke ;)

kamil22021990 - Pią 25 Wrz, 2015

Jak widać na zdjęciach ogniwa się zmieściły "na styk" dosłownie zostało luzu 2mm z każdej strony. Rower ma bardzo duża ramę a właściwie to pod tym kątem szukałem roweru do przeróbki . Silnik rozgrzewam maksymalnie do 150*C. Taka temperatura pojawi się od zimnego silnika po około 10km jadąc na pełnym "gazie" na prostej drodze (80km/h). Ładowanie nie jest do końca na raty ponieważ pod jeden zasilacz Xbox podłaczam na raz 4 ładowarki i po 20h jest full.
atomek1000 - Pią 25 Wrz, 2015

Obejrzałem filmiki i dziwie się że na rowerze bez amortyzacji takie prędkości osiągasz :shock:
Ja przy 40km/h mocno odczuwam lekkie nierówności drogi na zwykłym mtb a tutaj to ręce muszą odpadać po kilku kilometrach. Samo trzęsienie kamerki to potwierdza :lol:
Tak czy inaczej nie jeden się zdziwi jak dziadkowy rower nagle zacznie przeganiać samochód :mrgreen:

Eryk1000 - Pią 25 Wrz, 2015

Masz pojemną ramę ;) pewnie kawał chłopa jesteś, widać na filmach że silnik ma co robić. U Ciebie BMS chyba się nie sprawdzi za duży mix ogniw z rożną historią, dlatego nie ma co o nim myśleć. Z BMS mogą się tam cuda robić tzn rozjazd ogniw. Życzę miłej jazdy ;)
raymaxxx - Pią 25 Wrz, 2015

niezwykłe osiągi i niezwykły silnik masz :D , fajnie zobaczyć cantilever'y znowu po tylu latach... oldschool'owo, ja bym go nazwał slaughterer... ;)
piotrrs11 - Pią 25 Wrz, 2015

Te 80kmh to zdecydowanie za dużo jak na taki rower ;]
Sam jeżdżę obecnie na "twardzielu" i przy 60kmh jest już nieprzyjemnie na lekkich nierównościach.
Bezpieczną prędkością wydaje się nie więcej niż miastowa 50-tka ;]

Poza tym całkiem estetycznie to wyszło.

Jaki czujnik temperatury stosujesz?

lkuc18 - Pią 25 Wrz, 2015

4kWh? Nieźle :)

Daj znać za jakiś czas jak dają radę te używane ogniwa. Jaką Rw uznajesz za ok?

Sam skołowałem ostatnio 20kg baterii laptopowych, zobaczymy do czego to się nada ;P

Tektronic - Sob 26 Wrz, 2015

Ciągnie ładnie :)

Ja bym tę aparaturę pomiarową zamienił na 3 mierniki led (te małe takie) i dał to w jakąś skromną obudowę :grin:

bloodyopel - Sob 26 Wrz, 2015

Tektronic napisał/a:

Ja bym tę aparaturę pomiarową zamienił na 3 mierniki led (te małe takie) i dał to w jakąś skromną obudowę :grin:


Albo to + bocznik: http://www.aliexpress.com...2032460461.html

Malutkie a wyraźne. Mam zamontowane w ładowarce i spisuje się ok ;) dużym plusem jest możliwość kalibracji prądu i napięcia

wookie - Sob 26 Wrz, 2015

bloodyopel napisał/a:
Dużym plusem jest możliwość kalibracji prądu i napięcia

Jak kalibrujesz tam napięcie, mam coś podobnego, tylko z samym voltomierzem i nie widziałem tam potencjometru, ani nic do kalibracji.
Muszę chyba to wyciągnąć i przyjrzeć się jeszcze raz dokładniej, bo zawyża mi napięcie o 0.4V.

hudy147 - Sob 26 Wrz, 2015

Widzimy się na mini zlocie w Stanisławicach. Jak uruchomię rower to w przyszłym tygodniu:)
bloodyopel - Sob 26 Wrz, 2015

wookie napisał/a:

Jak kalibrujesz tam napięcie




:wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group