To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - E-Bike 4000W 84V/50AH 86km\h + Filmiki
kamil22021990 - Pią 25 Wrz, 2015 Temat postu: E-Bike 4000W 84V/50AH 86km\h + Filmiki Witam kolegów i koleżanki z forum.
Chciałbym wam zaprezentować mój pojazd elektryczny
Sercem roweru jest popularny silnik ninecontinent 9x7
Sterownik chiński 1500w 48A
Bateria zbudowana jest z 480 ogniw (używane lub leżaki) z bateri od laptopów,
testowane i lutowane przeze mnie . Ogniwa mają kilka lat i pojemności od 70%do 95% nominalnych pojemności .
Zlutowane w pakiet 20S24P czyli 84V 50Ah.
Z powodu braku BMS baterie podzieliłem na 6s + 6s + 6s + 2s
Waga Baterii to 24kg . Cały rower nie ważyłem ale pewnie 45-50kg
Baterie ładuję za pomocą 4 ładowarek Turnigy 80W prądem 2.8 A czyli naładowanie baterii od "zera" to około 20h . Ale nie przeszkadza mi to ponieważ bardzo rzadko to robię ponieważ zasięg realny jaki zrobiłem stylem mieszanym to 170km . Aczkolwiek wg. Obliczeń gdyby jechać 40km/h to zasięg byłby ponad 300km ale rzadko jeżdżę z taką prędkością .
Moc na pełnej baterii to prawie 4000w
Prędkość maksymalna jaką osiągnąłem to 86km/h przy największym możliwym pochyleniu na prostej bez wietrznej drodze.
Na poniższych filmach na YT zarejestrowałem prędkość 80km/h.
Rower jest bardzo dynamiczny szybko przyspiesza od 0 -60km/h jakieś 6-7sek czyli na światłach auta zostają w tyle . Konstrukcja skrzynki jest spawana z metalu oraz wyłożona papierową 2mm izolacja w punktach styku z bateriami aby nie zrobić zwarć. Zależało mi aby skrzynka była bardzo solidna aby wjechanie w nie równy teren nie zagrażało jej zerwaniem - cel został osiągnięty . Do skrzynki zostały przykręcone płyty z plexi które zostały oklejone jak widać na zdjęciach.
Dlaczego bez BMSa ?
Ponieważ mam 4 ładowarki które używałem do testowania ogniw więc nie chciałem kupować drogiego bms 20s wraz z kolejną nie tania ładowarka .
Dlaczego taka duża Bateria ? Ponieważ tyle ogniw miałem i było miejsce to żal było nie włożyć . a dzięki temu prądy rzędu 50A nie robią na baterii większego wrażenia 1C to bardzo delikatny prąd który i tak nie używa się non stop . Na zewnątrz skrzynki wyprowadziłem gniazda na 4 alarmy cel . Wewnątrz silnika zamontowałem czujnik temperatury wraz z czytelnym dużym podświetlanym wyświetlaczem na kierownicy . Ponieważ jedynie temperaturę silnika trzeba mieć pod kontrolą . Sterownik z oczywistych powodów się nie przegrzewa . Dodatkowo na kierownicy jest włącznik tempomatu. Oraz ogranicznik prędkości do legalnych 25km/h który niestety nie ogranicza mocy przy starcie Ale przynajmniej na pierwszy rzut oka Pana w niebieskim mundurze rower może wydawać się legalny .
Zapraszam do oglądania filmików (sory za zbyt duże drgania ) .
https://www.youtube.com/watch?v=KMeLvV3zb90
https://www.youtube.com/watch?v=yAafx4kJ158
https://www.youtube.com/watch?v=1VqqObnu30c
I jeszcze kilka zdjęć.
tas - Pią 25 Wrz, 2015
Niepozorny
Termometr mierzy temp silnika?
kamil22021990 - Pią 25 Wrz, 2015
Tak dokładnie przy samych zwojach jest czujnik temperatury .
atomek1000 - Pią 25 Wrz, 2015
Sporo ogniw ludzie pytaja sie ile wejdzie w ramy typu falcon i vector. Pewnie jeszcze wiecej skoro to tyle weszło.
A jakie temperatury ma silnik? Bo przy takiej mocy szybko musi sie nagrzewac
Szkoda tylko tego ładowania na raty, po jakims czasie jednak mozna dolozyc bmsa i ładowarke
kamil22021990 - Pią 25 Wrz, 2015
Jak widać na zdjęciach ogniwa się zmieściły "na styk" dosłownie zostało luzu 2mm z każdej strony. Rower ma bardzo duża ramę a właściwie to pod tym kątem szukałem roweru do przeróbki . Silnik rozgrzewam maksymalnie do 150*C. Taka temperatura pojawi się od zimnego silnika po około 10km jadąc na pełnym "gazie" na prostej drodze (80km/h). Ładowanie nie jest do końca na raty ponieważ pod jeden zasilacz Xbox podłaczam na raz 4 ładowarki i po 20h jest full.
atomek1000 - Pią 25 Wrz, 2015
Obejrzałem filmiki i dziwie się że na rowerze bez amortyzacji takie prędkości osiągasz
Ja przy 40km/h mocno odczuwam lekkie nierówności drogi na zwykłym mtb a tutaj to ręce muszą odpadać po kilku kilometrach. Samo trzęsienie kamerki to potwierdza
Tak czy inaczej nie jeden się zdziwi jak dziadkowy rower nagle zacznie przeganiać samochód
Eryk1000 - Pią 25 Wrz, 2015
Masz pojemną ramę pewnie kawał chłopa jesteś, widać na filmach że silnik ma co robić. U Ciebie BMS chyba się nie sprawdzi za duży mix ogniw z rożną historią, dlatego nie ma co o nim myśleć. Z BMS mogą się tam cuda robić tzn rozjazd ogniw. Życzę miłej jazdy
raymaxxx - Pią 25 Wrz, 2015
niezwykłe osiągi i niezwykły silnik masz , fajnie zobaczyć cantilever'y znowu po tylu latach... oldschool'owo, ja bym go nazwał slaughterer...
piotrrs11 - Pią 25 Wrz, 2015
Te 80kmh to zdecydowanie za dużo jak na taki rower ;]
Sam jeżdżę obecnie na "twardzielu" i przy 60kmh jest już nieprzyjemnie na lekkich nierównościach.
Bezpieczną prędkością wydaje się nie więcej niż miastowa 50-tka ;]
Poza tym całkiem estetycznie to wyszło.
Jaki czujnik temperatury stosujesz?
lkuc18 - Pią 25 Wrz, 2015
4kWh? Nieźle
Daj znać za jakiś czas jak dają radę te używane ogniwa. Jaką Rw uznajesz za ok?
Sam skołowałem ostatnio 20kg baterii laptopowych, zobaczymy do czego to się nada ;P
Tektronic - Sob 26 Wrz, 2015
Ciągnie ładnie
Ja bym tę aparaturę pomiarową zamienił na 3 mierniki led (te małe takie) i dał to w jakąś skromną obudowę
bloodyopel - Sob 26 Wrz, 2015
Tektronic napisał/a: |
Ja bym tę aparaturę pomiarową zamienił na 3 mierniki led (te małe takie) i dał to w jakąś skromną obudowę |
Albo to + bocznik: http://www.aliexpress.com...2032460461.html
Malutkie a wyraźne. Mam zamontowane w ładowarce i spisuje się ok dużym plusem jest możliwość kalibracji prądu i napięcia
wookie - Sob 26 Wrz, 2015
bloodyopel napisał/a: | Dużym plusem jest możliwość kalibracji prądu i napięcia |
Jak kalibrujesz tam napięcie, mam coś podobnego, tylko z samym voltomierzem i nie widziałem tam potencjometru, ani nic do kalibracji.
Muszę chyba to wyciągnąć i przyjrzeć się jeszcze raz dokładniej, bo zawyża mi napięcie o 0.4V.
hudy147 - Sob 26 Wrz, 2015
Widzimy się na mini zlocie w Stanisławicach. Jak uruchomię rower to w przyszłym tygodniu:)
bloodyopel - Sob 26 Wrz, 2015
wookie napisał/a: |
Jak kalibrujesz tam napięcie |
|
|
|