To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Budowa silnika 45kW :)

Eryk1000 - Pon 16 Lis, 2015
Temat postu: Budowa silnika 45kW :)
Znalazłem taki fajny temat na elektroda.pl warto sobie zobaczyć, przeczytać, dotyczy budowy silnika bezszczotkowego 45kW

http://www.elektroda.pl/r...6.html#15154505

tu link do samego źródła

http://www.masinaelectric...s-motor-design/

https://youtu.be/2LNfDI3QUpQ

rarek - Wto 17 Lis, 2015

jakie przeznaczenie?
obroty w dziwnym zakresie jak do ciężarówki.

Mechano - Wto 17 Lis, 2015

Silnik ma być użyty do konwersji samochodu.
Przeczytajcie tę dyskusję na elektrodzie :D

rarek - Wto 17 Lis, 2015

zrozumiałem że to wątek "Eryk1000"-a na bazie tamtego
Jeśli to tylko wzmianka, to nie mam pytań.

Eryk1000 - Wto 17 Lis, 2015

Nie no nie buduje takiego szatana :) , po prostu taka ciekawostka, zgrabny silnik 17kg i moc 45kW, pięknie wykonane chłodzenie wodne. Koszty na bank są spore ale doświadczenie bezcenne. Czapka z głów dla wykonawcy.
gienek333 - Wto 17 Lis, 2015

Nie studiowałem dogłębnie tematu, ale moje uwagi to; wycinanie laserem (sam zastanawiałem się nad robieniem silników) i jest to słabe (lepsza chyba woda). Przy silnikach o dużych gęstościach mocy, ważna jest jak najmniejsza szczelina, przy prostopadłościennych magnesach?
rarek - Śro 18 Lis, 2015

W Polsce są lasery odpowiednie do wycinania blach silnikowych.
Co nie zmniejsza problemów z blachami. Zawsze dostępne w ilościach prototypowych są trochę za grube i gorsze parametry magnetyczne. Na próby i wolnoobrotowe jednostki wystarczające.
Przymierzałem się do motoru na 13k obr to wychodziła grzałka a nie silnik ;)

tomson - Pon 23 Lis, 2015

Twórca silnika też nie miał najlepszej blachy M330-50A o grubości 0,5mm a i tak drogo to wychodzi niestety w detalu
ev-drive.eu - Pon 23 Lis, 2015

Kilka lat temu zrobiłem podobny silnik do zastosowania w kole samochodu Rover 75 .

www.ev-drive.eu

Piękna przygoda z budową prototypu . Projekt stanął w miejscu po zbudowaniu jednego silnika i zamontowaniu w prawym kole samochodu . Zdecydowałem obrać prostszą , tańszą i zdecydowanie mniej awaryjną drogę czyli silnik indukcyjny z klasyczną skrzynią biegów.
Nie żałuję , jeżdżę już trzy lata moim Roverem 75 od momentu przerejestrowania na elektryka

Mechano - Pon 23 Lis, 2015

ev-drive.eu,
Opisałeś gdzieś swój samochód? Chętnie poczytam i popatrzę.

ev-drive.eu - Wto 24 Lis, 2015

http://forum.samochodyele...topic.php?t=348
radasss - Czw 31 Gru, 2015

Eryk1000 napisał/a:
zgrabny silnik 17kg i moc 45kW, pięknie wykonane chłodzenie wodne

Też mam myśl budowy silnika z cieczowym chłodzeniem. W przypadku powyższej mocy płaszcz chłodzący od uzwojenia silnika przedzielony jest dużą opornością termiczną żelaza. 15 kW ciągle ok, 45 kW krótkotrwale. Również wielki szacun dla konstruktora. To tak przy okazji.
Obiecującą konstrukcją wysoko sprawną jest układ Halbacha . Odchodzą w budowie blachy. Zostają miedź, magnesy neodym, konstrukcja nośna - może carbon.
Kilka lat temu zamawiałem kilka kilo neodymu własnego projektu ( 6 segmentów pierścienia Φ 240 ) - z przesyłką z Chin - 1kPLN. Czyli chyba nie tak drogo.
Może byłby kto, żywo zainteresowany budową takiego Halbacha ? Zaznaczam żywo co nie znaczy, że musi powstać w mniej niż rok :grin:

kolmen - Pon 06 Sie, 2018

radasss napisał/a:
Eryk1000 napisał/a:
zgrabny silnik 17kg i moc 45kW, pięknie wykonane chłodzenie wodne

Też mam myśl budowy silnika z cieczowym chłodzeniem. W przypadku powyższej mocy płaszcz chłodzący od uzwojenia silnika przedzielony jest dużą opornością termiczną żelaza. 15 kW ciągle ok, 45 kW krótkotrwale. Również wielki szacun dla konstruktora. To tak przy okazji.
Obiecującą konstrukcją wysoko sprawną jest układ Halbacha . Odchodzą w budowie blachy. Zostają miedź, magnesy neodym, konstrukcja nośna - może carbon.
Kilka lat temu zamawiałem kilka kilo neodymu własnego projektu ( 6 segmentów pierścienia Φ 240 ) - z przesyłką z Chin - 1kPLN. Czyli chyba nie tak drogo.
Może byłby kto, żywo zainteresowany budową takiego Halbacha ? Zaznaczam żywo co nie znaczy, że musi powstać w mniej niż rok :grin:


Projekt wystartował ? :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group