To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Ferrofluid, chłodzenie silnika.

maniekrox - Pon 30 Lis, 2015

Może być tak, że podczas ogólnej burzy magnetycznej panującej w okolicach uzwojeń ten ferrofluid przeskakuje z magnesów na uzwojenie, potem znowu na magnesy itd... Widzieliście pewnie co się dzieje z takim ferrofluidem po przyłożeniu magnesu, a popatrzcie jak w silniku się to dynamicznie zmienia. Niemniej jednak cały czas to by się działo jedynie w obrębie uzwojenie - magnesy...
Mechano - Pon 30 Lis, 2015

A z magnesów na obudowę, chyba ma sens, jeżeli rzeczywiście to tak działa.
maniekrox - Pon 30 Lis, 2015

Przenosząc ciepło na pokrywy "delikatnie" zwiększasz powierzchnię oddawania ciepła;)
ajs - Nie 26 Lut, 2017

Czy ktoś z Was ma już jakieś wyciągnięte wnioski z zastosowania ferrofluidu ?
Przemek - Pon 20 Mar, 2017

ja już nie dugo będę mógł wypowiedzieć sie jak to wygląda w praktyce, a tym czasem trafiłem na bardzo fajny elaborat, naprawdę interesujące źródełko

cytat
" Z pozytywnym skutkiem zostały również przeprowadzone
próby zastosowania cieczy ferromagnetycznych do wypełniania
szczelin w obwodach magnetycznych maszyn elektrycznych. Uzyskano w ten
sposób większą moc i lepsze chłodzenie tych urządzeń. "

polecam całość
http://www.foton.if.uj.ed...65-d7eae249b43e

Passat_EQ - Pon 20 Mar, 2017

W silnikach elektrycznych czesto uzwojenie jest nieruchome i polaczone z obudowa/ radiatorem.
Wtedy ciecz pomoze w transporcie energii na zewnatrz. W silnikh jakie sa w rowerach tej cieczy trzeba tyle aby chlapala po uzwojenij czyli na kieliszki. Najtaniej olej.

Przemek - Pon 20 Mar, 2017

Passat_EQ napisał/a:
trzeba tyle aby chlapala po uzwojenij


raczej z tego co przestudiowałem ta ciecz nie będzie chlapać na pewno, ona ściśle trzyma sie pola magnetycznego
w opracowaniu które podlinkowałem jest zdjęcie jak ferrofluid pnie się po przewodniku który wytwarza pole, więc w moim silniku gdy będzie wyłączony ferro będzie "siedzieć" pomiędzy magnesami ale gdy włączę silnik i cewki zaczną indukować pole ferro będzie przyklejało " sie do aktywnej cewki nie dość że będzie odbierać ciepło to jeszcze zwiększy sile przyciągania, tak wynika z opisu, inną sprawą jest ile go nalać by było go optymalnie wydaje mi sie że powinno go być na tyle by powodował swoją objętością wybrzuszenie między magnesami tak aby wystawał ponad nie ale mieścił sie w przerwie powietrznej miedzy magnesami a cewkami, co do kosztu wytworzenia autor podaje ze każda pracownia chemiczna w podstawówce ma odczynniki by wytworzyć ferro wiec jego cena podejrzewam że jest dyktowana prze jej "tajemne" moce i popyt

Passat_EQ napisał/a:
Najtaniej olej.


czy z olejem jest taniej? hmm- ale ilość komplikacji rośnie, do tego uszczelnienia, odpowietrzniki itd.

maniekrox - Pon 20 Mar, 2017

Jak ktoś to przetestuje, to zwróćcie proszę uwagę czy:

* Nie zmieniło się zużycie ebajka w Wh/km
* Nie zmieniła się prędkość maksymalna

:)

Passat_EQ - Pon 20 Mar, 2017

Jest teoria ktora mowi ze z kaset vhs mozna zrobic ferrofluid. Podobno wystarczy je rozwinac i zalac odpowiednim rozcienczalnikiem. Nastepnie go odparowac i proszek zmiezac z olejem silnikowym.
Mi latwiej to poszlo gdy tasme rozciagalem przez co proszek sie odrywal sam i wykruszal.
Dodalem olej ale nie pamietam co z tego wyszlo bo nie dokolczylem zabawy.
Mozesz sprobowac.

Przemek - Pon 20 Mar, 2017

czytałem te opisy "zrób to sam" ale tam raczej nie było pisane o odparowywaniu tylko zebraniu cząstek za pomocą magnesu, odparowanie doprowadzi do zanieczyszczenia cząsteczek pozostałymi "fuzlami " z rozpuszczenia taśmy
chyba zrobię taki eksperyment by stworzyć ten ferro fluid a w następnym kroku umieszczę go na magnesie i spróbuje zadziałać na niego elektromagnesem zobaczę czy faktycznie w czasie wytwarzania pola przez cewkę będzie ja łapał, wnioski na pewno tu opiszę

Mobil - Pon 20 Mar, 2017

Ja bym się bał to wlać do silnika, jednak ferrofluid to ferro... :neutral:
DeeX - Pon 20 Mar, 2017

Maniekrox oczywiście że te czynniki się zmienia. To tak jakby do silnika wstawić silniejsze magnesy. Zmieni się kv przez co zwiększy się pobierana prąd.
radasss - Pon 20 Mar, 2017

Przy ilościach ferrofluidu jakie będą dozowane do silnika to oprócz nieznacznego polepszenia oddawania ciepła nic więcej w zauważalny sposób się nie zmieni. To tak na moje skromne wyczucie.
gienek333 - Pon 20 Mar, 2017

Ferrofluid pozwala zmniejszyć opór magnetyczny (powietrze jest słabym przewodnikiem pola magnetycznego), żadne zwarcie się nie robi. Transformatory toroidalne osiągają większe indukcje, bo blacha nie jest cięta, tylko zwijana i ma dwa końce.
DeeX - Wto 21 Mar, 2017

Gienek musze Ciebie zasmucić :lol:

Wszystkie HUB'owe stojany jakie miałem w łapkach były zwijane z jednego kawałka blachy :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group