To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory żelowe i pochodne i ich ładowanie - ładowarka
Anonymous - Pon 07 Gru, 2015
Tu masz fotki takich woltomierzy zamontowanych w innych moich pojazdach
tas - Pon 07 Gru, 2015
Za mało woltomierzy, dodałbym jeszcze po bokach
Anonymous - Pon 07 Gru, 2015
Każdy wskazuje coś innego
Te dwa ostatnie są z pojazdów ładowanych panelem słonecznym
Dobrze, że się nie rozpędziłem, bo można by i tak:
Mobil - Pon 07 Gru, 2015
zeeltom, Twoje konatrukcje wyglądają jak rozdem z "Powrotu do przyszłości"
Anonymous - Pon 07 Gru, 2015
Raczej do PRZESZŁOŚCI
Ważne, że jeżdżą i nie ma takich samych na świecie, bo rowerów jest miliardy a słonecznik i kostka są jedyne na świecie
A niedługo dojdzie do zestawu riksza, też z ładowaniem słonecznym i woltomierzami
rafalbooa - Pon 07 Gru, 2015
I jak tu sie skupic na jezdzie rowerem jak trzeba patrzec na woltomierze czy napiecie nie spadlo Ogulnie spoko ale troche za duzo tych zegarow.w aucie tylu nie mam a nie mozna bylo tych trzech zastapic jednym a przelacznikiem trojpozycyjnym przelanczac.taka moja wizja moze by dalo rade i starczl by jeden i malo miejsca by to zajmowalo.
bloodyopel - Pon 07 Gru, 2015
To już lepiej rzucić okiem na 3 niż przyklikywać pomiędzy pomiarami przełącznikiem
Anonymous - Pon 07 Gru, 2015
rafalbooa napisał/a: | I jak tu sie skupic na jezdzie rowerem jak trzeba patrzec na woltomierze... |
Uwierz mi, że można. Patrzysz na nie bardzo rzadko. Akumulator żelowy nie psuje się w kilkanaście sekund. Największe różnice wyłapujesz przy końcu jazdy, gdy się kończy prąd.
Na najgorszym napięcie spada bardzo wyraźnie.
Anonymous - Pon 07 Gru, 2015
rafalbooa napisał/a: | ...w aucie tylu nie mam... |
Ale masz inne. Wskaźnik paliwa, ciśnienie, szybkościomierz, obrotomierz itp. I jest ich więcej, niż 3
rafalbooa - Pon 07 Gru, 2015
Wiem ze mam ale chcialem pozartowac sobie
JerzyZ - Wto 08 Gru, 2015
bloodyopel napisał/a: | To już lepiej rzucić okiem na 3 niż przyklikywać pomiędzy pomiarami przełącznikiem | Oczywiście. A najgorzej czekać aż samo się przełączy na interesujący wynik. Ja mam równocześnie wyświetlone 12 napięć ogniw (2x6) i dobrze mi z tym:-)
WojtekErnest - Wto 08 Gru, 2015
Zdecydowanie tak, tym bardziej że ten spadek na 1 ogniwie, większy niż na innym może być chwilowy. I to jest istota wykrywania najsłabszego segmentu/ogniwa, które rzutuje na to aby nie być zaskoczonym
'nieznanym' powodem odcinania zasilania przez sterownik czy BMS w czasie jazdy.
Anonymous - Wto 08 Gru, 2015
Najlepiej to widać na takich woltomierzach pod koniec jazdy, gdy mocno przyspieszamy. Wtedy, albo wyrównywanie akumulatorów i jak nie pomoże na dłuższą metę, to wymiana najsłabszego na nowy.
Miałem już takie rozjazdy przy ładowaniu szeregowym, że różnica napięcia między najsłabszym, a najmocniejszym była ponad 2V. Wtedy stosowałem ładowanie równoległe i na jakieś pół roku jeżdżenia to pomagało.
SylwekK - Wto 08 Gru, 2015
Przyszło mi do głowy takie uproszczenie wskaźnika ja czytam o tych "dziesiątkach" woltomierzy
Jakby tak wskazywane było jedno głowne napięcie i kilka diodek po jednej na każdą badaną celę i w razie wyraźnego spadku na tej celi napięcia względem innych ogniw o określoną wartość (np. 0,5 lub 1V) zapalała by się tylko ta jedna kontrolka (lub więcej jeśli zestaw jest duży i aku złochane). Mogło by też zapalić się przy np. różnicy 0,5V a migać po przekroczeniu tego napięcia. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Jeśli było by to przydatne to może w wolnej chwili podejmę temat...
Anonymous - Wto 08 Gru, 2015
Rozważ koszty takiego rozwiązania. Dla 4 akumulatorów koszt woltomierzy, to około 50 zł. I masz dokładne napięcie każdego z nich.
Zerknięcie na woltomierze co jakiś czas nie jest tak bardzo rozpraszające jak się wydaje.
|
|
|