To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki DC - pomoc przy silniku 5kw
Anonymous - Pon 20 Paź, 2008 Temat postu: pomoc przy silniku 5kw witam kolegów ,mam 46lat ,jestem modelarzem elektrycznym ,i ostatnio wpadło mi w ręce dużo dużych pakietów blach do silników trójfazowych( kxero )mniejszych silników wykonałem kilkanaście, ale naprawdę
dużego (5kw)jeszcze nie zrobiłem, czy na forum jest ktoś taki kto siedzi w tym temacie i by mi pomógł przy realizacji takiej besti.
Lisciasty - Śro 22 Paź, 2008
a jaki jest cel takiego gmerania? Znaczy, w czym to ma być lepsze od tego co można kupić?
Anonymous - Pią 24 Paź, 2008
kolego Liściasty czy kolega przeczytał to co napisał...
zadałem pytanie , i czekałem na odpowiedż od kolegów którzy mieli do czynienia z dużymi silnikami trójfazowymi , być może ktoś już zrobił coś podobnego, albo próbował ,a kolega mi tu ni to z gruszki ,ni zpietruszki wyjeżdża o jakimś gmeraniu i kupowaniu.
Kolego jak to mówią kupić to i głupi potrafi ,ale zrobić to już inna bajka.Kupie to sobie aku. a silnik to sam wykonam, a tak przy okazji czy kolega sam już coś kiedyś zrobił czy wszystko kupuje....
Lisciasty - Pią 24 Paź, 2008
Nie pytałem żeby się doczepić, tylko z ciekawości.
Mnie interesuje głównie sprawność i masa, jak taka samoróbka którą bym sobie
zrobił byłaby tania ale grzała się i była ciężka, to owszem, wolę kupić gotowe.
Stąd pytanie :>
NocnyPtak - Pią 24 Paź, 2008
GAWŁOWSKI PIOTR napisał/a: | ...czekałem na odpowiedż od kolegów którzy mieli do czynienia z dużymi silnikami trójfazowymi , być może ktoś już zrobił coś podobnego... |
Jest na forum kilku kolegów kombinujących z kontrolerami ale silnika nikt tu jeszcze nie budował. A w sumie szkoda, bo kilka ciekawych koncepcji aż by się prosiło o przetestowanie.
Lisciasty - Sob 25 Paź, 2008
Myslę że jak zapytasz tutaj
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic277125.html
to ktoś się znajdzie
Temat długi jak serial brazylijski ale przeczytałem praktycznie wszystko i było warto :>
Pzdr.
rarek - Sob 25 Paź, 2008
Proponuje firme Komel projektuja i robia takie silniki
http://www.komel.com.pl/
Lisciasty - Nie 26 Paź, 2008
I zdzierają okrutnie, nie ma co, niezłą ofertę poleciłeś
Anonymous - Nie 26 Paź, 2008
Zrobienie samodzielnie silnika to już coś, gratulacje.
Chętnie zobaczyłbym zdjęcie udanego modelu.
Na jaki napięcia są te silniki? standardowe ?
Nie bardzo rozumie jakiej pomocy potrzebujesz, może jakiś szczegóły, to się pomyśli.
Z literatury to mam Atlas uzwojeń silników indukcyjnych, ale pewnie go znasz na pamięć.
Silnik indukcyjny poza ceną to idealne rozwiązanie do napędu EV.
Lisciasty - Nie 26 Paź, 2008
Slawek napisał/a: |
Silnik indukcyjny poza ceną to idealne rozwiązanie do napędu EV. |
A w czym się przejawia ta idealność? W tym, że trzeba stosować falownik
i wysokie napięcie AC? Czy może w tym, że sprawność jest beznadziejna
w zakresie niskich obrotów?
Pzdr.
L.
rarek - Nie 26 Paź, 2008
Masz racje zabawki sa fajne, ale cena nie bardzo. tez szukam alternatywy. Jak do tąd nieskutacznie. W kontrolerach 3f zasilanych z aku tez słabo.
pozdr
Anonymous - Nie 26 Paź, 2008
rarek napisał/a: | Masz racje zabawki sa fajne, ale cena nie bardzo. tez szukam alternatywy. Jak do tąd nieskutacznie. W kontrolerach 3f zasilanych z aku tez słabo.
pozdr |
Tu masz zestaw AC na niskie napięcie.
http://www.electricmotors...c-induction.php
Lisciasty - Nie 26 Paź, 2008
Niby fajne, ale cenowo, sprawnościowo i mocowo, LEMCO stosowane przez Zbyszka
jest o wiele lepsze niż te indukcyjniaki.
Chyba że jest tam coś czego nie widzę...
Anonymous - Pon 27 Paź, 2008
Porównanie sprawności LEM i silnika o asynchronicznego o wysokiej sprawności SEE 11kW.
LEM SEE obciążenie.
87,5% 90,5% 100%
88,88% 90,6% 75%
88% 89,4% 50%
Kiedy używamy małej mocy <50%?
Każdy silnik przy mały poborze mocy ma mniejszą sprawność.
Lisciasty - Pon 27 Paź, 2008
Slawek napisał/a: |
Kiedy używamy małej mocy <50%?
Każdy silnik przy mały poborze mocy ma mniejszą sprawność. |
Ale nie indukcyjniak, na litość Boską! Silnik indukcyjny jest używany w przemyśle
dlatego że jest tani i odpalony na 50Hz nie zmienia znacząco prędkości obrotowej przy obciążaniu.
Stosowanie indukcyjnego sterowanego częstotliwością (prędkość) kończy się sraką,
bo taki silnik jest fatalny jeżeli nie pracuje pod obciążeniem nominalnym i z nominalną prędkością!
W przypadku LEMCO - wystarczy zapodać mu od 50A wzwyż, czyli praktycznie od początku wskakuje na optymalną sprawność.
Dlaczego? Bo nie ma zmian częstotliwości, magnes działa cały czas tak samo i liczy się
tylko i wyłącznie ilośc prądu wpakowanego w silnik.
Dlatego dla mnie bezsensem jest montowanie indukcyjnego w samochodzie, CHYBA że jako hybryda z czymś innym.
|
|
|