To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki DC - pomoc przy silniku 5kw

Zbyszek Kopeć - Śro 29 Paź, 2008

Trzeba wszystkie dane techniczne tego z Komelu porównać z LEMCO, naprawdę wszystkie z zastosowaniem do auta.
Ten Komelu był do napędu motolotni chłodzony olbrzymim strumieniem powietrza (specjalnie goła konstrukcja) i stałe obroty.
To chyba kwestia nauczania w szkołach. Ludziska myślą, że AC jest lepsze, chociaż charakterystyki i ciężary mówią co innego (skutek reklamy osłuchania oraz dopasowywania do domowej sieci).
Co innego przesyłanie energii na odleglość, a co innego transport.

Są dobre silnikI AC nazwa: BRUSA, ale jak wszystko ma swoje wady i zalety, tak i one podobnie.
Ja wolę DC z wielu względów, głównie to, że najbardziej optymalne.

rarek - Śro 29 Paź, 2008

http://www.beepscom.com/p...-lb-100-3.2.htm
rarek - Śro 29 Paź, 2008

Znam ta firme w ubieglym roku predstawili mi oferte na naped jeszcze mnie boli glowa

"BDC412
Features
• Bidirectional Operation
• Resonant topology ensures very low switching losses and excellent EMC-behavior
• Very high efficiency
• Very compact and lightweight
• CAN-controllable
Prices
Since the BDC412 was developed with a huge own financial contribution each customer is charged with a nonrecurrent development share. In or-der to take into account different customer's needs we offer two dif-ferent financing variants. While financing variant 1 targets customers who have in mind higher volumes with the importance of low unit costs, financing variant 2 is more attractive to clients who have a limited budget or do not intend to order greater volumes.
Financing variant 1:
--------------------------------------------------------
Nonrecurrent development share: EUR 20'000.00"

pozdrawiam

Lisciasty - Czw 30 Paź, 2008

Hłehłehłe toż to czysta promocja, nie wziąłeś?
Tylko 20k euro, darmocha ;)

Co do Komela, to kiedyś Zbyszek pisał że nie idzie się u nich doprosić
charakterystyk sprawności silników, poza tym ceny mają też lekko śmiechowe.
Ale to było z pół roku temu, może teraz coś się poprawiło?

Pzdr.
L.

Zbyszek Kopeć - Czw 30 Paź, 2008

Na ZLOCIE mówili, że wszystko tajne. Mówili też, że ten silnik w tej postaci nie nadaje się do pojazdu kołowego.
rarek - Czw 30 Paź, 2008

Cytat:
Hłehłehłe toż to czysta promocja, nie wziąłeś?
Tylko 20k euro, darmocha

jeszcze skladam
co do komel-a to lepiej na pewno nie jest

pozdr

Lisciasty - Czw 30 Paź, 2008

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Na ZLOCIE mówili, że wszystko tajne. Mówili też, że ten silnik w tej postaci nie nadaje się do pojazdu kołowego.

Tajne? Charakterystyki silnika tajne? To komu oni chcą to sprzedać, zbieraczom złomu kolorowego? :P
Bezsens jak dla mnie, ale to pewnie jakiś tajny marketing którego nie pojmuję...

Zbyszek Kopeć - Sob 01 Lis, 2008

Proponuję jeszcze raz poczytać wyliczenia wynalazcy silnika LEMCO, teraz on rozpoczął konkurencyjną produkcję silników AGNI (trochę słabsze magnesy):

http://www.agnimotors.com...id=31&Itemid=43

Tu są parametry stałego przełożenia motocykla, najlepiej bez skrzyni biegów (jest też o samochodach i przekładniach ze skrzynią biegów).

rarek - Wto 04 Lis, 2008

Wszystko fajnie z wydajnosciami tylko czy zerowy moment obr w poczatkowych obrotach nie jest duzym utrudnieniem??

pozdrawiam

Lisciasty - Wto 04 Lis, 2008

Spokojnie, prawie żaden silnik elektryczny nie ma zerowego momentu na starcie bo inaczej by nie ruszył ;)
Jak dopakujesz na postoju 200A od razu to moment będzie odpowiedni do prądu, tylko uzwojenie będzie się szybciej grzać.

Zbyszek Kopeć - Śro 05 Lis, 2008

rarek:
Ja cały czas jeżdżę i to potrafię nieraz ostro. Ze startu na jedynce wyprzedzałem BMW (przy mniejszym zestawie akumulatorów). Trzeba lepiej patrzeć na charakterystyki, bo DC jest lepsze od AC.

Szukasz wad, tam gdzie ich nie ma.

To tak jakby pytał: Czy kaczka może fruwać, przecież waży więcej od powietrza ?

A jak ktoś potrzebuje się popisać, to bierze się 4 silniki LEMCO (albo więcej) i roadstery zostają w tyle.

rarek - Śro 05 Lis, 2008

Zbyszek Kopeć;
pamietam jazde Toyka po miescie, jezdzilo sie lepiej niz przyzwoicie, dziekuje jeszcze raz :)
Wad nie szukam tylko glosno sie zastanawiam- przeciez to forum mniej kosztuje porozmwiac niz instalowac wszystkie mozliwe rozwiazania, koszty sa podobne a dostepnosc DC chyba lepsza, czekam tylko na kredyt i tez bede sie cieszyl z jazdy EV

pzodrawiam

Zbyszek Kopeć - Czw 06 Lis, 2008

Ja już się cieszę, że inni też będą się cieszyć.
Anonymous - Pon 10 Lis, 2008

Zbyszek Kopeć napisał/a:
W sprawie używania LEMCO.
Na jednym silniku zrobiłem 8500 km, a moje doświadczenia są różne (też z przyczepą 0,5 tony), do tego są góry, korki miejskie, a czasem kita (ale to już było złe).
Sprawdziłem szczotki zużyły się ok. 2 mm, czyli jeszcze jakieś 7 razy tyle można z nich krzystać, a eksploatując prawidłowo, to jeszcze dużo dłużej (producent pisze, że na 50 tyś. godz.).


To dobre parametry, Lem DC to dobry napęd do EV.

Czytałem ostatnio o akumulatorach litowych LiFePo4 i pod wszystkim parametrami technicznymi są lepsze od Li-pol.
Więcej cykli (5-krotnie), większe prądy, większe bezpieczeństwo w zastosowaniach trakcyjnych, itp.

Zbyszek Kopeć - Śro 12 Lis, 2008

Trzeba dokładnie analizować dane aku. i ich charakterystyki.
Gdyby one były lepsze, to bym je wybrał, a wybrałem GBP.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group