To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki DC - pomoc przy silniku 5kw
Zbyszek Kopeć - Śro 29 Paź, 2008
Trzeba wszystkie dane techniczne tego z Komelu porównać z LEMCO, naprawdę wszystkie z zastosowaniem do auta.
Ten Komelu był do napędu motolotni chłodzony olbrzymim strumieniem powietrza (specjalnie goła konstrukcja) i stałe obroty.
To chyba kwestia nauczania w szkołach. Ludziska myślą, że AC jest lepsze, chociaż charakterystyki i ciężary mówią co innego (skutek reklamy osłuchania oraz dopasowywania do domowej sieci).
Co innego przesyłanie energii na odleglość, a co innego transport.
Są dobre silnikI AC nazwa: BRUSA, ale jak wszystko ma swoje wady i zalety, tak i one podobnie.
Ja wolę DC z wielu względów, głównie to, że najbardziej optymalne.
rarek - Śro 29 Paź, 2008
http://www.beepscom.com/p...-lb-100-3.2.htm
rarek - Śro 29 Paź, 2008
Znam ta firme w ubieglym roku predstawili mi oferte na naped jeszcze mnie boli glowa
"BDC412
Features
• Bidirectional Operation
• Resonant topology ensures very low switching losses and excellent EMC-behavior
• Very high efficiency
• Very compact and lightweight
• CAN-controllable
Prices
Since the BDC412 was developed with a huge own financial contribution each customer is charged with a nonrecurrent development share. In or-der to take into account different customer's needs we offer two dif-ferent financing variants. While financing variant 1 targets customers who have in mind higher volumes with the importance of low unit costs, financing variant 2 is more attractive to clients who have a limited budget or do not intend to order greater volumes.
Financing variant 1:
--------------------------------------------------------
Nonrecurrent development share: EUR 20'000.00"
pozdrawiam
Lisciasty - Czw 30 Paź, 2008
Hłehłehłe toż to czysta promocja, nie wziąłeś?
Tylko 20k euro, darmocha
Co do Komela, to kiedyś Zbyszek pisał że nie idzie się u nich doprosić
charakterystyk sprawności silników, poza tym ceny mają też lekko śmiechowe.
Ale to było z pół roku temu, może teraz coś się poprawiło?
Pzdr.
L.
Zbyszek Kopeć - Czw 30 Paź, 2008
Na ZLOCIE mówili, że wszystko tajne. Mówili też, że ten silnik w tej postaci nie nadaje się do pojazdu kołowego.
rarek - Czw 30 Paź, 2008
Cytat: | Hłehłehłe toż to czysta promocja, nie wziąłeś?
Tylko 20k euro, darmocha |
jeszcze skladam
co do komel-a to lepiej na pewno nie jest
pozdr
Lisciasty - Czw 30 Paź, 2008
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Na ZLOCIE mówili, że wszystko tajne. Mówili też, że ten silnik w tej postaci nie nadaje się do pojazdu kołowego. |
Tajne? Charakterystyki silnika tajne? To komu oni chcą to sprzedać, zbieraczom złomu kolorowego?
Bezsens jak dla mnie, ale to pewnie jakiś tajny marketing którego nie pojmuję...
Zbyszek Kopeć - Sob 01 Lis, 2008
Proponuję jeszcze raz poczytać wyliczenia wynalazcy silnika LEMCO, teraz on rozpoczął konkurencyjną produkcję silników AGNI (trochę słabsze magnesy):
http://www.agnimotors.com...id=31&Itemid=43
Tu są parametry stałego przełożenia motocykla, najlepiej bez skrzyni biegów (jest też o samochodach i przekładniach ze skrzynią biegów).
rarek - Wto 04 Lis, 2008
Wszystko fajnie z wydajnosciami tylko czy zerowy moment obr w poczatkowych obrotach nie jest duzym utrudnieniem??
pozdrawiam
Lisciasty - Wto 04 Lis, 2008
Spokojnie, prawie żaden silnik elektryczny nie ma zerowego momentu na starcie bo inaczej by nie ruszył
Jak dopakujesz na postoju 200A od razu to moment będzie odpowiedni do prądu, tylko uzwojenie będzie się szybciej grzać.
Zbyszek Kopeć - Śro 05 Lis, 2008
rarek:
Ja cały czas jeżdżę i to potrafię nieraz ostro. Ze startu na jedynce wyprzedzałem BMW (przy mniejszym zestawie akumulatorów). Trzeba lepiej patrzeć na charakterystyki, bo DC jest lepsze od AC.
Szukasz wad, tam gdzie ich nie ma.
To tak jakby pytał: Czy kaczka może fruwać, przecież waży więcej od powietrza ?
A jak ktoś potrzebuje się popisać, to bierze się 4 silniki LEMCO (albo więcej) i roadstery zostają w tyle.
rarek - Śro 05 Lis, 2008
Zbyszek Kopeć;
pamietam jazde Toyka po miescie, jezdzilo sie lepiej niz przyzwoicie, dziekuje jeszcze raz
Wad nie szukam tylko glosno sie zastanawiam- przeciez to forum mniej kosztuje porozmwiac niz instalowac wszystkie mozliwe rozwiazania, koszty sa podobne a dostepnosc DC chyba lepsza, czekam tylko na kredyt i tez bede sie cieszyl z jazdy EV
pzodrawiam
Zbyszek Kopeć - Czw 06 Lis, 2008
Ja już się cieszę, że inni też będą się cieszyć.
Anonymous - Pon 10 Lis, 2008
Zbyszek Kopeć napisał/a: | W sprawie używania LEMCO.
Na jednym silniku zrobiłem 8500 km, a moje doświadczenia są różne (też z przyczepą 0,5 tony), do tego są góry, korki miejskie, a czasem kita (ale to już było złe).
Sprawdziłem szczotki zużyły się ok. 2 mm, czyli jeszcze jakieś 7 razy tyle można z nich krzystać, a eksploatując prawidłowo, to jeszcze dużo dłużej (producent pisze, że na 50 tyś. godz.). |
To dobre parametry, Lem DC to dobry napęd do EV.
Czytałem ostatnio o akumulatorach litowych LiFePo4 i pod wszystkim parametrami technicznymi są lepsze od Li-pol.
Więcej cykli (5-krotnie), większe prądy, większe bezpieczeństwo w zastosowaniach trakcyjnych, itp.
Zbyszek Kopeć - Śro 12 Lis, 2008
Trzeba dokładnie analizować dane aku. i ich charakterystyki.
Gdyby one były lepsze, to bym je wybrał, a wybrałem GBP.
|
|
|