To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory żelowe i pochodne i ich ładowanie - Akumulatory i superkondensatory
Anonymous - Czw 30 Kwi, 2009
Mi wyszło 70k zl ale nie o to, nie o to, nie o to Przecież i tak się wróci, to jakbyś kupił benzyny na następne 20 lat
Zbyszek Kopeć - Czw 30 Kwi, 2009
Wychodzi dużo więcej.
Do tego do A123 trzeba ogrom kabelków albo specjalne ciężkie obudowy z odpowiednimi mostkami stykowymi (wielopiętrowe), żeby te małe ogniwka połączyć w 1 kompletny zespół.
A technika się szybko zmienia.
Anonymous - Czw 30 Kwi, 2009
na pakiet 82V 200A potrzeba mniej niż 2200 ogniw czyli 22k $ * 3.3$= 72 600zl. Z haraczem dla panstwa wyjdzie tyle co pisał smoczy pewnie! Ale mają o wiele większą liczbe cykli niz li-pol.
Zbyszek Kopeć - Czw 30 Kwi, 2009
Jeszcze trzeba dopisać koszty odpowiednich pojemników montażowych.
Już miałem w jednym aucie aku. po 12V/7Ah razem 100 szt i wiem co to znaczy taki montaż i co znaczy znaleźć uszkodzoną sztukę, a to była większa pojemność sztuki i większe napięcie.
Anonymous - Czw 30 Kwi, 2009
rarek napisał/a: | ANR26650M1 A123 2300mAh LiFePO4 3.3V jest dostęny
|
Precyzując ciutkę to o czym mówił zbyszek. A123 to nie są ogniwa LiFePO4 czyli litowo-żelazowo-fosforanowe. Jak sami mówią (A123System), swoją technologię nazywają NanoPhosphate z powodu "unikalnego i odmiennego składu chemicznego"
Mibars - Sob 02 Maj, 2009
Trochę tak bez echa przeszedł fakt, że ponad tydzień temu firmie eksperymentującej z tymi "ultrakondensatorami EEStor" udało się uzyskać dielektryk o przenikalności (elektrycznej?) rzędu 22500 w zakresie temperatur -20 do +65*C
Dla nas to może oznaczać tyle, że ta technologia "coś" może jednak w sobie mieć, choć ja nadal jestem dość sceptyczny.
rarek - Sob 02 Maj, 2009
nano rozmiar a mega cena, pewnie stad różnice w cenach chińskich ogniw LiFePO4 i A123System. Może w chińskich to FePO4 w obudowie tylko jest
0,3C i 3C wygląda teź jakoś podobnie a różnica znaczna
pozdrawiam
Zbyszek Kopeć - Sob 02 Maj, 2009
Teraz wszystko robią w Chinach, nawet A123 (jak pamiętam).
Niektóre rzeczy w Indiach(jak LEMCO lub AGNI MOTOR).
tomson - Nie 03 Maj, 2009
Przez jakiś czas akku były dostępne na ebayu
http://www.ieehoo.com/Index.html
maja sporo modeli
Anonymous - Nie 03 Maj, 2009
A123 robią tylko w USA. Co prawda sprzedali część wiedzy Chinom i tam pod ich marką robione są ogniwa firmowane A123 (model inaczej oznaczony) ale o parametrach "Chińskich".
Zbyszek Kopeć - Nie 03 Maj, 2009
A LEMCO robią w Anglii, tylko fabryka jest w Indiach.
Mibars - Nie 31 Maj, 2009
Kolejny donos z Wikipedii
Dobra wiadomość:
Otóż firma ZENN (ci od tych małych autek)przeprowadziła własne badania dielektryka i wyszło na to, że faktycznie ma zakładaną przenikalność elektryczną. Z tego powodu przekazali kolejne 0,7 miliona zielonych na rozwój tej technologii
Zła wiadomość.
ZENN ma wyłączność na te kondensatory w pojazdach do 1400kg...
rarek - Wto 23 Cze, 2009
Czy ktoś zna takie ogniwa?
„suche” baterie na bazie polimerów litowo-metalowych (LMPB)
|
|
|