To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory żelowe i pochodne i ich ładowanie - Akumulatory i superkondensatory

Anonymous - Czw 30 Kwi, 2009

Mi wyszło 70k zl ale nie o to, nie o to, nie o to :mrgreen: Przecież i tak się wróci, to jakbyś kupił benzyny na następne 20 lat :razz:
Zbyszek Kopeć - Czw 30 Kwi, 2009

Wychodzi dużo więcej.
Do tego do A123 trzeba ogrom kabelków albo specjalne ciężkie obudowy z odpowiednimi mostkami stykowymi (wielopiętrowe), żeby te małe ogniwka połączyć w 1 kompletny zespół.

A technika się szybko zmienia.

Anonymous - Czw 30 Kwi, 2009

na pakiet 82V 200A potrzeba mniej niż 2200 ogniw czyli 22k $ * 3.3$= 72 600zl. Z haraczem dla panstwa wyjdzie tyle co pisał smoczy pewnie! Ale mają o wiele większą liczbe cykli niz li-pol.
Zbyszek Kopeć - Czw 30 Kwi, 2009

Jeszcze trzeba dopisać koszty odpowiednich pojemników montażowych.

Już miałem w jednym aucie aku. po 12V/7Ah razem 100 szt i wiem co to znaczy taki montaż i co znaczy znaleźć uszkodzoną sztukę, a to była większa pojemność sztuki i większe napięcie.

Anonymous - Czw 30 Kwi, 2009

rarek napisał/a:
ANR26650M1 A123 2300mAh LiFePO4 3.3V jest dostęny

Precyzując ciutkę to o czym mówił zbyszek. A123 to nie są ogniwa LiFePO4 czyli litowo-żelazowo-fosforanowe. Jak sami mówią (A123System), swoją technologię nazywają NanoPhosphate z powodu "unikalnego i odmiennego składu chemicznego"

Mibars - Sob 02 Maj, 2009

Trochę tak bez echa przeszedł fakt, że ponad tydzień temu firmie eksperymentującej z tymi "ultrakondensatorami EEStor" udało się uzyskać dielektryk o przenikalności (elektrycznej?) rzędu 22500 w zakresie temperatur -20 do +65*C

Dla nas to może oznaczać tyle, że ta technologia "coś" może jednak w sobie mieć, choć ja nadal jestem dość sceptyczny.

rarek - Sob 02 Maj, 2009

nano rozmiar a mega cena, pewnie stad różnice w cenach chińskich ogniw LiFePO4 i A123System. Może w chińskich to FePO4 w obudowie tylko jest :)
0,3C i 3C wygląda teź jakoś podobnie a różnica znaczna

pozdrawiam

Zbyszek Kopeć - Sob 02 Maj, 2009

Teraz wszystko robią w Chinach, nawet A123 (jak pamiętam).
Niektóre rzeczy w Indiach(jak LEMCO lub AGNI MOTOR).

tomson - Nie 03 Maj, 2009

Przez jakiś czas akku były dostępne na ebayu

http://www.ieehoo.com/Index.html

maja sporo modeli

Anonymous - Nie 03 Maj, 2009

A123 robią tylko w USA. Co prawda sprzedali część wiedzy Chinom i tam pod ich marką robione są ogniwa firmowane A123 (model inaczej oznaczony) ale o parametrach "Chińskich".
Zbyszek Kopeć - Nie 03 Maj, 2009

A LEMCO robią w Anglii, tylko fabryka jest w Indiach.
Mibars - Nie 31 Maj, 2009

Kolejny donos z Wikipedii

Dobra wiadomość:
Otóż firma ZENN (ci od tych małych autek)przeprowadziła własne badania dielektryka i wyszło na to, że faktycznie ma zakładaną przenikalność elektryczną. Z tego powodu przekazali kolejne 0,7 miliona zielonych na rozwój tej technologii

Zła wiadomość.
ZENN ma wyłączność na te kondensatory w pojazdach do 1400kg...

rarek - Wto 23 Cze, 2009

Czy ktoś zna takie ogniwa?
„suche” baterie na bazie polimerów litowo-metalowych (LMPB)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group