To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Electra Foton

tumich - Nie 27 Gru, 2015

Co tam, że spadek większy od LiPo skoro na LiIon zrobi sie więcej km przy tej samej wadze.

Rowerek piękny! Szacun.
Widać, że projektant ramy kierował się designem Stealth Bombera :)

Ostatnio nasłuchałem się od inżyniera projektującego miejsce na baterie do ebajków min. dla Krossa, iż więcej niż 1kWh w ramie trudno jest upchnąć w bezpieczny sposób do mtb i nie podejmuje się takich działań. Z tego powodu porzucili projekt takiej ramy. Ale oni mają surowe wytyczne odnośnie bezpieczeństwa i tym się kierowali.

Na tym pakiecie to może i do stolicy byś dojechał przy kagańcu do 25km/h :D

tas - Nie 27 Gru, 2015

Z zasięgiem na LiIon nie jest tak hop siup jak z LiPo.
Przecież nie można sobie od tak podłączyć i mieć nadzieję na całą pojemność do dyspozycji gdyż iż LiIony mają być rozładowane do 2.5V, a nie ma takich BMSów, a co ważne jeśli przypadkiem BMS wykryje spadek do odcięcia to zablokuje aku niezależnie czy jest tam energia czy nie.
Trzeba wypracować pewną granicę na którą nastawia się sterownik, aby poniżej niej zszedł z prądem i wyssał z aku całą pojemność. Trzeba zrobić parę cykli i do po prostu pod swój aku ustawić.
Nie mniej jednak jest dziwnie, jak robisz 50km, patrzysz na Pikacza, a tam zostało jeszcze 81% :D

maciex93 - Nie 27 Gru, 2015

https://www.youtube.com/watch?v=Ka1-Cvar12o gdzie to jest? :)
Bajk jest wspaniały!

tas - Nie 27 Gru, 2015

Gdzie to jest, tzn co, na mapie?

Tutaj:
Kod:
https://www.google.pl/maps/place/49%C2%B040'21.0%22N+19%C2%B000'52.4%22E/@49.6719474,19.014262,581m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0?hl=p

Filmik się zaczyna w miejscu jakie zaznaczyłem, jadę na południe.

ap0f1s - Nie 27 Gru, 2015

Muszę pozwiedzać tamte trasy tylko nie na moim e-biku. Trzeba zrobić nowy. W jedną stronę mam do Skrzyczne z 60km.
tas - Nie 27 Gru, 2015

Będzie lato, pakuj bajka do auta i wpadaj. Ekipę się skrzyknie okoliczną i pojeździmy po okolicy.
Ja w lecie chcę odwiedzić kogoś z zakopanego co by pokazał i oprowadził po co fajniejszych miejscówkach na ebajkach.

breq - Nie 27 Gru, 2015

Bardzo ładny rower. Widać, że dobór każdej części był przemyślany. :cool:
Chętnie zobaczyłbym zdjęcie pokazujące bajka z drugiej strony i jakieś na którym można ocenić jego rozmiary (np. z innym rowerem).

@tas
Przemalowałeś Sabvotona? Czym? A może udało Ci się kupić czarną wersję?

tas - Nie 27 Gru, 2015

Nie jest czarny, jest brudny :P
A tak poważnie to jest taki srebrny ale i tak będzie schowany za osłoną bo już parę razy tak zarobił z jakiegoś kamienia spod opony, że aż poczułem to na kierownicy.

sietaz - Pon 28 Gru, 2015
Temat postu: Re: Electra Foton
tas napisał/a:
Może po zdjęciach tego nie widać, ale bajk jest OGROMNY, kierownica jest na wysokości ponad 110cm.


Ja mam na wysokości 112 cm przy amorze o skoku 140 mm więc nie jest to jeszcze tak dużo :cool:


Piękna maszynka. Patrząc na miejsce zajmujące między lagami można powiedzieć, że to pół fatbike - szerokość kapcia?

Podoba mi się też pomysł tła zdjęć nawiązującego do nazwy bike'a

Tomas - Pon 28 Gru, 2015

tas napisał/a:
Opony renomowanej firmy Chao YANG 26x3.0
Obręcze równie renomowane P39D

Zresztą te opony to jest fenomen. Kosztują... uwaga... 55zł/szt i są z prawdziwej grubej gumy, zero papierowego dziadostwa!!!
Są ciche, nie ma ślizgu na krawędziach oraz mają minimalne opory toczenia bo po długości mają tak ułożone kostki, że jedzie się jak na szosowych. Powierzchnia styku z asfaltem ma 2.5cm i jest prawie gładka :)


No to elegancko.
W PL takie felgi i oponki dostępne ?

P.S - wspomniałeś że spadki napięcia za duże jak na BMS czyli rozumiem że obecnie jeździsz bez niego ?

tas - Pon 28 Gru, 2015

W ostatnich ~20% pojemności sterownik obcina prąd i dzięki temu mimo dość wysoko ustawionego odcięcia przez BMS aku powinno być puste... powinno, bo wyładować go to tez jest dość pracochłonne :)

sietaz, tak, to jest pełnoprany Semi FatBike ale to tylko stan przejściowy.
Już czeka aktualizacja tego stanu rzeczy do pełnego fata na oponach 4.5" i obręczach 80mm :D

lkuc18 - Wto 29 Gru, 2015

No Manitou Travis rzeczywiście słabiutko przy tym kole wygląda. Mam ten sam model ale przy kole 24" i oponie 2.25 wygląda bardziej kozacko ;p. Ale ważniejsze jak się sprawuje a to właśnie w tej kwestii jest piękny.
Gdzie zakupiłeś te felgi i opony?
Czym jest spowodowane to małe zużycie prądu? Może to właśnie zasługa dużych kół i małej powierzchni styku, hmm?
Daj znać jak to jest z zasięgiem jak już potestujesz (wiem że przy tej pojemności nie jest to łatwe ;p, ale można orientacyjnie wyliczyć).
Jak Ci się jeździ na tak wielkich kołach? Jak tym się pokonuje ostre zakręty?

Pięknie byłoby tam u Was pośmigać.

tas - Wto 29 Gru, 2015

Małę zużycie prądu jest takie jak powinno, czyli jak się jedzie spokojnie, swoim rytmem to bajk bierze 300-400W w porywach. Jak tylko odpalę licznik MODa w pikaczu to ekstrapoluje maksymalny zasięg, wynik może być ciekawy :)

Ja jestem zauroczony szerokim kapciem. Dla kogoś, kto więcej jeździ na silniku to kiepsko bo silnik mi się mocno męczy i wolałbym jednak 24", ale jak się dużo wspomaga to jest szał :)

Zresztą te kapcie co mam to jest tymczasowy element, bo finalnie będzie to:


Po lewej Mach1MAD, na środku jest to co mam teraz, a po prawej.... sesesese hue hue

Jak pojechałem do serwisu z FatBikemi i pokazałem co chce i do czego to ludek zrobił minę, jakbym wymagał egzorcyzmów :P Będzie beka :D

ap0f1s - Wto 29 Gru, 2015

Obręcz robi wrażenie.
Przy tym silniki, napięciu i kole prędkość max na tym rowerze jest pewnie masakryczna. Pewnie z 90 pojedzie. Nie dziwie się, że masz ograniczenia do 50km:D

Jak wygląda jazda na tak szerokiej ramie to chyba wersja 130mm?

Pykacz - Wto 29 Gru, 2015

Inne "spalanie" jest zapewne przy ludku 187cm i wadze 67kg a inne przy 100kg o powierzchni czołowej czyli CX nie wspomnę . No i oszczędna jazda (niski prąd z góry ustawiony żeby nie kusiło :twisted: ) . Mi tam najmniej wyszło przy mim wzroście i wadze 24Wh/km no ale różnica między nami jak wyżej. :lol: No i prąd u mnie 150A był nagminnie więc mały ruch manetką nawet na wybojach generował przy tym napięciu co miałem skoki kilowatowe co się na trasie uzbierało w pokaźne już kWh zapewne . No bo jak to inaczej wytłumaczyć ? Do tego pozycja wręcz "choperowa " więc powietrza na klatę sporo .

Tas jak wygląda przy tych najszerszych obręczach skos szprych ? Nie jest za pionowo przy tej osi (silniku) , nie traci koło na sztywności ? Bo jak wiadomo obręcze do "fatów" są robione chyba :roll: pod szersze (szerzej kołnierze chyba są) piasty .

ap0f1s napisał/a:
Obręcz robi wrażenie.
Przy tym silniki, napięciu i kole prędkość max na tym rowerze jest pewnie masakryczna. Pewnie z 90 pojedzie. Nie dziwie się, że masz ograniczenia do 50km:D


Ten silnik jest diablo szybki . :twisted:
U mnie na kołach 21,5cala (obręcz 16 cali z moto z kapciem 2,75) na zasilaniu li-ion 10s jechałem max 48-51km/h ale miałem włączonego FLUXa który dawał z 8-10km/h . Czyli i tak jest piekielnie szybki a na kołach 31cali to musi być na mus ograniczenie bo zabić się można . Tas wie co dla niego dobre . :twisted:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group