To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Konstrukcja nr. 2 - Kands Maestro & 9C
piotrrs11 - Czw 31 Gru, 2015 Temat postu: Konstrukcja nr. 2 - Kands Maestro & 9C Czas na kolejny dzienniczek
W końcu zdecydowałem się przełożyć graty z wiekowego "górala" do ramy crossowej.
Rama to wciąż budżetowa konstrukcja Kands Maestro '14.
Jak to w crossach - standardowe koła mają 28 cali, silnik zapleciony był w 26 cali i jako że nie chciałem już kombinować po prostu założyłem mniejsze koło na tył, nawet bardzo tego nie widać
Niestety, mniejsze koło = nie działają v-brake.
Zamontowałem więc Avid BB7 z tarczą 180mm na tył - tutaj jestem nieco zdziwiony gdyż hamulce za bardzo nie chcą hamować.. może to choroba wieku młodzieńczego, powalczę z tym później.
W porównaniu do poprzedniej konstrukcji z obu stron silnika założyłem porządne, dedykowane blokady obrotu osi mocowane na śruby od IS/bagażnika. Torque arm'y zrobione z 10mm nierdzewki, dodatkowo skręcone śrubą zaciskają się na ośce, może w końcu odważę się odpalić regen
Reszta osprzętu to znana tu bateria lipo 16s3p i silnik 9C 10x6.
Bateria ukryta w torbie em3ev.
Niestety nie ma szans aby sterownik włożyć do środka więc pozostaje problem przyczepionych do ramy przewodów, które już i tak znacznie skróciłem, nie wygląda to na pewno estetycznie ale chwilowo nie mam pomysłu jak je pochować...
Komfort jazdy znacznie lepszy w porównaniu do ramy pozbawionej wszelkich amortyzatorów.
Zdjęcie z dzisiejszego, testowego wypadu na lodowisko nad zalewem
Do montażu pozostało jeszcze trochę osprzętu tj. oświetlenie, pełna manetka (klamkomanetki okazały się być zbyt duże i uniemożliwiają wygodne umieszczenie manetki kciukowej).
Chyba pomyślę także o jakichś matach grzewczych na gripy ;]
Bujakoto - Pią 01 Sty, 2016
O biały 9C - ładnie się prezentuje
Zajebiste zdjęcie na lodzie! Rower wygląda jak wklejony w tło jeziora.
Dopiero po powiększeniu zauważyłem, że to lód.
To u Was południu takie mrozy??
tas - Pią 01 Sty, 2016
Taki ładny rower, szkoda go utopić
piotrrs11 - Sob 16 Sty, 2016
Pierwsza usterka to zerwane gwinty mocowania tarczy hamulcowej.
Próbowałem nagwintować ponownie i wkręcić sprężynkę 'helicoil'. Przerobiłem tak jeden otwór ale nie mogłem wkręcić w niego żadnej śrubki...
Ostatecznie zdecydowałem się na rozwiercenie otworów na wylot i przytwierdzenie tarczy na stałe śrubami. Śrubki samokontrujące dodatkowo wysmarowane niebieskim klejem. Mam nadzieję że nic się nie odkręci bo pewnie narobiłoby bałaganu
Jakby ktoś się zastanawiał to m5x25 jest perfekcyjne dla tarczy z dystansem.
Zdaje się że powoli docieram do etapu gdzie zepsułem już wszystko co się dało.
Jeszcze pare awarii i będę gotowy na dedykowaną ramę
piotrrs11 - Sob 13 Lut, 2016
W międzyczasie zrobiłem mały mod bocznika.
Jak sądzicie, zda egzamin?
Mechano - Sob 13 Lut, 2016
Po co tak bardzo zmniejszałeś ten bocznik? Aż tak bardzo duży prąd potrzebujesz? Tylko nie przecholuj, tranzystory nie mają nieskończenie dużego prądu
WojtekErnest - Nie 14 Lut, 2016
A przy okazji ta cewka stała się nadajnikiem zakłóceń.
Adam Wysokiński - Nie 14 Lut, 2016
Zdecydowanie za mała rezystancja. Ale będzie ogień ( żeby tylko nie dosłownie )
tas - Nie 14 Lut, 2016
jakby dolutować ze 40 mosfetów, pogrubić ścieżki to by pewnie tesle na tym modzie odpalił
maniakev - Sob 20 Lut, 2016
@Piotrrs11 zrób zdjęcie wnętrza sterownika tak żeby było widać jakie masz tam tranzystory i ile.
piotrrs11 - Sob 28 Maj, 2016
Powyższy mod bocznika to taki humorystyczny antyprzykład
Ze zmian w rowerze - wymiana sterownika rozwiązała problemy z przerywaniem 'ciągu'.
Przy okazji w sterowniku zrobiłem mod regena na 16s i podlałem trochę cyny na bocznik, na tą chwilę nie mogę stwierdzić jaki prąd płynie zamiast 45A <Nie ma nawet kiedy jeździć > ale zdecydowanie czuć różnicę
|
|
|