To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - od Zera do e-bajkowego rowera _ Bujaviator

Bujakoto - Pon 14 Mar, 2016

Kolejny post pod postem, w końcu dostane bana......

Muszę wykonać ostatnią czynność i zakończyć w końcu budowę bajka, bo mam wrażenie, że ten wątek pomału przeradza się w spam, wszystko o wszystkim.

Chłopaki, wydałem dwa razy więcej kasy niż zakładałem w pierwszym poście. Przegięcie.
Zostały jeszcze wydatki związane z hamulcami.
Wiem, że to bezpieczeństwo, więc muszę je kupić, jednak w miarę tanie.

Czy jest ktoś mi w stanie pomóc w tym temacie?

Nigdy nie miałem tarczówek, co więcej nie wiem czy lepiej mechaniczne czy hydrauliczne.
Ofert hydraulicznych jest dużo więcej, większy wybór.

Mogę kupić nawet używane.


Przód:

PIASTA:

Wymieniam piastę więc mocowanie tarczy będzie standardowe w piaście.



ADAPTER:
Montuje adapter na amortyzator nieprzystosowany do tarczówek (mam od TAS'a), taki:




ZACISK:

Jak do niego dobrać zacisk?
Co jest wyznacznikiem tego, że kupiony zacisk będzie pasował? Odstęp między dziurkami?


PRZEWÓD, KLAMKA:
W hamulcach hydraulicznych z tego co wyczytałem jest specjalny przewód, muszę dobrać w miarę odpowiedniej długości przewód, ponieważ samodzielnie raczej się ich nie skraca.
Czy do takiego hamulca hydraulicznego mogę podpiąć te klamki które mam u Siebie (nie istotne jakie), chodzi o to czy hamulce hydrauliczne to jednolita konstrukcja od klamki poprzez przewód na zacisku kończąc?

Wiem, że w mechanicznych jest chyba linka i można nawet użyć normalnych pancerzy od linek przerzutek i innych klamek, np: tych które już się posiada, prawda?


TARCZA:
Montaż samej tarczy to raczej pryszcz.
Jak jednak dobrać tarcze? Obojętnie jaka, wybieram tylko rozmiar nP: 160 czy 180 ?


TYŁ:

Tutaj również nie jest kolorowo:

PIASTA i TARCZA


6 otworów na tarcze jest, uważać trzeba tylko aby koniec tarczy nie spotkał się z ramą, o w tym miejscu:



ADAPTER:
Na ramie powyżej widać dwie małe dziurki, coś tu można przykręcić, pewnie przez adapter.
Jak znaleźć coś co będzie na te otwory pasowało, pewnie trzeba będzie użyć adaptera a później kolejnego adaptera na zacisk?

Zmierzyć szerokość otworów i szukać?


ZACISK:
Jak go dobrać?


PRZEWÓD, KLAMKA
To samo pytanie co w treści na przód.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.

SawArt - Pon 14 Mar, 2016

Klamka, przewód i zacisk hydrauliczny to komplet.

Bezpieczeństwo: ładny silnik aż szkoda by się obrócił w ramie - zastosuj zabezpieczenie osi, nie chcę pisać anie mówiłem :mrgreen: .

tas - Pon 14 Mar, 2016

Musisz dac z przodu najmniejszą tarczę 160 - to jest warunek korzystania z adapterów w amorach bez mocowania
Bujakoto - Pon 14 Mar, 2016

Dzięki chłopaki za rady.
Znalazłem nawet adapter AZ2, ale co z tego.....

To się najeździłem...........? :(

Bujaviatora już nie ma :(

:( :( :( :( :(

Eryk1000 - Pon 14 Mar, 2016

Sprzedałeś?
Tomas - Pon 14 Mar, 2016

Jak nie ma ?
Anonymous - Pon 14 Mar, 2016

Ukradli?
Mobil - Pon 14 Mar, 2016

Mxus zmielił rame? :???:
brymen - Pon 14 Mar, 2016

Coś czuje, że wyprzedzał kolejny autobus, pasażerowie wnerwieni zaczęli krzyczeć na kierowcę a ten nie wytrzymał i mu zrobił stejka z wiatro...uja.
Bujakoto - Pon 14 Mar, 2016

Jakie zgadywanki, ciekawe propozycje :)

Za chwile zrobię zdjęcia tylko ochłonę :(
Konstrukcja jest, ale już na pewno nie pojedzie.

Może, może jest ratunek choć nie sądzę. Jest tragicznie! :(

maran_hand - Pon 14 Mar, 2016

To się nazywa "budować napięcie" Alfred Hitchcock normalnie.. ;)
Mechano - Pon 14 Mar, 2016

Chyba, że jazda bez bms'a zaszkodziła albo coś z elektryką nie pykło?
Nie może być tak źle jak mówisz! Pokaż co wyrzeźbiłeś :grin:

tas - Pon 14 Mar, 2016

Ooo , a jest jakiś film?
Dajcie linka na YT :D

Bujakoto - Pon 14 Mar, 2016

dobre maran_hand :)

Mechano byłeś najbliżej........ wyrzeźbiłeś............. tak, dokładnie.

Chłopaki stawiam browara na zlocie dla tego kto powie, że da się coś z tym zrobić.

Cały czas zastanawiałem się co to za stukanie spod silnika podczas ruszania, takie terkotanie..... Teraz już wiem, to ośka silnika rzeźbiła sobie większy otwór!

Tak widelec ramy wyglądał w dniu montażu.
Idealne 10mm,ciężko było wsunąć ośke!


Tak wygląda po przejechaniu niecałych 100km
Jest luźna, mogę dłonią ją przekręcić!








Dolna część widelca wygieła się o jakieś 6mm w doł, pęka lakier, jest wyraźne załamanie.
Z drugiej strony dokładnie to samo.

Gdyby nie rada TAS,a o montażu podkładki z uchem silnik już dawno by się przekręcił! Dzięki TAS.

SawArt miałeś nosa, pewnie przy jutrzejszej jeździe silnik by się przekręcił!

Przypomnę, że rama jest stalowa, ale widać silnik albo jest za mocny, albo rama jest już słaba.

Da się to jakoś uratować?
Przyznam, że nie mam już kasy na nowy projekt. Ten kosztował mnie dwa razy więcej niż miał kosztować! :(
Nie wiem, oddać do kolegi spawacza aby przyspawał do ramy jakiś większy kawałek stali, zaczepić o rame? To ma sens?

Masakra.
Jestem załamany! :(

tas - Pon 14 Mar, 2016

eee tylko ucho wygięło się.
A już myślałem, że jakiś spektakularny pożar i trzeba by przemianować rower na Ognik...
Wypiłuj ramie blokujące oś z kawałka blachy 5-8mm i po problemie.
Jest o tym temat na forum osobny.

Przy okazji to już wiesz dlaczego nie stosuje się >3.5kw w zwyczajnych przeróbkach :P
Teraz poszło ucho, a za pół roku połamie cały widelec.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group