To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - od Zera do e-bajkowego rowera _ Bujaviator

tas - Sob 09 Lip, 2016

W sumie po umyciu może się okazać, że nie ma oznak zwarć, a to okopcenie to tylko z izolacji :D
Rafał - Sob 09 Lip, 2016

Istny dreszczowiec. Bujakoto twoj watek skutecznie zmniejszy ilość budowanych nowych konstrukcji :mrgreen:
toft - Sob 09 Lip, 2016

Szkoda sterownika. Ale nie ma co się załamywać. Myslę, że kolega znów powoli ogarnie temat i jednocześnie we wrzesniu zacznie nowe uderzenie czyli projekt od podstaw, tym razem na innej ramie i już z dużym bagażem doświadczeń.
barmal - Nie 10 Lip, 2016

atomek1000 napisał/a:
Próbowałem przeszukać internet w poszukiwaniu jakiś profesjonalnych złącz typu m4/podobnych i nigdzie nie spotkałem się z prądami bliskimi nawet do 100A
w tym pdfie http://www.multi-contact...._(de-en)_hi.pdf dla m4 wspominają coś o 20A..

Jeżeli połączenia są ok to skąd się wzieła taka temperatura w sterowniku?


I to mają być te konkrety o połączeniach skręcanych...?

Eeeech, niepotrzebnie daję się wciągać w podobne dyputy...

Bujakoto - Nie 10 Lip, 2016

Dzieki chlopaki za mile slowa.

Wroce wieczorem do domu delikatnie w miare moiwosci ustale przyczyne (moze stopila sie izolacja).

Sterownik (jego obudowa) nagrzewala sie do bardzo wysokich temperatur, calkiem prawdopodobne ze jakis przewod fazowy przez stopiona izolacje zrobil zwarcie z nozka kondensatora.

Dam znac.

Bujakoto - Sob 16 Lip, 2016

Przyznam szczerze rok 2016 jest dla mnie wyjątkowo pechowy jeśli chodzi o elektronikę.

Poza ebajkiem popadłem w tarapaty jeśli chodzi o elementy PC (dwa spalone zasilacze plus płyta główna).

PC naprawiony, wadliwa listwa zasilająca wymieniona.
Pod 14 dniach znowu mam dostęp do kompa :)

Wracając jeszcze do tematu sterownika:




Moja diagnoza - PRZEGRZANIE!

W obudowie wybuchł pożar, topiły się zabezpieczenia przewodów fazowych, choć w momencie usterki wszystkie izolacje trzymały. Nie było mowy o zwarciu, sprawdziłem mm po mm.




No cóż, bardzo nie chciałem, ale co zrobić. Zdecydowałem się na zakup Sabvotona 72150.
Właśnie go instaluje...... mam dwa pytania, ale to już w dziale Sabvotona.


unix - Sob 16 Lip, 2016

Jak sie topiły zabezpieczenia przewodów fazowych, jak zdiagnozowałeś, to oznacza, że było na nich zwarcie.

Pozdr

Mobil - Sob 16 Lip, 2016

Sam z siebie na pewno się nie przegrzał bo ten 24fet jest chyba do większych mocy a u mnie 12fet rozkręcony na "full" czyli 20s i wyłączone ograniczenie prądu aku a fazy ile się dało i mimo, że robi się ciepły tu dziury jeszcze nie wypaliło :mrgreen:
Bujakoto - Śro 14 Wrz, 2016

No dobra, czas poprosić o pomoc........

Nie będę ukrywał, że dziś Maniekrox uratował mi baterię!
Dzięki Marcin! Po raz kolejny pacjent przeżył, choć okaleczony.... z 14s teraz jest już 13s.

Kilka miesięcy temu coś chyba źle podłączyłem BMS'a 16s150A.

Sterownik Sabvoton z Baterii ciągnie ledwie 50A, w fazy idzie 150A, BMS jest do 150A a grzeje się jak jasna chol.....ra.
Przecież ten BMS ma aż 32 tranzystory po 16 na każdą stronę! Jakim cudem tak się grzeje.

Po uszkodzeniu 12 ogniw szukam przyczyny i łudzę się, że to nie BMS, który po otworzeniu wygląda na lekko nadpalony.

Tak wyglądają dwa nadpalone tranzystory.
Wylała się z nich jakaś czarna maź.....







Tak wyglądają połączenia:
-B leci do baterii
-C z jednej strony jest połączone z -P z drugiej strony i w to miejsce jest przewód do ładowania i przewód do sterownika, jedno miejsce. Ten BMS podobno ma błąd oznaczeń.

Górne małe miejsce -P jest puste.

Czy coś źle podłączyłem?
W rozmowie z Arkiem_Areckim wytłumaczył mi, że prawdopodobnie przez to, że mam ładowanie połączenie z minusem do sterownika (-P i -C razem) BMS korzysta tylko z kilku tranzaystorów i dlatego się tak nagrzewa.




Jest możliwość sprawdzenia czy BMS działa?
Jak to ustrojstwo faktycznie połączyć?

Help......

tomeczekokok - Czw 15 Wrz, 2016

Jak poleciała z nich ciesz to są do wymiany dlatego się też grzeją. Sprawdź jaki rodzaj tam jest tych tranzystorów i potem sprawdź ich uszkodzenie według poradnika w linku.


https://www.youtube.com/watch?v=3EwtIatXyr8

Mobil - Czw 15 Wrz, 2016

Górne małe -P jest puste? Dziwne bo ja mam właśnie tam wyjście na sterownik, przetwornice... a mam tak jak Ty opis po jednej stronie -C a po drugiej -P i tam jest podpięta tylko ładowarka :wink:

Mam taką teorie, że jaki jest maksymalny prąd ładowania dla tego BMS? Podejżewam skromną wartość (10A?) a Ty wysysasz mu tego miejsca 50A :razz:

maniekrox - Czw 15 Wrz, 2016

To przez dosyć dziwne oznaczenia bmsa, bo po drugiej stronie płytki jest też -P jakby z przelotką. Ja podłączałem zawsze do tego górnego. Myślicie, że to przez to? Trochę głupio jak podłącza się do tego dużego -P i się takie dziwne rzeczy dzieją:P
atomek1000 - Czw 15 Wrz, 2016


Tutaj też się coś stało :???:

A ta pomyłka w oznaczeniach bmsa wlasnie polega na tym ze z jednej strony pisze jedno z drugiej drugie ale sterownik powinien być podłączony na górze bms'a...

Eryk1000 - Czw 15 Wrz, 2016

Bujakoto Obawiam się że musisz znowu wymienić BMSa, Możesz pokusić się o wymianie elementów tych wizualnie uszkodzonych ale może to nie pomóc, mogły też paść inne elementy, nie dając o sobie znać. Dobrze by było po naprawie BMSa sprawdzić na stole czy pracuje poprawnie w całym zakresie napięć, oraz czy zadziała przeciążenie. Kilka podobnych BMSów naprawiałem i niestety rożnie działały. Jedne wróciły do pełnego życia a inne wariowały. Jeżeli zależy Ci na baterii kup nowego BMSa.
maniekrox - Czw 15 Wrz, 2016

Ale nie kupuj do tej baterii bmsa 150 A. Taki 80 A będzie "po uszy".


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group