To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Kolejny mój e-bajk "Bielik" 6kW

Bysiu22 - Sob 09 Sty, 2016
Temat postu: Kolejny mój e-bajk "Bielik" 6kW
Witam po długiej przerwie od budowy 1-go bajka. Korzystając z zimowego urlopu w końcu poskładałem prawie do końca bajka na ramie Falcon v2-takiej samej jak kolega tas swoją Elektrę Fotona. Zajęło to niezliczoną ilość godzin ale było warto. Bajk jeszcze nie wyjechał poza pokój ale test na korytarzu pokazał jego moc(ograniczona na razie do 60A,potem 80A), kiedy to przednie koło uniosło się ponad 1,5 metra i oparło się na skosie sufitu po zbyt mocnym dodaniu gazu-trzeba manetkę zaprogramować inaczej :P Jak tylko skończę montować osłony boczne i pogoda dopisze to wrzucę filmik z jazdy testowej a póki co przedstawiam relację z budowy.
Wielkie podziękowania dla tas'a za pomoc do stworzenia bajka.

Podzespoły bazowe(akku jest inny niż na zdjęciu), amor Boxxer Race ponad 170mm, Dumper FOX VAN RC 240mm, sterownik Sabvoton

Akumulator-składa się z 320 ogniw Li-Ion Samsung INR18650-29E 2900MAh połączonych 20S16P 74V/46Ah waga 17,8kg




BMS 20S 150A/10A


Adapter do BMS



Bajk po założeniu silnika i sterownika na obręczach 24" Sun Rims Double Track 39mm i oponach 2,6", tarcze Ashima 203mm, wszystko malowane proszkowo, wysokość od ziemi do kierownicy 110mm


Silnik QSWP wykonany na zamówienie pod wolnobieg(przetoczony z 7r na 5r żeby starczyło osi silnika na nakretkę koła), waga 12,8kg


Kabel silnika wychodzi bardzo blisko tarczy więc te 2 stalowe opaski go odciągają skutecznie :)
Zaciski hydrauliczne Shimano SLX.


Test wytrzymałości ramy :P


Akusy weszły na styk, ufff !


Aku mocowany szpilkami m3 w zółtych koszulkach i blaszkami z alu


Centrum sterowania-oczywiście nie zabrakło Pikacza


Sabvoton przykręcany od dołu w razie szybiego serwisu nie trzeba wyciągać akku


Osłona sterownika własnej produkcji alu 2mm PA6



Elektryka w taśmie parcianej i kaptonowej dla bezpieczeństwa, każdy z 5 zestawu aku zabezpieczony termikiem na 50 stopni-w razie przegrzania wyłącza sterownik


Dziś frezowane panele boczne, zostaną pomalowane na biało i dokręcone carbonowe boczki



A tu stan obecny-waga 59kg, przy moim wzroście 182cm i 71kg to będzie jak rakieta :P



Koszty budowy około 11k-może i dużo ale zbliżające się wrażenia z jazdy po naszych Beskidach bezcenne :)

CDN.

Tomas - Sob 09 Sty, 2016

Dobry sprzęt i fajne fotki. Widać szczegóły ramy itp. Widzę że zestawienie kolorystyczne (czarny z białym) ma wielu zwolenników.

Ten silnik to coś jak RHR ? Dropout mm 165 ?

Ile [cm] od podłogi jest oś pedału w dolnym położeniu ?

Anonymous - Sob 09 Sty, 2016

Kurde... to ja za samochód dałem mniej :)
Zazdroszczę ;)

Szwagier - Sob 09 Sty, 2016

Eh, ładny...pomarzyć o takim... :roll:
Eryk1000 - Sob 09 Sty, 2016

Super :cool: pięknie się prezentuje. Będzie radość z jazdy.
Bysiu22 - Sob 09 Sty, 2016

Silnik to coś jak właśnie RHR tylko że piekielnie mocny i kręci się do 450RPM czyli przy napięciu 84V pojadę zapewne ok 50km/h max-celem było właśnie osiągnięcie dużej mocy i bezpiecznej Vmax a oś korbowodu sięga 37cm od podłogi a w dolnym położeniu oś pedału 20cm przy ustawieniu dumpera na połowę gwintu
Mechano - Sob 09 Sty, 2016

Jak ja wam koledzy zazdroszczę takich konstrukcji (a w szczególności zdjęć takich "zawalonych" podłóg :D ). Już wiem po co mam się tyle uczyć :P
Adamo - Nie 10 Sty, 2016

Gratki, super maszyna !!!
raymaxxx - Nie 10 Sty, 2016

akusów w nim jak w hurtowni :D , nieźle 193Wh/kg to o 60Wh lepiej niż w Turnigach HC. Bardzo estetycznie wykonany, a coś więcej o silniku...?
atomek1000 - Nie 10 Sty, 2016

Fajna maszynka, mocy też nie zabraknie ale martwi mnie że wszystkie falcony na jedno kopyto robione :P Jak przyjedziecie na zlot to po kilku minutach zgubicie swojego "białasa"
tas - Nie 10 Sty, 2016

Się zdziwisz jakie kolory w innych warsztatach powstają :)
Bysiu22 - Nie 10 Sty, 2016

O silniku na razie nic nie mogę powiedzieć dopóki nie sprawdzę go w terenie ale przewody fazowe ma jak w spawarce:) Trzeba poczekać aż pogoda dopisze. Kręci się do 450RPM przy 84V więc przy moich kołach osiągnę Vmax 54km/h(pomijając opór powietrza) i moc od 5-7kW w zależności jaki prąd ustawię. Na razie pojeżdżę na 60A. A rama mi się bardzo podoba-miała wyglądać jak Bomber i tak się stało:)
raymaxxx - Nie 10 Sty, 2016

a ile waży silnik, jaką ma szerokość magnesów, wiesz jaką wiązką o jakiej średnicy drutów jest nawinięty, ile ma biegunów, jaka średnica, pisałeś że był robiony na zamówienie, masz na myśli że był przewijany przez kogoś u nas czy fabryka w Chinach na Twoje zyczenie zrobiła jakiś nietypowy nawój na nim? to silnik rowerowy czy skuterowy?

Nawiasem mówiąc Ty nie masz zasilania 84V tylko 74V (20x3,7 - to jest nominał, 84V pod obciążeniem mieć nie będziesz przy 20s).

atomek1000 - Nie 10 Sty, 2016

To silnik QS motor. Ciekawe czy wziął wersję v3 export type czy którąś ze słabszych.
Bysiu22 - Nie 10 Sty, 2016

Silnik QSWP ma 16 par magnesów o szer. 50mm, nawijany 17x7, średnica 230mm, szerokość 95mm, waga 12,8kg, 3000W moc znamionowa, 48V nap. znamionowe, silnik jest rowerowy bo ma gwint pod wolnobieg, robiony w Chinach, o resztę info pytaj tas'a. Co do napięcia to podaję max. po naładowaniu ale prawidłowo oczywiście jest 74V nominalnego.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group