To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem w kole - Rower longwise problem z regulatorem "displayem"
mecia666 - Czw 14 Lip, 2016
tkoko napisał/a: | W kontrolerze musi być wtyczka/gniazdo (4 kable) do podpięcia displaya, oraz kontroler musi mieć obsługę wspomagania. Dodatkowo potrzebujesz PAS |
Z kontrolera wystają 4 kable - czarny ,czerwony, brązowy, fioletowy.
Z displaya - Czarny ,czerwony,zielony,niebieski
Po podłączeniu czarnych i czerwonych display odpala ,pokazuje stan naładowania akumulatorów , ale po podłączeniu reszty(wszystkie kombinacje) nie działa regulacja mocy wspomagania (cały czas jest pełna moc ).
Dziwne jest to ,że kółko z magnesami przy czujniku PAS działa tylko wtedy gdy jest założone odwrotnie niż kierunek strzałek.
Ps.
W jaki sposób display reguluję moc wspomagania ??
Pozdrawiam
tkoko - Czw 14 Lip, 2016
mecia666 napisał/a: | ...
Z kontrolera wystają 4 kable - czarny ,czerwony, brązowy, fioletowy.
Z displaya - Czarny ,czerwony,zielony,niebieski
Po podłączeniu czarnych i czerwonych display odpala ,pokazuje stan naładowania akumulatorów , ale po podłączeniu reszty(wszystkie kombinacje) nie działa regulacja mocy wspomagania (cały czas jest pełna moc ).
Dziwne jest to ,że kółko z magnesami przy czujniku PAS działa tylko wtedy gdy jest założone odwrotnie niż kierunek strzałek.
Ps.
W jaki sposób display reguluję moc wspomagania ??
Pozdrawiam |
1. Display nie powinien się włączać sam po podłączeniu zasilania, ale po naciśnięciu "ON" na displayu.
2. Jeżeli PAS reaguje odwrotnie to obróć magnesy (lub czujnik) o 180* i będzie OK. Prawdopodobnie masz magnesy założone od strony zębatek zamiast z drugiej strony a wówczas działa to odwrotnie.
3. Poprawnie podłączony display do kontrolera, po naciśnięciu "ON" powinien załączyć zasilanie (powinny zaświecić się diody poziomu naładowania i jedna z diod poziomu wspomagania, typowo zapewne "LOW" (najmniejsza moc). Wówczas kontroler powinien podać ok 50% nominalnego prądu przy maksymalnych obrotach korby z magnesami. Po naciśnięciu przycisku "trybu" powinna zaświecić się kolejna dioda "Medium" (~75% mocy) itd. Najprościej podłączyć miernik prądu na baterii i obracając na luzie korbą (bez łańcucha) zobaczyć jaki prąd pobiera silnik przy małych i dużych obrotach korby.
mecia666 - Czw 14 Lip, 2016
Regulator zadziałał jednak dalej coś jest nie tak, mianowicie
Jak odpale display jest w trybie low i widac że koło kręci dużo wolniej i miernik wskazuje 0,9A gdy przełącze na medium nic się nie dzieję z high jest to samo, dopiero jak przeskocze z powrotem na low koło przyspiesza na mierniku wskazuje 1,5A ale żeby wrócić na wolne obroty trzeba włączyć i wyłączyć display.
Szybkość obracania korbą nic nie zmienia.
borsuk - Pią 15 Lip, 2016
Może ten schemat ci pomoże. Jest to alternatywne podłączenie displaya do wyjścia manetki typowego kontrolera. Takie podłączenie umożliwia jednoczesne korzystanie z manetki lub z displaya. Widać na czym polega regulacja szybkości przez display. Na wejściu sygnałowym manetki powinny się pojawiać trzy różne poziomy napięcia ( dla low, medium i high).
Schemat w załączniku.
tkoko - Pią 15 Lip, 2016
mecia666 napisał/a: | Regulator zadziałał jednak dalej coś jest nie tak, mianowicie
Jak odpale display jest w trybie low i widac że koło kręci dużo wolniej i miernik wskazuje 0,9A gdy przełącze na medium nic się nie dzieję z high jest to samo, dopiero jak przeskocze z powrotem na low koło przyspiesza na mierniku wskazuje 1,5A ale żeby wrócić na wolne obroty trzeba włączyć i wyłączyć display.
Szybkość obracania korbą nic nie zmienia. |
Próbowałeś zamienić miejscami przewody zielony/niebieski?
mecia666 - Pią 15 Lip, 2016
borsuk napisał/a: | Może ten schemat ci pomoże. Jest to alternatywne podłączenie displaya do wyjścia manetki typowego kontrolera. Takie podłączenie umożliwia jednoczesne korzystanie z manetki lub z displaya. Widać na czym polega regulacja szybkości przez display. Na wejściu sygnałowym manetki powinny się pojawiać trzy różne poziomy napięcia ( dla low, medium i high).
Schemat w załączniku. |
Podłączyłem wg schematu i chyba poszedł czujnik PAS .
Nie reaguje juz na nic .
Jak go sprawdzić?
Nie idzie jakos zgrac display z wejsciem manetki ,pomijajac czujnik zupełnie?
borsuk - Nie 17 Lip, 2016
mecia666 napisał/a: |
Podłączyłem wg schematu i chyba poszedł czujnik PAS .
Nie reaguje juz na nic .
|
Możliwe, ale mało prawdopodobne. Musisz rozrysować schemat jak miałeś to wszystko pierwotnie podłączone, z oznaczeniem wszystkich wejść, wtyczek i kolorów kabli, bo inaczej ciężko to ogarnąć.
Warto też pomierzyć napięcia.
|
|
|