To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - Rower longwise problem z regulatorem "displayem"

mecia666 - Czw 14 Lip, 2016

tkoko napisał/a:
W kontrolerze musi być wtyczka/gniazdo (4 kable) do podpięcia displaya, oraz kontroler musi mieć obsługę wspomagania. Dodatkowo potrzebujesz PAS


Z kontrolera wystają 4 kable - czarny ,czerwony, brązowy, fioletowy.
Z displaya - Czarny ,czerwony,zielony,niebieski

Po podłączeniu czarnych i czerwonych display odpala ,pokazuje stan naładowania akumulatorów , ale po podłączeniu reszty(wszystkie kombinacje) nie działa regulacja mocy wspomagania (cały czas jest pełna moc ).

Dziwne jest to ,że kółko z magnesami przy czujniku PAS działa tylko wtedy gdy jest założone odwrotnie niż kierunek strzałek.

Ps.
W jaki sposób display reguluję moc wspomagania ??

Pozdrawiam

tkoko - Czw 14 Lip, 2016

mecia666 napisał/a:
...
Z kontrolera wystają 4 kable - czarny ,czerwony, brązowy, fioletowy.
Z displaya - Czarny ,czerwony,zielony,niebieski

Po podłączeniu czarnych i czerwonych display odpala ,pokazuje stan naładowania akumulatorów , ale po podłączeniu reszty(wszystkie kombinacje) nie działa regulacja mocy wspomagania (cały czas jest pełna moc ).

Dziwne jest to ,że kółko z magnesami przy czujniku PAS działa tylko wtedy gdy jest założone odwrotnie niż kierunek strzałek.

Ps.
W jaki sposób display reguluję moc wspomagania ??

Pozdrawiam


1. Display nie powinien się włączać sam po podłączeniu zasilania, ale po naciśnięciu "ON" na displayu.
2. Jeżeli PAS reaguje odwrotnie to obróć magnesy (lub czujnik) o 180* i będzie OK. Prawdopodobnie masz magnesy założone od strony zębatek zamiast z drugiej strony a wówczas działa to odwrotnie.
3. Poprawnie podłączony display do kontrolera, po naciśnięciu "ON" powinien załączyć zasilanie (powinny zaświecić się diody poziomu naładowania i jedna z diod poziomu wspomagania, typowo zapewne "LOW" (najmniejsza moc). Wówczas kontroler powinien podać ok 50% nominalnego prądu przy maksymalnych obrotach korby z magnesami. Po naciśnięciu przycisku "trybu" powinna zaświecić się kolejna dioda "Medium" (~75% mocy) itd. Najprościej podłączyć miernik prądu na baterii i obracając na luzie korbą (bez łańcucha) zobaczyć jaki prąd pobiera silnik przy małych i dużych obrotach korby.

mecia666 - Czw 14 Lip, 2016

Regulator zadziałał jednak dalej coś jest nie tak, mianowicie
Jak odpale display jest w trybie low i widac że koło kręci dużo wolniej i miernik wskazuje 0,9A gdy przełącze na medium nic się nie dzieję z high jest to samo, dopiero jak przeskocze z powrotem na low koło przyspiesza na mierniku wskazuje 1,5A ale żeby wrócić na wolne obroty trzeba włączyć i wyłączyć display.

Szybkość obracania korbą nic nie zmienia.

borsuk - Pią 15 Lip, 2016

Może ten schemat ci pomoże. Jest to alternatywne podłączenie displaya do wyjścia manetki typowego kontrolera. Takie podłączenie umożliwia jednoczesne korzystanie z manetki lub z displaya. Widać na czym polega regulacja szybkości przez display. Na wejściu sygnałowym manetki powinny się pojawiać trzy różne poziomy napięcia ( dla low, medium i high).
Schemat w załączniku.

tkoko - Pią 15 Lip, 2016

mecia666 napisał/a:
Regulator zadziałał jednak dalej coś jest nie tak, mianowicie
Jak odpale display jest w trybie low i widac że koło kręci dużo wolniej i miernik wskazuje 0,9A gdy przełącze na medium nic się nie dzieję z high jest to samo, dopiero jak przeskocze z powrotem na low koło przyspiesza na mierniku wskazuje 1,5A ale żeby wrócić na wolne obroty trzeba włączyć i wyłączyć display.

Szybkość obracania korbą nic nie zmienia.

Próbowałeś zamienić miejscami przewody zielony/niebieski?

mecia666 - Pią 15 Lip, 2016

borsuk napisał/a:
Może ten schemat ci pomoże. Jest to alternatywne podłączenie displaya do wyjścia manetki typowego kontrolera. Takie podłączenie umożliwia jednoczesne korzystanie z manetki lub z displaya. Widać na czym polega regulacja szybkości przez display. Na wejściu sygnałowym manetki powinny się pojawiać trzy różne poziomy napięcia ( dla low, medium i high).
Schemat w załączniku.


Podłączyłem wg schematu i chyba poszedł czujnik PAS .
Nie reaguje juz na nic .

Jak go sprawdzić?
Nie idzie jakos zgrac display z wejsciem manetki ,pomijajac czujnik zupełnie?

borsuk - Nie 17 Lip, 2016

mecia666 napisał/a:

Podłączyłem wg schematu i chyba poszedł czujnik PAS .
Nie reaguje juz na nic .

Możliwe, ale mało prawdopodobne. Musisz rozrysować schemat jak miałeś to wszystko pierwotnie podłączone, z oznaczeniem wszystkich wejść, wtyczek i kolorów kabli, bo inaczej ciężko to ogarnąć.
Warto też pomierzyć napięcia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group