To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Sprzedam, oddam - [S] Nowe watomierze LCD V02
InLab - Pią 19 Lut, 2016
Witam, jaki jest czas oczekiwania na watomierz V02?
michal214 - Pią 19 Lut, 2016
InLab napisał/a: | Witam, jaki jest czas oczekiwania na watomierz V02? |
Wysyłka na drugi dzień po zamówieniu.
InLab - Sob 20 Lut, 2016
Ok,tylko potrzebowałbym tasiemkę przyłączeniową dłuższą ponieważ sterownik mam pod rowerem(chopper) tak około 120-130cm, jest to możliwe?
I oczywiście bocznik, jest w nim bateria 36v 40ah dająca max 30A.( ta największa) którą mam do niego.
zapomiałem dodać że to liion jeśli ma to znaczenie
bloodyopel: Nie pisz postu pod postem. Scaliłem
michal214 - Sob 20 Lut, 2016
Tak mogę zrobić taką tasiemkę. Resztę dogadamy na PW.
mateuszmmi - Wto 23 Lut, 2016
Witam!!
A czy można dowiedzieć się skąd wytrzasnąłeś/jak wykonałeś taką zacną obudowę?
michal214 - Wto 23 Lut, 2016
To obudowa uniwersalna dostępna w wielu sklepach np. w TME. Dałem ją do frezowania okienka i nawiercenia otworów.
mateuszmmi - Śro 24 Lut, 2016
A te wodoodporne osłony na przyciski? Też wyglądają profesjonalnie.
michal214 - Śro 24 Lut, 2016
To jest elewacja z wytłoczeniami pod mikroswitche wykonana w firmie frontnica.
Szwagier - Śro 16 Mar, 2016
Poproszę o instrukcję kalibracji prądu, znając wartość rzeczywistą prądu - mierząc miernikiem.
Dobrze taką instrukcję umieścić w pierwszym poście i instrukcji obsługi do watomierza.
michal214 - Śro 16 Mar, 2016
W instrukcji z pierwszej strony jest taki podpunkt:
Kalibracja I – umożliwia dostosowanie wskazań mirnika prądu do różnych
wartości bocznika. Prąd jest obliczany ze wzoru: I = działki przetwornika x CI.
Parametr CI możemy zmieniać z poziomu menu programu. Parametr CI
można wyznaczyć doświadczalnie lub ze wzoru: CI=(0.512/Rb)/32768. Rb to
rezystancja bocznika w omach.
Rezystancję bocznika można obliczyć ze wzoru R = U/I. I to prąd który płynie przez bocznik. U to napięcie na boczniku.
Jeżeli znasz rzeczywistą wartość prądu (zmierzoną miernikiem) to najłatwiej po prostu doświadczalnie zmieniać wartość parametru CI i obserwować wskazania licznika. To zajmie mniej czasu niż wyliczenia.
Daj znać czy takie wyjaśnienie jest wystarczające.
Szwagier - Śro 16 Mar, 2016
michal214 napisał/a: | W instrukcji z pierwszej strony jest taki podpunkt:
Kalibracja I – umożliwia dostosowanie wskazań mirnika prądu do różnych
wartości bocznika. Prąd jest obliczany ze wzoru: I = działki przetwornika x CI.
Parametr CI możemy zmieniać z poziomu menu programu. Parametr CI
można wyznaczyć doświadczalnie lub ze wzoru: CI=(0.512/Rb)/32768. Rb to
rezystancja bocznika w omach.
Rezystancję bocznika można obliczyć ze wzoru R = U/I. I to prąd który płynie przez bocznik. U to napięcie na boczniku.
Jeżeli znasz rzeczywistą wartość prądu (zmierzoną miernikiem) to najłatwiej po prostu doświadczalnie zmieniać wartość parametru CI i obserwować wskazania licznika. To zajmie mniej czasu niż wyliczenia.
Daj znać czy takie wyjaśnienie jest wystarczające. |
Instrukcje czytałem - o obliczaniu rezystancji bocznika (prawo Ohma) nic tam nie ma
Napięcie na boczniku - chodzi o SPADEK napięcia na boczniku, czyli różnicę napięcia między jednym końcem bocznika i masą a drugim końcem i masą?
Pomiar rezystancji bocznika (mam tam akurat ten z HK-010, ale w drugim rowerze będzie shunt w sterowniku) omomierzem mi się nie sprawdził - multimetr pokazuje mi chyba minimum, co może, czyli 0,1 Ohm. Podstawiając to do wzoru, CI wyszło 0,00016 a to tak na oko rząd- dwa za mało (watomierz nie rejestrował żadnych zmian prądu, a na fabrycznym 0,003 coś tam się minimalnie zmieniało...).
michal214 - Śro 16 Mar, 2016
Szwagier napisał/a: |
1. Napięcie na boczniku - chodzi o SPADEK napięcia na boczniku, czyli różnicę napięcia między jednym końcem bocznika i masą a drugim końcem i masą?
2. Pomiar rezystancji bocznika (mam tam akurat ten z HK-010, ale w drugim rowerze będzie shunt w sterowniku) omomierzem mi się nie sprawdził - multimetr pokazuje mi chyba minimum, co może, czyli 0,1 Ohm. Podstawiając to do wzoru, CI wyszło 0,00016 a to tak na oko rząd- dwa za mało (watomierz nie rejestrował żadnych zmian prądu, a na fabrycznym 0,003 coś tam się minimalnie zmieniało...). |
1.Tak. Pomiaru trzeba dokonać gdy przez bocznik płynie zadany prąd.
2. Pomiar rezystancji bocznika najlepiej wykonać metodą techniczną. Czyli tak jak napisałem: zmierzyć prąd płynący przez bocznik i Napięcie na boczniku. Potem ze wzoru R = U/I.
Pomiar rezystancji bocznika multimetrem nie ma sensu (przynajmniej takimi multimetrami jakimi ja dysponuje, a mam niezły ).
3. Napisałeś, że zmierzyłeś 0.1Ohm. Oczywiście od razu widać, że to błędna wartość. Np przy 30A wydzielała by się na takim boczniku moc około 90W. Najczęściej boczniki jakich używałem w ebajkach mają poniżej 0.003 Ohma.
Szwagier - Śro 16 Mar, 2016
OK, wszystko jasne...Jakiś zaćmiony jestem - na prawo Ohma nawet nie wpadłem
legend - Sob 02 Kwi, 2016
Chciałbym zamówić...
Szwagier - Sob 02 Kwi, 2016
Polecam urządzenie - dziś będę montował drugą sztukę do kolejnego roweru!
|
|
|