To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Rower hybrydowy?

Anonymous - Nie 18 Sty, 2009
Temat postu: Rower hybrydowy?
Przez przypadek trafiłem na elektrodzie na kawałek dyskusji o napędzaniu roweru silnikiem 230V. Gość sobie wymyślił napęd małego pojazdu silnikiem 230V a zasilanie go agregatem spalinowym. Może i głupie, ale w kolejnictwie wykorzystuje się coś takiego. W autkach hybrydowych też. A gdyby tak do ładowania akku w rowerze zastosować jakiś niewielki agregat spalinowy? Spalanie znikome, moc nie jest potrzebna jakaś olbrzymia. Znajomi przy braku prądu wystawiają przed sklep agregat, którego praktycznie nie słychać gdy pracuje. Zawsze to jakaś alternatywa przy braku słońca, wiatru i rzeczki w pobliżu :)
Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

Anonymous - Nie 18 Sty, 2009

przerost formy nad treścią, zwłaszcza w przypadku roweru ;)
Anonymous - Nie 18 Sty, 2009

Ale pomysł fajny, nie? :D
Arbiter - Nie 18 Sty, 2009

zeeltom napisał/a:
Ale pomysł fajny, nie? :D

Jak dla mnie to pomysł do niczego. Rower jest dobry jak lekki, a wszelkieformy konwersji energii ważą

Anonymous - Nie 18 Sty, 2009

Jeśli dla samej idei to ok, ale pytanie po co mieszać w to 230V? Przy takim wariancie myślę, że sporo lepszy byłby alternator 24V napędzany np. silnikiem piły spalinowej i zwykły silnik DC. Byłaby i możliwość zmagazynowania energii, i łatwego sterowania. Chyba że chodziło o wykorzystanie całego agregatu jako wartość samą w sobie...
Anonymous - Nie 18 Sty, 2009

Pomysł ogólny. Nie widziałem agregatu 24V :)
Silnik oczywiście niskonapięciowy i do tego ładowarka.

Anonymous - Nie 18 Sty, 2009

Ja też nie widziałem. Trzeba by to było zrobić. Najmniejszy agregat jaki widziałem na allegro waży 18kg. Gdyby pokusić się o budowę go w opisany przeze mnie sposób byłoby nie więcej niż połowa tego (piła 3-5kg, alternator ok 3-4kg). No ale może nie warto sie nad tym rozwodzić tak dla zasady :smile:
Anonymous - Nie 18 Sty, 2009

Dobra, odpuszczam sobie :)
Mibars - Wto 20 Sty, 2009

A nikt nie myślał o magazynowaniu energii hamowania nie w postaci elektryczności, a naprężeń w sprężynie? Odpowiednio mocna sprężyna mogłaby pochłonąć (w koncu niewielką) energię kinetyczną roweru i oddać ją podczas przyspieszania.
Anonymous - Śro 21 Sty, 2009

Agregaty o mocy 600W-800W, 240V o wadze ok. 10-14kg sa dostepne. znalazlem takie firmy KIPOR. W sumie to waza tyle co 1-2 aku zelowe. Myslalem nad takim rozwiazaniem poniewaz czesto jezdze sobie rowerkiem na ryby i czesto nie weim jaki tak naprawde dysans przebede (zmieniam miejsca). Koszt takiego aregatu to okolo 900zl wiec zamiast tego moge zlozyc sobie 3 aku 37V/22Ah (15kg) co da mi w sumie takie 4 w rowerze i brak problemow z zasiegiem (grubo ponad 100km). I to byla przyczyna rezygnacji z tego pomyslu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group