To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Viking Power 6000W +

Tomas - Pią 05 Sie, 2016

To ten QS ma około 1 km/h z 1V czyli tak jak 9C 10x6.
Odchodzi jeszcze km/h za foca i koło 24 i wychodzi około 0,8 km/h z 1V.

pawextelinfo - Pią 05 Sie, 2016

Eryk1000 napisał/a:
pawextelinfo ten wjazd na Żar był z fluxem? Testowałeś czy bardziej się grzeje z włączona funkcją fluxa? Masz u siebie pomiar temperatury? czy tylko bimetal w silniku?


Mam bimetal x2 na 150*C i on zadziałał
Mam czujnik temperatury ale nie mam przetwornicy watomierza i ekranu który wskazywałby temperaturę

Jeżdżę tylko z fluxem na 53A, 300A faza 90A z baterii
Skrzyczne połyka na spokojnie, ale na Żarze po trawie się poddał
Może jakby było niższe ciśnienie w oponach (tracił przyczepność) i nie spadł by łańcuch w połowie drogi (brak wspomagania) było by lepiej

Tomek - Pon 08 Sie, 2016

Witam,
Jak się te opony sprawują ? Dają rade na suchym piasku (ja mam podobny bierznik ale 2.15" i przy piasku głębszym jak ~2cm już tonę) ? Śmigasz głównie po asfalcie czy po terenie też ?

Eryk1000 - Pon 08 Sie, 2016

Tomek napisał/a:
Witam,
Jak się te opony sprawują ? Dają rade na suchym piasku (ja mam podobny bierznik ale 2.15" i przy piasku głębszym jak ~2cm już tonę) ? Śmigasz głównie po asfalcie czy po terenie też ?


Opony używam na asfalcie i szutrze, w mocny teren się nie nadają, nie wjeżdżam. Ryzyko złapania gumy w szczerej dupie przy tej masie ebajka skutecznie mnie hamuje :P . Na asfalcie dobrze się trzymają, mieszanka gumy z której je robili jest dobrej jakości. Przy mocnym regenie 40A na rozgrzanym asfalcie jest ciekawy efekt popiskiwania :D Niestety po piachu nie jeździłem nie mam w okolicy, chyba jedynie na składzie budowlanym ;)

Niestety opony zmieniam. Na pierwszy ogień idzie tył wraz z obręczą, szprychami na moto 19. Szprychy nie wytrzymują presji. Silnik ma sporą masę. Kilka skoków z duża prędkości przez progi zwalniające i krawężniki poskutkowały zerwaniem dwóch nypli oraz pęknięciem szprychy :/



Dodatkowo zniechęca mnie do zabawy z oponami rowerowymi 24 ich wysoka cena. Chcąc kupić coś porządnego terenowego trzeba liczyć się w okolicy 200zł za oponę. Rowerek tworzony był z przeznaczeniem głownie w teren a teraz musi ślizgać się po asfalcie :P

Tomas - Pon 08 Sie, 2016

Szprychy miałeś 2,5 ?
Tomek - Pon 08 Sie, 2016

Cytat:
. Szprychy nie wytrzymują presji

Jakie masz szprychy? Ja mam z maxEV 2.3mm i caly czas przelatuje przez progi z prędkością 50 km/h, śmigam po lekkim terenie i żadna jeszcze nie pękła.
Też poważnie myślę o moto przynajmniej na tył ze względu na mniejsze ryzyko złapania gumy bo raz już zostawiłem bajka w kukurydzy i przyjechałem po niego samochodem bo mi szkoda obręczy było :razz:

qaz33 - Pon 08 Sie, 2016

Dokladnie jakiej grubosci masz szprychy? Moglbys jeszcze napisac jakiej dlugosci je zamawiales do obreczy motorowej 19 cali?
Eryk1000 - Pon 08 Sie, 2016

Stare szprychy 2,5mm. Nowe do obręczy moto mają 3,3mm :twisted: Ale nigdzie ich nie kupiłem gotowych. Po prostu są skrócone i przewalcowane z oryginalnych szprych moto. Po konsultacjach z kolegą Adamo są zrobione na 131mm. W tym tygodniu będę przeplatać to dam znać czy wszystko pasuje ;)
Tomek - Pon 08 Sie, 2016

Może najważniejszą rolę gra tu konserwacja i sposób zaplotu. Ja zaplotłem sobie 2.3mm z maxEV z przeplotem (szprychy wychodzące od zewnątrz kołnieża przechodzą POD tymi wychodzącymi wewnątrz) i dociągałem szprychy w serwisie rowerowym po przejechaniu określonych dystansów.

Warto się pomęczyć. Na początku też miałem szprychy 2.5mm i też udało mi się zapleść w ten sam sposób z przeplotem ale niestety okazały się za długie. No ale przy 3.3mm już nie ma szans :grin:
(znalazłem nawet fotkę z 2.5mm :D )

Eryk1000 - Pon 08 Sie, 2016

Tomek napisał/a:
Może najważniejszą rolę gra tu konserwacja i sposób zaplotu. Ja zaplotłem sobie 2.3mm z maxEV z przeplotem (szprychy wychodzące od zewnątrz kołnieża przechodzą POD tymi wychodzącymi wewnątrz) i dociągałem szprychy w serwisie rowerowym po przejechaniu określonych dystansów.
[url=https://s9.postimg.org/s7ym7ufpn/20160808_154105_1.jpg]Obrazek[/url]
Warto się pomęczyć. Na początku też miałem szprychy 2.5mm i też udało mi się zapleść w ten sam sposób z przeplotem ale niestety okazały się za długie. No ale przy 3.3mm już nie ma szans :grin:
(znalazłem nawet fotkę z 2.5mm :D )
[url=https://s9.postimg.org/55kwns0cb/20160518_192640.jpg]Obrazek[/url]


Mam ten sam zaplot. Niestety nie dał rady. Może problem leży też w szprychach. Nie ważne teraz będzie pancernie ;) i w teren. Poza tym trzeba raz sprawdzić jak Adaptto targa prz 120A :twisted: Bo teraz maks. 90A.

tas - Pon 08 Sie, 2016

Pękają szprychy nie te, które są słabe tylko te, które są mocne, a poluzowały się wszystkie inne i to właśnie one musiały przenosić siły dla nich przeznaczone :roll:
Eryk1000 - Czw 15 Wrz, 2016

Nadszedł dzień przeplatania koła, ale o tym będzie dalej. Na razie jestem lekko wkurzony po rozebraniu silnika. Myślałem że QS motor to jest jakaś marka i nie puszczają bubli na rynek, a tu taki schit :shock: ! Jakiś czas temu miałem problem z jedną parą halli. Teraz już wiem dlaczego, przetarły się kable w środku od obudowy. Tak to chłopcy z chin składają i zabezpieczają, orzesz :evil: Wiązka tarła o obudowę wewnątrz.




Takim sposobem przetarła się masa i jeden z halli żółty. Co pewien czas robiąc zwarcie. Miernikiem nie mogłem tego znaleść bo raz było dobrze a raz źle zależy jak przy masowały kable. Profilaktycznie wymieniam wszystkie halle. Choć pewnie pomogło by usunięcie zwarcia.

A wystarczyło dać dodatkową opaskę, ale widać podniosło by to okrutnie koszty produkcji :cry: :neutral:



Kolejnym bublem to totalny brak smaru na uszczelniaczu osi, mamy susze, zwiększone tarcie. Dzięki temu pięknie przytarła się oś i uszczelniacz :evil: :/



Do Vectora chyba nie ma co pisać bo domyślam się że właśnie gwarancje straciłem otwierając silnik :D

Tak w skrócie mała przestroga, u innych może być podobnie. I tu podziękowania dla chińczyka który składał/a mój silnik :evil:

ap0f1s - Czw 15 Wrz, 2016

Czekaj, napiszę do vektora co to sprzedaje za rzuty tych qs 205.\
Chociaż sam kupiłem qs z czech, ale jakoś dziwnie ciężko obraca się koło. Oczywiście fazy nie za zwarte na samym końcu. Będzie trzeba dla pewności rozebrać silnik.

Eryk1000 - Czw 15 Wrz, 2016

Rozebrać sprawdzić nie zaszkodzi. Widać że zdrowo tarło po kołnierzu osłony gdzie osadzone jest łożysko. Może ocierać też ta czarna zalewa uszczelniająca u mnie też jej trochę starło


Eryk1000 - Śro 21 Wrz, 2016

Ebajk doczekał się zestawu moto z tyłu. Trochę to trwało :D Podziękowania dla Tasa za malowanie proszkowe obręczy moto w kolorze ;) oraz za użyczenie urządzenia do walcowania szprych.

Maszyna z racji wagi oraz braku stosowanego uchwytu zawisała pod sufitem :mrgreen: Brakowało drugiej osoby do pomocy, choć we dwóch było by też ciężko.



Porównanie obręczy moto 19 i rowerowej 24, rozmiarowo jest prawie identycznie.



Centrowanie koła na mój ulubiony sposób czyli na trytytkę :)




Szprychy do ebajka powinny mieć długość 131mm oraz 130mm. Koło nie jest centrycznie w wahaczu przez założenie wolo-biegu. Przesunąłem obręcz trochę na szprychach. Z lewej szprychy 131mm z prawej 130mm. Z racji że wszystkie miałem 131mm musiałem połowę przeszlifować.

Koło po centrowaniu wraz z polecaną na forum oponą Heidenau k46 19 x 2.50.



Ebajk z nowym zestawem



Mam nadzieję że zestaw jest pancerny i będzie mógł przerzucić bez uszczerbku trochę kamieni na okolicznych górkach :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group