To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - graty elektryczne do samochodu

Mechano - Pon 28 Mar, 2016

Ja ciągle nie rozumiem czym się różnią silniki AC a BLDC. Proponuję dyskusję (modku kochany :D ).
BTW może coś takiego:
http://www.electriccarpar...500A_p_424.html
http://www.electriccarpar...tock_p_471.html

maniekrox - Pon 28 Mar, 2016

Tak, dokładnie. Założyłem 3000 rpm tego EMRAX 268, z tego powodu, że to outrunner i też piszą w nocie katalogowej, żeby nie przekraczać 5000 rpmów. Także pozostaje jakiś inny BLDC, albo jakiś indukcyjny. A ten co podałem w linku by się nadał? Na pewno trzeba byłoby go przewinąć bo przy 144 V rozkręca się do ponad 10000-12000 RPM. Przy zwiększeniu napięcia do 400V, albo by się rozpadł od ogromnych obrotów, a z pewnością by wył jak syrena.

link dla przypomnienia:
http://www.into.pl/silnik...cyjny_chlodzony



Mechano napisał/a:
Ja ciągle nie rozumiem czym się różnią silniki AC a BLDC. Proponuję dyskusję (modku kochany :D ).
BTW może coś takiego:
http://www.electriccarpar...500A_p_424.html
http://www.electriccarpar...tock_p_471.html


Minusem tych silników jest waga - 90-170 kg - masakra
A większym minusem jest cena 35-40k pln

gienek333 - Pon 28 Mar, 2016

Przepraszam, ale cudów nie ma :cry: .
Silnik tzw. AC to silnik indukcyjny asynchroniczny. Zasilany z trzech faz (są też 1 fazowe). Zbudowany ze stojana z uzwojeniami i wirnika z uzwojeniem zwartym (tzw klatką). Zasilanie prądem zmiennym stojana powoduje indukowanie prądu w "klatce" i co za tym idzie momentu obrotowego. Co jest charakterystyczne dla tego silnika, że dwukrotne zwiększenie prądu wzbudzania, powoduje dwukrotny wzrost prądu "klatki", czyli 4 krotny wzrost momentu (z grubsza i w zakresie pracy silnika). W silniku PM (z magnesami) moment jest proporcjonalny do prądu i jest "synchroniczny" (trzeba kontrolować położenie rotora).

tkoko - Wto 29 Mar, 2016

maniekrox a w swoich obliczeniach uwzględniłeś opór powietrza :mrgreen:
maniekrox - Wto 29 Mar, 2016

Po prostu parę niutonów w zapasie;) Przy takiej funkcji prędkości (liniowa rosnąca) funkcja oporów powietrza będzie rosła parabolicznie, ale dzięki temu przy niższych prędkościach typu 0-60 opory powietrza są dosyć małe;)

Ale uwaga słuszna;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group