To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - Żel GreenSaver vs popularne Li-Iony
tkoko - Nie 24 Kwi, 2016
WojtekErnest napisał/a: | Argumenty ZA zelami sa dwa, kompletne ogniwo 12V w sklepie, ktore ma dwa zaciski plus i minus, oraz cena w sklepie, za którą w tymze sklepie nie kupi się kompletnego ogniwa li*
|
Wojtek czym różni się w GOTOWY DO JAZDY multistar za 81zł od żela, poza tym że ma, do ładowania, kilka kabli więcej?
Dostępność; pokaż mi ogólnie dostępne oferty DOBRYCH żeli 10-17Ah (polecany Greensaver) , bo ofert multistarów, czy turnigy itp. na hobbyking masz co niemiara. cena i parametry do wboru
I tutaj na forum
http://forum.arbiter.pl/v...p?p=73055#73055
Pykacz - Nie 24 Kwi, 2016
I obiektywnie mówiąc nie są już drogie by nie rzec że są tanie . Zeeltom to już .
Anonymous - Nie 24 Kwi, 2016
http://allegro.pl/akumula...6097304991.html
http://allegro.pl/akumula...5381521794.html
http://allegro.pl/akumula...6134810713.html
http://allegro.pl/akumula...5381652568.html
Widzę, że ceny spadają
Pykacz - Nie 24 Kwi, 2016
"Ło matko" oni podają pojemność i żywotność przy rozładowaniu DOD 50-70% przy prądzie C20 ? Za to wagi nikt nie podaje .Jakie to ma realne parametry typu minimum 1C (już nie pytam o 2C i więcej) ciągłego i ilość cykli przy DOD 70% ?
Anonymous - Nie 24 Kwi, 2016
Nawet jeśli są ciężkie, to swojego czasu, na nieco gorszych Chilwee, 4x7 kg 24V 40Ah, silnik BLDC 650W przejeżdżałem 60 km z prędkością 40 km/h. Mnie to w zupełności wystarczało i nie potrzebowałem więcej.
WojtekErnest - Nie 24 Kwi, 2016
tkoko napisał/a: |
Wojtek czym różni się w GOTOWY DO JAZDY multistar za 81zł od żela, poza tym że ma, do ładowania, kilka kabli więcej? |
Dla mnie, dla Ciebie i wielu innych nie ma od dawna 'tematu' żeli.
Ale dla niezamożnych, starszych ludzi żele sa czymś naturalnym, dostępnym przynajmniej teoretycznie w okolicznym sklepie. A co nowe, nieznane to przyjmuje się z rezerwą.
Ja tylko próbuję 'tłumaczyć' Tomka i Jego klientów że Oni nie chcą wiązać roweru z nieznaną im instalacją. Czyli jak nawali to w potocznym rozumieniu, wystarczy kupić firmowy aku i po kłopocie. A tu jakieś BMS, łączenie sekcji, zasilacz troszkę inny itp.
Oczywiście gdyby Tomek propagował nieco droższe instalacje Li* to pewnie co któryś z klientów by to nabył i jesli po czasie nie byłoby awarii a osiągi wyraźnie lepsze oraz kilkuletni serwis w efekcie tańszy, to wieść o 'lepszości' by się rozchodziła i przykład by się upowszechniał...
Ale na to nie mamy wpływu.
tas - Nie 24 Kwi, 2016
Normalny odbiorca ma gdzieś żele, liony itp.
"Co Pan poleca"
"To jakie są dobre"
"Ile to przejedzie"
itp itd
Powiesz, że żele dobre - sprzedasz żele
Powiesz, że liiony dobre - sprzedasz liiony
No litości, jaki człowiek przychodzi z ulicy i robi wykłady który Lion a który żel ma lepszy stosunek cena/możliwości...
maniekrox - Nie 24 Kwi, 2016
Też mi się tak wydaje. Taka osoba z ulicy najczęściej nie ma zielonego pojęcia o technologii tylko pyta ile kosztuje, ile kilometrów i moze sobie wage sprawdzic.
Jak dla mnie prosta sprawa (przykładowe dane):
Jest aku na 50 km za 350 pln, waży 15 kg, 200 cykli
Jest aku na 50 km za 490 pln, waży 4 kg, 400 cykli
I jest wolny wybór.
Anonymous - Nie 24 Kwi, 2016
Większość rowerów, które przeze mnie przeszły, to 99% żele. I komu ja mam wciskać li-ion?
Co do klientów, to nie mam bogaczy. Stać ich na żele i tylko na żele. Nie mogą wydać całej emerytury na baterię li-ion, a jeździć chcą.
sirgregs - Nie 24 Kwi, 2016
zeeltom napisał/a: | swojego czasu, na nieco gorszych Chilwee, 4x7 kg 24V 40Ah, silnik BLDC 650W przejeżdżałem 60 km z prędkością 40 km/h. |
Wynik tak dobry że aż trudno uwierzyć.
Czym tyle kilometrów robiłeś?
Bez wspomagania 60km (40km/h) z teoretycznych 960Wh?
Mechano - Nie 24 Kwi, 2016
zeeltom,
Mam jedno pytanie, czy, z całym szacunkiem do Ciebie, Twoi klienci są świadomi, że istnieje jakaś alternatywa? Czy tylko mówisz, że to będzie dobre bo takie się stosuje i już? Może warto by było pokazać komuś jak wygląda taki akumulator z litowych albo złożyć dla siebie rower "reklamowy" i pokazać ludziom, że można jeździć z taką samą prędkością i mieć o wiele lżejszy rower. Może jakby się dowiedzieli, że coś takiego jest to by się przekonali bo być może teraz bazują tylko na wiedzy "są te całe żelowe to niema sensu interesować się innymi".
maniekrox - Nie 24 Kwi, 2016
Haha, wkurzajcie Zeeltoma dalej, a za tydzień powie, że żadnego zlotu nie będzie
tomeczekokok - Nie 24 Kwi, 2016
''Opinia jest jak dziura w dupie, każdy ma swoją''
Clint Eastwood
Anonymous - Nie 24 Kwi, 2016
Miałem kiedyś taki koreański skuter. Na dwóch typowych akumulatorach 12V 18Ah przejeżdżał około 15 km. Po założeniu chilwee robił 30 km. Dokupiłem jeszcze dwa i zasięgi były około 60 km. A jeździłem z manetką na maxa.
Moi klienci są świadomi, że istnieje alternatywa, bo im o tym mówię, ale jak usłyszą cenę, to wolą żele. I nie przekonuje nikogo ich waga i sprawność. Jeszcze raz powtórzę, że moi klienci są w większości emerytami i kasą nie s**ją.
Proszę mi zaproponować akumulator litowy 36V o pojemności 12Ah z bms, ładowarką i wymiarami odpowiadającymi wielkości 3 akumulatorów żelowych 12V 12Ah w cenie do 500 zł, to będę proponował wymianę starych żeli na nowe lity.
Inne propozycje są dla mnie w tej chwili nie do przyjęcia.
tas - Nie 24 Kwi, 2016
Bardzo proszę, wymiar 1 aku żelowego 12Ah:
Ładowarka 70zł http://allegro.pl/ladowar...6118173156.html
BMS 75zł http://pl.aliexpress.com/...2283661813.html
40x Sanyo GA
lub
40x Samsung 35E
lub
40-50x LG MG1
lub
50-60x Samsung 29E
400zł
========= suma: 545zł
36V i realne 14-15Ah
Szach mat
|
|
|