To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Kontrolery BLDC - Sterownik S12S

ANDROZ-R - Nie 08 Maj, 2016
Temat postu: Sterownik S12S
Dzień dobry
Zaczynam pierwszy raz na tym forum więc może będzie coś nie tak. Mój problem polega na braku możliwości uruchomienia sterownika S12S. Pracujący aktualnie sterownik z PRC typ TDK-2W 36 V chciałam zamienić na S12S - ale niestety ten nie działa tzn brak reakcji silnika, Sprawdziłem wszystko testerem E-BIKE - urządzenia peryferyjne wyglądają na sprawne a w całości układ nie chodzi. Dokładniej brak reakcji na manetkę - mimo że jest ona sprawdzona. 5 V ze sterownika ( na testerze E-BIKE) wychodzi a objawy jak wspomniałem. Bardzo proszę kolegów o podpowiedź gdzie i jak szukać usterki co mogłem przeoczyć. Pozdrawiam

tkoko - Nie 08 Maj, 2016

Myślę że nie włączyłeś sterownika. TDK 2W ma "stacyjkę" podłączoną do "+" zasilania i startuje od razu. Być może sterownik S12S ma wtyczkę do wyświetlacza LED/LCD i wówczas trzeba "włączyć" sterownik zwierając (na krótko) najczęściej przewód czerwony z niebieskim.
ANDROZ-R - Nie 08 Maj, 2016

Dzięki za informację - ale zwierałem czerwony z niebieskim na krótko i na stałe ale bez efektu. Mam pytanie ze sterownika wychodzą dwa spięte ze sobą szare przewody - czy to samo nauka - jeżeli tak to maja być zwarte czy rozwarte
tkoko - Nie 08 Maj, 2016

Jeżeli to ten sterownik

http://sklepebike.pl/pl/p...00W-36V48V-/163

to spróbuj jeszcze sprawdzić ten opis, czyli zwarcie przewodów 1-2 i 4-5



Zapewne zakup wyświetlacza LCD/LCD rozwiąże sprawę :wink:

ANDROZ-R - Nie 08 Maj, 2016

Bardzo dziękuję jeszcze za zainteresowanie - tak to ten sterownik S12S - zwierałem styki opisane jako 1-2 i 3-5 (jak w opisie na schemacie) ale efekt wiadomy - nie chodzi. Jutro pomierzę napięcie jakie idzie na manetkę czy jest tam 5 V - wtedy będę więcej wiedział. Poczytałem forum ludzie mają różne problemy - i kombinują. Najdziwniejsze jest to że na sterowniku TDK-2W wszystko chodzi - chęć zamiany wynika z tego, że mam wrażenie że na tym sterowniku jest silnik trochę słaby. Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Nie wiem np. co to znaczy manetka 60 stopni i manetka 120 stopni czy to istotne dla sterownika czy nie.

ANDROZ-R - Pon 09 Maj, 2016

Jeszcze raz na temat S12S - dziś pomierzyłem napięcia - na manetkę wychodzi 4,25 V. Po podłączeniu manetki na przewód sygnałowy wychodzi 3,75 V (między + a przewodem sygnałowym) po obróceniu manetki o około 60 stopni ( pełny zakres) napięcie na przewodzie sygnałowym jest 0,7 V mierzone jak poprzednio. Na sterowniku jest zapis sped 1 - 4,2 V - czy to ma znaczenie i czy dlatego że mam inną manetkę na 3,75 - 0,75 V sterownik nie działa. Bardzo proszę kolegów o info czy to może być przyczyna braku działania sterownika czy jeszcze coś innego. Pozdrawiam
tas - Pon 09 Maj, 2016

Spróbuj podłączyć manetkę do napięcia 4.2-5V i sprawdź jej działanie, może to manetka jest problemem, spadek napięcia zasilania w chwili podłączenia manetki to sugeruje.
Adam Wysokiński - Pon 09 Maj, 2016

Zrób pomiary jeszcze raz względem masy, tak to mętlik jest.
tkoko - Pon 09 Maj, 2016

Manetka działa w miarę prawidłowo. Co prawda nie daje pełnego napięcia, lecz nie ma to wpływu na niedziałający sterownik. A sprawdzałeś podłączenie manetki do wtyczki PAS'a ? Obie wtyczki są podobne.
ANDROZ-R - Pon 09 Maj, 2016

Dziękuję koledzy za zaangażowanie w sprawie. Prób różnych wykonałem już wiele ale silnik się nie uruchamia. Podłączałem tester w punkcie 5 i 6 gdzie jest opis do badania poprawności działania regulatora - w moim przypadku diody w "kole" nie zaświecają się.
Do Kolegi tas - podłączyć manetkę na napięcie 4,2-5 V - rozumiem, że gdzieś osobno na innym źródle zasilania - tak.
Do Kolegi Adama jutro zrobię pomiary do minusa (masy) zobaczę efekty i opiszę.
Mam pytanie ze sterownika wychodzą dwa szare przewody spięte wtyczkami - co to za przewody - samonauka ? czy coś innego mają być zwarte czy rozłączone.
Jeszcze jedno ta manetka którą opisałem - może być czy muszę szukać takiej co napięcie podnosi nie obniża jak moja.

ANDROZ-R - Wto 10 Maj, 2016

Pomierzyłem napięcia - wielkości (info dla Adama)
(+) - ( - ) 4,23V
(+) - (ster) 3,44 V dla manetki na 0 st i 0,76 V dla manetki obróconej na full
(- ) - (ster) 0,78V dla manetki na 0 st i 3,46 V dla manetki obróconej na full

ANDROZ-R - Wto 10 Maj, 2016

Info dla tas
Po podaniu napięcia 5 V na manetkę
napięcia (+) - (ster) dla 0 st 4,13 v dla full stopni 0,75 V
(-) - (ster) dla 0 st 0,87 dla obróconej na full 4,25 V

tas - Wto 10 Maj, 2016

Skoro sterownik się uruchamia, stacyjka działa, manetka jest sprawna to albo to:
Kod:
To jest jakiś wynalazek sinus, więc działa tylko czujnikowo.
1. Czujniki halla w silniku są sprawne? Był robiony test?
2. Czy podczas testów silnika i sterownika były sprawdzone wszystkie możliwe kombinacje faz i halli?


... albo go wyrzuć za okno :P

ANDROZ-R - Wto 10 Maj, 2016

W pierwszej chwili - wiesz Kolego tas - też tak pomyślałem - wyrzucić ale mam dwa takie sterowniki S12S i w obu przypadkach jest jednakowo. Czujniki halla sprawne był robiony test - zresztą ten silnik na sterowniku oryginale chińskim TDK-2W działa - ale dlaczego te S12S nie chcą nawet dać słabego sygnału w silniku dziwne prawda. Ja już chyba się zawziąłem bo właściwie to powinienem zrobić to co radzisz ale ciągle nurtuje mnie czemu sterownik nie wykrywa tego silnika. Męczą mnie również te szare przewody do czego one służą. Pozdrawiam
tas - Wto 10 Maj, 2016

2. Czy podczas testów silnika i sterownika były sprawdzone wszystkie możliwe kombinacje faz i halli?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group