To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - e-Mosquito

unix - Sob 14 Maj, 2016
Temat postu: e-Mosquito
Po głębokiej lekturze forum, zabrałem się za budowę ebike :)
Długo kombinowałem na jakiej ramie go posadzić, planowałem na fullu ale jak to w życiu, zawsze wychodzi inaczej hehe
Padło na ramę od rometa Mosquito model z 2010r, dlaczego ? bo rama jest pancerna i mi się podoba, gdyż nie jest obła jak wszystkie, a kanciasta - kwestia gustu :D
Przy pomocy firmy ROMET (tu duże podziękowania) powstaje to co poniżej :)
Rower ma w założeniu przeznaczenie 80/20 teren/asfalt, głównie lasy, wertepy, błocko itp., nie lubię jeździć po asfalcie i nie lubię prędkości, stąd wybór takiego silnika i napięcia zasilającego, w ramie nie ma zbyt dużo miejsca, stad z pierwotnego 16S zszedłem do 14S ale za to zyskałem większą pojemność o 1P do 24 Ah i prąd do 70A aby nie zarżnąć ogniw. Sterownik planuję ustawić na 30A aby nie grzać niepotrzebnie silnika.

No więc czas na konkrety :
1. rama Romet Mosquito
2. amortyzator Marzocchi Z1 skok 160mm
3. Opony CST-1388 26"
4. Obręcze Dartmoor Fortress 26"
5. Piasta przednia Octane One 20mm
6. Tarcze hamulcowe 203mm Shimano
7. Hamulce hydrauliczne Shimano Deore
8. Korba jednorzędowa Shimano Deore
9. Silnik Nine Continent 7x9 kaseta
10. Szprychy tylne 159mm 2.2mm
11. Sterownik wektorowy od Barmala
12. Akumulator Lion 14S7P (więcej się nie zmieści) na ogniwach NCR18650GA 10A 3500mAh
13. BMS BMS 8-20s LiPo/LiIon - 80A/10A
14. Reszta to już pierdoły więc się nie będę rozpisywał

Brakuje mi tylko ładowarki i przycisków na kierownicę oraz jakiś watomierze, resztę mam.

Na dziś wygląda to tak, niestety rama była w ori pomalowana na pomarańcz, chyba to co w tym kolorze przemaluję na biało, ale to w wolnej chwili, na razie chcę go poskładać i odpalić :)

Teraz zabieram się za zgrzewarkę do ogniw, na arduino, ponieważ programowanie w C/C++ to dla mnie chleb powszedni, więc szybko ją machnę i zgrzeję aku :)

Na pewno będę miał jeszcze trochę pytań, zwłaszcza o podłączenie BMS, nie mam na nim żadnych znaczeń a nie chciałbym zrobić wielkiej "zadymy" hehe :)

Pozdr
Sławek

DAREK77 - Sob 14 Maj, 2016

Pozdrawiam. Jak tam sie sprawuje Romet -EV ? Ja w ubiegłym roku złożyłem podobnego, tez silnik wolnobieżny 7x9, 48V, sterownik do 30A, w gorach chodzi dosyc dobrze, na aswalcie troche brak szybkosci (do 35km/h) ale takie były załozenia, tutaj kilka fotek.
Szwagier - Sob 14 Maj, 2016

Jeśli jużwszystko masz, to ta rada na nic się nie zda :neutral: , ale jak przy założeniu 80/20 teren/asfalt nie szedłbym w ramę HT a jednak fulla. Nie mam żadnych doświadczeń z ramą full. Ale mam dwa elektryki na HT i sztywne ramy w teren (ja tylko dziurawe polne drogi i korzenie na leśnych ścieżkach) to raczej nie jest to, o co w tym chodzi :roll:

Aaa...ta Twoja rama, i rower, bardzo mi się podoba :smile: ładny, estetyczny, kolorystyka...

Bujakoto - Sob 14 Maj, 2016

Unix

Watomierz za 150zł od Michała z forum:
http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0

Zajebisty, mały, czytelny, podświetlany, wodoodporny, masa funkcji, czujnik temperatury silnika w z zestawie, alarmy.

Polecam :)

Też mam konfiguracje 14s Li-ion i ładowarkę udało się kupić tanio od Arka_Areckiego -zapytaj się go.

unix - Sob 14 Maj, 2016

DAREK77 napisał/a:
Pozdrawiam. Jak tam sie sprawuje Romet -EV ? Ja w ubiegłym roku złożyłem podobnego, tez silnik wolnobieżny 7x9, 48V, sterownik do 30A, w gorach chodzi dosyc dobrze, na aswalcie troche brak szybkosci (do 35km/h) ale takie były załozenia, tutaj kilka fotek.

Nie lubię prędkości, zwłaszcza po asfalcie bo to jest nudne :)
Szwagier napisał/a:
Jeśli jużwszystko masz, to ta rada na nic się nie zda , ale jak przy założeniu 80/20 teren/asfalt nie szedłbym w ramę HT a jednak fulla. Nie mam żadnych doświadczeń z ramą full. Ale mam dwa elektryki na HT i sztywne ramy w teren (ja tylko dziurawe polne drogi i korzenie na leśnych ścieżkach) to raczej nie jest to, o co w tym chodzi

Jeżdżę dużo MTB HT w terenie i brak fulla mi niedoskwiera, być może kwestia przywyczajenia :)

Dzięki za miłe słowa :)

Pozdr

Szwagier - Sob 14 Maj, 2016

unix napisał/a:

Szwagier napisał/a:
Jeśli jużwszystko masz, to ta rada na nic się nie zda , ale jak przy założeniu 80/20 teren/asfalt nie szedłbym w ramę HT a jednak fulla. Nie mam żadnych doświadczeń z ramą full. Ale mam dwa elektryki na HT i sztywne ramy w teren (ja tylko dziurawe polne drogi i korzenie na leśnych ścieżkach) to raczej nie jest to, o co w tym chodzi

Jeżdżę dużo MTB HT w terenie i brak fulla mi niedoskwiera, być może kwestia przywyczajenia :)

Bardzo możliwe, bo ja akurat jeżdżę nie wiele :razz: Może mój tyłek jeszcze się nie przyzwyczaił do korzeni :mrgreen: Albo mam złą technikę - ponoć na nogach trzeba, a ja lubię oprzeć4 litery o siodełko :roll:

Tomas - Sob 14 Maj, 2016

To kup sobie porządne siodełko :roll: http://media.nashbar.com/...put-quality=100

Ja z tym zapomniałem że jest coś takiego jak siodełko w bajku

Szwagier - Sob 14 Maj, 2016

Tomas napisał/a:
To kup sobie porządne siodełko

Siodełko mam spoko - już 3 z kolei i jestem zadowolony. Ostatnio zrobiłem na nim 51 km, z kilkoma przystankami na siku, sprawdzenie GPSa, przekąskę itd, więc chyba zdaje egzamin: anatomiczne Witkopp Medicus Gel z Lidla, model City :razz: Do tego amortyzowana sztyca. W tym zestawie siodełko trzyma się tyłka, jak przyklejone :wink: - ale na korzenie w lesie, przy szybszej jeździe nie ma bata. I nie chodzi tu tylko o tyłek, ale też np. o koło - bez amortyzacji nogami IMHO nie da się jeździć. A wyobrażam sobie, że z amortyzowanym tyłem można by takie "przeszkody" pokonywaćsiedząc, bo koło miałoby gdzie uciec, w górę. Mowa jest o gwałtownych, szybkich, acz nie za wysokich, wybiciach w górę (korzenie).

unix - Sob 21 Maj, 2016

Panowie, mam silnik 9C 7x9, ma dwie wtyczki, jedna to wiadomo, przewody fazowe, druga to zapewne halle, tylko gdzie znajdę rozpiskę z kolorami przewodów i schematem połączeń ?

Pozdr

tas - Sob 21 Maj, 2016

Kolory przewodów fazowych i halli są umowne.
Nie ma żadnego schematu podłączenia, mieszaj kolorami aż ruszy.
Jedyne przewody, które zawsze się zgadzają silnik-sterownik to czerwony i czarny - zasilanie czujników halla.

unix - Sob 21 Maj, 2016

Ok, dzięki za info :)

Tymczasem uformowałem kształt pakietu zasilającego, 14S7P :)
I doleciał sterownik od Barmala :)
W poniedziałek przyleci trafo od mikrofali to sobie zmontuję zgrzewarkę, dziś siedze nad softem na uC i jutro skończę :)

Pozdr

Mechano - Sob 21 Maj, 2016

Sterownik jest ten mniejszy do 50A? Jest do tego jakaś obudowa?
unix - Sob 21 Maj, 2016

Tak, ten mniejszy bo mam silnik 7x9 :)

Obudowa oczywiście jest, dekielki przednie i tylne też, choć nie ma na fotce :) super jest ten sterownik bo jest mały w stosunku do tych chińskich :)

wookie - Sob 21 Maj, 2016

Ile taki sterownik kosztuje?
Może już czas przejść na FOC...

unix - Nie 22 Maj, 2016

Pisz do Barmala :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group