To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych

mmoto - Pią 01 Sie, 2014

Zasięgu nie sprawdzałem ale mam ciekawe dane:
silnik 250W 24V bestmotor w kole 28, butelkowa bateria , max na prostej 34 km/h, przy lekkim wietrze 31 km/h, silniejszy wiatr 26-28 km/h.
Sam nie wierzę ale sprawdzałem kalibracje licznika.
Póki nie miałem licznika zdawało mi się że pod wiatr bardziej zwalnia.

tomek701 - Sob 02 Sie, 2014

Jakoś nie chce mi się spać to napiszę :) dziś na swojej poziomce elektrycznej na dwóch Grenasaverach czyli 20 Ah 24V razem i silniku 500w przejechałem 23 km z prędkością może z minutę 30 ze dwie minuty 35 trochę ze górki i jedna duża pod górka a tak to jechałem około 20 18 km/h. Napięcie pod koniec jazdy było 24.2 przy jeździe 18 na godzinę jak rozłączyłem akumulatory do ładowania od razu kilka sekund może po zatrzymaniu to pokazywało miernik pokazywał napięcie na aku 12.5 ile jeszcze prądu zostało w akumulatorach ?
Nostusek - Sob 02 Sie, 2014

Istotny jest prąd pod obciążeniem - to mówi wszystko.
Anonymous - Sob 02 Sie, 2014

tomek701 napisał/a:
...Napięcie pod koniec jazdy było 24.2 przy jeździe 18 na godzinę jak rozłączyłem akumulatory do ładowania od razu kilka sekund może po zatrzymaniu to pokazywało miernik pokazywał napięcie na aku 12.5 ile jeszcze prądu zostało w akumulatorach ?

Raczej, ile ładunku zostało :D Prąd jest zależny od obciążenia ;)
Nie powinieneś jechać dalej, gdy napięcie spadnie poniżej 10,5V na akumulator, czyli, w twoim przypadku, 21V na zestawie. Zresztą powinien o to zadbać sterownik.

gienek333 - Sob 02 Sie, 2014

12.5 V to naładowany akumulator (jakieś 70%).
Nostusek - Sob 02 Sie, 2014

gienek333 napisał/a:
12.5 V to naładowany akumulator (jakieś 70%).


Wg mnie - napięcie nie za wiele mówi - owszem po jego wartości można stwierdzić ile prądu ma akumulator ale w swojej normie w jakiej został wyprodukowany. Np. norma C20 mówi o prądzie 20 godzinnym, C10- dziesięciogodzinny itp... Jeśli akumulator ma normę C20 i pojemność 100Ah to jego prąd rozładowania żeby wyssać z niego 100% energi wyniesie 5A.
Jeśli ten sam akumulator obciążymy prądem 30A to jego czas pracy wyniesie ok. 3,33 godziny czyli ok 3 h i 20 minut.

Druga sprawa jaką ja zauważyłem - gęstość elektrolitu ma związek z napięciem prawie proporcjonalny - tzn. gęstosć naładowanego 100% akumulatora to 1,28 g/cm³ na ogniwo i to odpowiada stanowi 12,8V. Przy gęstości 1,10g/cm³ na ogniwo z reguły jest ok. 11V na ogniwie czyli akumulator rozładowany niemal do 100%...

tomek701 - Sob 02 Sie, 2014

zeeltom napisał/a:
tomek701 napisał/a:
...Napięcie pod koniec jazdy było 24.2 przy jeździe 18 na godzinę jak rozłączyłem akumulatory do ładowania od razu kilka sekund może po zatrzymaniu to pokazywało miernik pokazywał napięcie na aku 12.5 ile jeszcze prądu zostało w akumulatorach ?

Raczej, ile ładunku zostało :D Prąd jest zależny od obciążenia ;)
Nie powinieneś jechać dalej, gdy napięcie spadnie poniżej 10,5V na akumulator, czyli, w twoim przypadku, 21V na zestawie. Zresztą powinien o to zadbać sterownik.


No właśnie piszesz że powinien zadbać sterownik mam sterownik z magmy była tam masa kabelków do stacyjki np i jakiś innych mnóstwo się pałętało. nie używałem ich więc po obcinałem zostawiłem tylko do silnika i manetki :) czy w takim wypadku sterownik powinien mi odciąć zasilanie?

Anonymous - Sob 02 Sie, 2014

Tak. Najpierw ci zwolni, aż w końcu nie pojedziesz.
tomek701 - Sob 02 Sie, 2014

Ale poważnie piszesz? Bo akusy troche kosztują :)
Adam Wysokiński - Sob 02 Sie, 2014

Tomek, jak masz sterownik na 24V znamionowo to zabezpiecza przy 21V czyli na 1 aku 10,5V. To graniczne rozładowanie ale uważam, że jak już zacznie odcinać to trzeba dać se siana z dalszą jazdą a nie doić do końca. A nawet jak obetniesz wszystkie kable ze sterownika to odcięcie i tak będzie działać.
Anonymous - Sob 02 Sie, 2014

Wszystkie kable? :D :D :D
Anonymous - Sob 02 Sie, 2014

tomek701 napisał/a:
Ale poważnie piszesz? Bo akusy troche kosztują :)

Tak, poważnie. Pod warunkiem, że kontroler jest dedykowany do akumulatorów żelowych i jest na 24v.

tomek701 - Sob 02 Sie, 2014

ok dzięki wychodzi na to że jeszcze ani razu nie rozładowałem ich do końca :)
Anonymous - Nie 03 Sie, 2014

Do kontroli akumulatorów wykorzystuję ostatnio po jednym woltomierzu cyfrowym na każdy akumulator. I widzę wtedy na bieżąco, co się dzieje z każdym.
Coś takiego:

MARCIN - Nie 03 Sie, 2014

Nostusek napisał/a:
gienek333 napisał/a:
12.5 V to naładowany akumulator (jakieś 70%).


Wg mnie - napięcie nie za wiele mówi - owszem po jego wartości można stwierdzić ile prądu ma akumulator [...]

A wg mnie niepoprawnym jest mówienie o wartości prądu zgromadzonego w akumulatorze, bo prądu elektrycznego nie da się zgromadzić :wink: . Gromadzi się ŁADUNEK ELEKTRYCZNY. Zupełnie podobnie jak ładunek towarów gromadzi się na statku. A jak ten ładunek wypływa z portu to już inna sprawa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group