To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Hyde Park - Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych
Zbyszek Kopeć - Czw 28 Maj, 2009
Przecież wyraźnie piszę, że prędkość miałem normalną i prawidłową.
Ci co chcieli przejechać w 5 godzin, to mnie wyprzedzali, a potem widziałem jak płacili mandaty i łapali punkty (wielu takich było).
A ładowałem dopiero w Warszawie; prawidłowa odległość między punktami wynosiła 355 km.
Co za sens zrobić 400 km i nic po drodze nie widzieć, ani z nikim nie pogadać, albo nie włożyć chociaż rąk lub nóg do jeziora, to już lepiej jechać elektrycznym pociągiem.
Anonymous - Czw 04 Cze, 2009
rarek napisał/a: | rzepon, - czy możesz podesłać info o tych ogniwach. waga, wymiary, czas ładowania, cena - jeśli je wymieniałeś
pozdrawiam |
To były prawdopodobnie te aku:
http://www.saftbatteries....US/Default.aspx
Niestety nie dostaniesz nowych w EU raczej, bo jakaś tam dyrektywa nakazała wycofanie NiCadów z oferty poza specjalnymi przypadkami. Głupota moim zdaniem, bo takiego aku nikt po zużyciu nie wyrzuca tylko oddaje do regeneracji producentowi.
Poza tym LiFePO4 taniej wychodzą na dzisiaj,
rarek - Czw 04 Cze, 2009
Mozna zawsze kupić NiMH parametry bardzo zbliżone jednak na małą niekorzyść zamienników
Anonymous - Czw 04 Cze, 2009
rarek napisał/a: | Mozna zawsze kupić NiMH parametry bardzo zbliżone jednak na małą niekorzyść zamienników |
LiFePO4 wychodzą taniej.
rarek - Nie 21 Cze, 2009
yarross, - jaka cena za kWh jest dla LiFePO4 ??
Anonymous - Sob 19 Cze, 2010 Temat postu: Rower Elektryczny Eco Trawel model 2010r. Rower Eco Trawel posiada Panel LED - 3 tryby wspomagania jazdy, oraz manetka gazu. silnik bezszczotkowy 250W, 36V bateria Litowo-jonowa, typ CR2032 o pojemności 10.5 Ah.
kupiony we Wrocławiu. dotychczas przejechałem nim 1200km na codzienne dojazdy do pracy i wycieczki. Ja ważne 75kg + rower 26kg
Akumulator wystarcza
- przy jeździe ze wspomaganiem najdalej dojechałem 90km ze średnia pradkoscia 20km/h
- przy dojazdach do pracy 11 km w każda stronę czyli 22km - ląduje co drugi dzień,
- nie jeździłem bez pedałowania wiec nie wiem jak daleko da się pojechać, producent podaje ze zasięg wynosi ok 40 do 70km
- prędkość max wynosi 25 km/h ,utrzymuje się przez pierwsze 12 do 15 km przy jeździe bez wspomagania,potem powoli spada po przejechaniu 20 km rower jedzie z max prędkością 23-24 km/h, po 30 km ok 21km/h po 40km ok 19km/h po 50km ok 17km/h oczywiście bez wspomagania na prostym odcinku.
Jestem bardzo zadowolony z tego zakupu wystarcza spokojnie na wszelkie wycieczki do 70km a jak sie postaram to i 90km da się przejechać by bateria jeszcze wspomagała pedałowanie. Polecam wszystkim.
Anonymous - Wto 22 Cze, 2010
rarek napisał/a: | yarross, - jaka cena za kWh jest dla LiFePO4 ?? |
Najtaniej, jak widziałem to było 347$/kWh bez cła i VATu za ogniwa 200Ah.
Anonymous - Śro 23 Cze, 2010 Temat postu: Re: Rower Elektryczny Eco Trawel model 2010r.
regent1 napisał/a: | ...
- przy dojazdach do pracy 11 km w każda stronę czyli 22km - ląduje co drugi dzień,
... |
Czyli latasz przez dwa dni bez lądowania?
Zbyszek Kopeć - Śro 23 Cze, 2010
Kwasówka TROJAN T-105 - 14szt.
Dzisiaj moim HYUNDAIEM ACCENTEM musiałem jeździć prawie cały dzień (od 6:20 do 20:30). Rano było około 14 st.C, szybko się ociepliło i przez cały dzień było około 24 st.C. Jeździłem po Gdańsku, potem Pruszcz Gdański, dalej Żukowo i znowu Gdańsk. Prędkości przepisowe starałem się niewiele przekraczać, wszędzie górki (dość duże).
Doładowywałem w godzinach rannych pół godz. i przed 16:00 półtorej godz.. Prąd doładowywania 23A na aku., czyli z sieci 230VAC było 10,3A.
Mogłem jeszcze zrobić poniżej 10 km, ale w mojej okolicy same góry i mógłbym podniszczyć akumulatory.
Łącznie zrobiłem 145km.
Gdybym zastosował szybszy prostownik (do 16A z sieci 230VAC) i częściej bym doładowywał, to tych kilometrów mógłbym zrobić ogrom.
Teraz auto z podłączonym przewodem do sieci czeka na 22:00 i zegar załączy łądowanie w nocnej taryfie.
rarek - Śro 23 Cze, 2010
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Łącznie zrobiłem 145km. |
gratulacje niezly wynik
Zbyszek Kopeć - Śro 23 Cze, 2010
Oczywiście jazda normalna w ruchu gdańskim, bez oszczędzania.
Anonymous - Czw 24 Cze, 2010
No, ale to zasięg z dwukrotnym doładowaniem. Nie jest to miarodajne.
tomson - Czw 24 Cze, 2010
Żeby był pomiar energii pobranej z akumulatora i dostarczonej to można by było coś powiedzieć.
Zbyszek Kopeć - Czw 24 Cze, 2010
Pomiary energii to inna sprawa, a ostatecznie wynikają z moich stron i z podanych prądów doładowywania.
Tu chodzi o to, że mając odpowiedni prostownik do szybszego ładowania (zaś wyrównania w domu) i dostęp do słupków co kilka km można jeździć cały dzień na EV i wykonywać normalne prace lub usługi firmowe, a jednocześnie robić zakupy dla siebie (z żoną - własną też) i dla firmy; nawet przy mniejszej ilości akumulatorów; jednocześnie można w tym czasie zrobić o wiele więcej km.
Te jazdy wyskoczyły mi nieplanowane.
A gdybym musiał, to w domu mam super szybkie ładowanie i po 1 godz takiego ładowania mógłbym jeszcze jechać z 80km zwykłej ciągłej jazdy, a oszczędnościowej dużo więcej; a przy dodatkowych "słupkach dla EV"po drodze jeszcze dużo więcej.
Mając dostęp do słupków, całkiem inaczej wygląda temat zasięgu EV.
Anonymous - Czw 24 Cze, 2010
Rower elektryczny. Koła 26 cali. Silnik Crystalyt408 48V 550W. Zasilanie 4x12V 12Ah. Żelowe.
Ciśnienie w oponach 3 atm. Waga kierującego 100 kg.
Prędkość max. 36 km/h - 60 km przy przyspieszaniu sterownikiem 20A
Prędkość max. 40 km/h - 40 km przy przyspieszaniu sterownikiem 45A
Droga asfaltowa, ścieżki rowerowe bez większych wzniesień.
|
|
|