To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych

Anonymous - Pon 19 Lip, 2010

jak dla mnie trochę dużo pobiera Ci ten rower mój przy 55-60km/h bierze koło 1300-1600W tak szacunkowo nie mam amperomierza ale wiem jaką mają pojemność moje akumulatory bo testowałem i znam zasięg przy 100% mocy w sumie zawsze jeżdżę na 100% mocy. Może masz szerokie niedopompowane opony? ja z tyłu mam 1,5 cala szosówkę, przód jest dużo mniej obciążony więc mam grubszą żeby rower nie stracił przyczepności przy hamowaniu.
Nie wiem czy mój rower to nadal rower bo od połowy roku nie mam łańcucha w ogóle :P miny kierowców wyprzedzanych spalinowych skuterów a często też samochodów bezcenne :D
pozdrawiam!

tomson - Czw 22 Lip, 2010

Dzisiaj trochę pojechałem równiejszą trasą po asfalcie.

Gaz cały czas trzymałem na max

Na akku przejechałem 9km do momentu jak predkość spadła mi do 12km/h a z akku wyssało 2042mAh



napęd to silnik 8FUN na 36V zapleciony do koła 28" opona 700X35C.
Zasilanie 12 cel A123

Robsonik20 - Wto 26 Lip, 2011

Zasięg na jednym ładowaniu: 53km bez użycia pedałów
Rodzaj baterii:li-po
Pojemność baterii :36V16ah
Średnica koła:26 cali
Prędkość średnia: ok 30km/h Max prędkość: 41km/h
Silnik: 36V750W
Waga kierowcy i sprzętu około 120kg;)

MixhaL - Śro 27 Lip, 2011

Rower ElecTrec(góral)
Zasięg na jednym ładowaniu: 16km bez użycia pedałów
Rodzaj baterii: SLA
Pojemność baterii :24V14Ah
Średnica koła:26 cali
Prędkość max 28km\h (non stop jazda z manetką do oporu)
Silnik: 24V600W
Waga kierowcy i sprzętu około 100kg;)

JerzyZ - Czw 28 Lip, 2011

Zdumiewające jest porównanie dwóch ostatnich raportów. Skąd taka różnica?
Sądzę, że istotną informacją, oprócz nominalnej pojemności akumulatorów, byłoby podanie prądu ładowania i czasu ładowania po próbie - ich iloczyn bardziej oddaje pojemność rzeczywistą.
Dla przykładu moje akumulatory "12Ah" ładują się obecnie przez 5,5 godziny prądem 1,6A, czyli mają pojemność tylko 8,8Ah, niestety!

tomasz_kombi - Czw 28 Lip, 2011

Różnica w zasięgach to w tym przypadku "oczywista oczywistość" :)
1) inne napięcia (przy 24V jest większy prąd niż przy 36V dla tej samej mocy)
2) inne typy akumulatorów (Litowce vs Żelki)

MixhaL - Czw 28 Lip, 2011

Po pełnym rozładowaniu do zera aku ładowało mi się około 2 godziny tylko, ładowarka była chyba 1.6A ale nei jestem już pewien. Jeżeli komuś zależy to mogę się dowiedzieć jakiej mocy była ładowarka.
JerzyZ - Czw 28 Lip, 2011

tomasz_kombi napisał/a:
Różnica w zasięgach to w tym przypadku "oczywista oczywistość" :)
1) inne napięcia (przy 24V jest większy prąd niż przy 36V dla tej samej mocy)
2) inne typy akumulatorów (Litowce vs Żelki)
Nic nie jest oczywiste, nawet oczywistość.
Różnica napięć, przy pozostałych parametrach podobnych, nie wyjaśnia TRZYKROTNEJ różnicy zasięgu!!! A po to wymyślono jednostki, aby mierzyć wielkości niezależnie od źródła prądu (nie ma np. watów li-pol i watów PB).
U Robsonika20 zużyta energia to 36*16=580 Wh, co daje 580/51=11 Wh/km.
U MixhaLa mamy 24*14=340, a stąd 340/16=21 WH/km.
I to ma być oczywiste?
Dopiero następna informacja o krótkim czasie ładowania wskazuje, że Jego akumulatory są "padnięte" - co wyjaśnia moje wątpliwości.
Co do wyższości Li nad Pb to jest ona niewątpliwa - ale szczególnie w trwałości i stosunku ciężar/moc, natomiast przy porównywaniu zasięgu - w oparciu o parametry elektryczne baterii - moim zdaniem nie ma znaczenia.

toft - Czw 28 Lip, 2011

Skoro juz porównywac li z pb to warto by było to robić po przeliczeniu przez wsp. peukerta. Wtedy okazuje się że rzeczywista różnica w ilości możliwych dostarczanych watów przez te dwa ognniwa jest DOKLADNIE 3 razy. 24x8=192 36x16=576
tomasz_kombi - Czw 28 Lip, 2011

jerzyz napisał/a:
(nie ma np. watów li-pol i watów PB).
Watów może i nie ma ale tak jak to już wytłumaczył kol. toft jest pojemność i pojemność.
Dlatego nie możesz pisać 24*14(Ah) ponieważ te akumulatory (żelowe) nie mają takiej (rzeczywistej) pojemności.

JerzyZ - Czw 28 Lip, 2011

tomasz_kombi napisał/a:
jerzyz napisał/a:
(nie ma np. watów li-pol i watów PB).
Watów może i nie ma ale tak jak to już wytłumaczył kol. toft jest pojemność i pojemność.
Dlatego nie możesz pisać 24*14(Ah) ponieważ te akumulatory (żelowe) nie mają takiej (rzeczywistej) pojemności.
Sorry, mój błąd. Nie zdawałem sobie sprawy, że krzywe rozładowania akumulatorów li-ion nie są podobne do ołowiowych.
Rzeczywiście w e-rowerze dla Pb iloczyn 24*16 nie ma sensu - dlatego osobiście oceniam pojemność wg energii ładowania.

MixhaL - Pią 29 Lip, 2011

Akumulatory raczej nei były padnięte, rower był nowy przywieziony jedynie ze stanów. Pozatym sam producent podaje zasięg 10mil więc się wszystko zgadza. Silnik musiał sporo ciągnąć, w środku był bezpiecznik 40A.
mar56 - Pią 29 Lip, 2011

Spróbuj zrobić proste testy pojemności akumulatora,poprzez rozładowanie go poprzez jakiś opór np. żarówka 0,5C i podobny do śr. prądu silnika do wartości powiedzmy 21,6V.I będziesz wiedział choć orientacyjnie jaka masz pojemność aku.U Ciebie zmniejsza pojemność akumulatora żelowego mocny silnik pobierający duży prąd przy niskim napięciu zasilającym .Jak chyba wiesz pojemność żelaka zależy od pobieranego z niego prądu.
Anonymous - Pią 29 Lip, 2011

Prosty wniosek. Stosować wyższe napięcia. Przy tej samej mocy będzie pobierany niższy prąd, a co za tym idzie większe zasięgi ze względu na większą pojemność akumulatora przy mniejszym prądzie.
JerzyZ - Pią 19 Sie, 2011

Może nie powinienem tego linku wstawiać właśnie tutaj, bo wszystkim nam opadną skrzydełka, ale niech tam!!!
Nowy rekord za jednym ładowaniem - 1000 mil!
http://www.elektor.com/ne...m_campaign=news



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group