To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych

Anonymous - Sob 20 Sie, 2011

I tu się zgodzę ;)
Choć osobiście wolę wyższe napięcia, niż większy prąd. Choćby ze względu na grubość przewodów, styki itp.

Zbyszek Kopeć - Sob 20 Sie, 2011

Tu do pewnych granic napięcia masz rację
Ponad 60V na przekaźniku z akumulatorów już trudno zgasić łuk .

nanab - Pią 09 Wrz, 2011

Rower koła 26 cale, napęd na tył
silnik: BLDC 24V 250W z maxev.pl
Bateria: Li-ion laptopowy 6S 18Ah (zatankowany pod korek waży 3,5kg)
Ciśnienie w oponach: przód 1,9 Bar, tył 2,5 Bar
Trasa: 90% pofałdowany asfalt, parę wzniesień, 10% droga gruntowa
Zasięg: 45km na samym silniku, bez pedałowania, manetka prawie ciągle na max
Prędkość max(po płaskim):
- full bateria: 26km/h,
- ostatnie 10km: 23km/h
- ostatni km: 20km/h
Moja waga 75kg

Pawiel - Pią 09 Wrz, 2011

TREK 3900 z silnikiem BLDC 750W Goldenmotor (od JOPI) i baterią LiFePO4 36V 10Ah (od Qepasa).
Bateria zamontowana w miejscu bidonu na ramie, jest wyjmowalna celem naładowania poza rowerem, waży 4,5kg. Całość waży 27,5kg bez kierowcy, razem 100kg.
Osiągi:
- Vmax = 38kmh na płaskim
- zasięg:
- przy Vmax ... conajmniej 20km
- przy Vsr=22kmh... 41km (sprawdzane tylko raz)
- przy Vsr=19kmh... 44km (sprawdzane tylko raz)
Accu łąduje się w 5h... 5h:30min.

nemo - Pon 12 Wrz, 2011

Author basic, koła 26'', silnik Crystalyte HS3540, kontroler 45A - 48V, akumulator 10Ah LiPo, całość wsadzona w trójkąt ramy w brzydkiej plastikowej puszcze elektrycznej, poniższe wartości dla jazdy po dziurawym śląskim asfalcie, cykl mieszany trochę miasta trochę obrzeży, ukształtowanie terenu pofałdowane, pedałowanie jedynie przy starcie z postoju na światłach żeby wspomóc przyspieszanie, brak regenu :)

Prędkość maksymalna z górki 64km/h
prędkość przelotowa na prostej 54km/h
prędkość pod większość górek - 46km/h
opony 2.1 z paskudnie terenowym bieżnikiem, napompowane na 3bar, strasznie głośne
Zasięg przy pełnej rurze ile lipol pozwala to 19-22km
Maksymalna moc około 2,2kW (osiągnięta na Cycle Analyst), po rozbujaniu się do 50km/h na prostej wcina około 600-700W przy moich oponach i już nie przyspiesza.
Waga jeźdźca 76kg, roweru bez osprzetu EV ok 12kg.
Akumulator ładuje się w 3,5h


Pozdrawiam,
Marek

Pawiel - Pon 12 Wrz, 2011

Świetne wyniki. A czy mógłbyś przybliżyć swoją konstrukcję? Jakie są parametry takiego silnika (oprócz oczywistych, jak napięcie, moc), ile kosztował (jeśli można oczywiście wiedzieć), czy koło było splatane, czy może kupione razem z silnikiem, itd.
A może jakieś zdjęcie?
Z tego co napisałeś wynika, że Crystalite wypada lepiej od konkurencji...
Mylę się?

nemo - Pon 12 Wrz, 2011

Pawiel napisał/a:
Świetne wyniki. A czy mógłbyś przybliżyć swoją konstrukcję? Jakie są parametry takiego silnika (oprócz oczywistych, jak napięcie, moc), ile kosztował (jeśli można oczywiście wiedzieć), czy koło było splatane, czy może kupione razem z silnikiem, itd.
A może jakieś zdjęcie?
Z tego co napisałeś wynika, że Crystalite wypada lepiej od konkurencji...
Mylę się?


Najdokładniej u źródeł:
http://www.crystalyte.com...ption.htm#Motor Specs :

Co do cen, to kupuje bezpośrednio od przedstawiciela crystalyte na europe. Niestety euro teraz wysoko stoi... Generalnie są średnio kompetentni, nie da sie dostac specyfikacji akumulatorow, na drugi silnik czekam juz 2 miesiace a nie pisali ze nie maja na stanie. mam u nich status resellera, ale cieżko na nich polegać. Loteria ;) Silniki przyszły bez nakrętek do ośki a jest mega niestandardowa, nie dostaniecie takich w Polsce. Średnica calowa 1/2cala ośka a gwint drobnozwojowy metryczny 1,25 - patologia... nie jestem rasistą ale tylko Chińczyk mógł coś takiego wymyślić... chyba po to żeby kupowac oryginalne za kilka euro za nakrętke...
Jakby co to piszę o najnowszej wersji tych silników z kablem już wypuszczonym bocznie a nie w środku osi.

Koło celowo kupiłem razem z obręcza, bo ciężko dostać szprychy jak należy do tego silnika. Splot ma bardzo duże kąty, niezbyt korzystne, ale silnik ma bardzo dużą średnice.
Efekt jest taki że koło jest bardzo ale to bardzo sztywne, grube szprychy - czujesz się jakby to było koło motoru.. tylko ze motocykl ma amortyzację...
Koło przyszło totalnie zdecentrowane i nikt sie nie chciał podjąć centrowania, poza jednym rowerowym serwisem w mojej okolicy, na szczęście zrobili to nieźle.
Felga jest po vbreaki, ale nie jakaś super... pod takie szprychy powinna być kapslowana...
Myślę, że będę zmieniał na jakąś wytrzymalszą i kapslowaną, bo boję się że zerwę szprychy przy tym zaplocie. (w sumie jak patrzyłem na to koło to się nie da tego inaczej zapleść przy tej średnicy silnika...)
Wielkościowo to mniej więcej jak "magic pie" z goldenmotor.com, przy czym ten silnik nie ma żadnych sensorów, żadnej elektroniki, tylko uzwojenia, do tego przekładki z bambusa :) Kanadyjczycy już porozbierali te silniki i umieścili zdjęcia :)
Za to ten silnik ma gotowe mocowanie pod tarcze jako jeden z nielicznych.
Z wad - potrzebna kaseta typu wolnobieg (freewheel), shimanowskie są tylko 7 biegów, właśnie ostro walczę żeby zdobyć 9 biegową sunrace'a.
Wielką niewiadomą jest żywotność tego silnika, zbyt świeże żeby to ocenić.
A co do porównania z innymi to nie mogę zbyt wiele porównać, długo wybierałem i wybrałem ten silnik, nie wiem jak jeżdżą inne :) ale nie czuje potrzeby zmieniać na inny...
jasne miłoby było miec regen i kontroler zabudowany w kole tak jak wspomniany "magic pie" ale ja tam wole bez elektroniki w kole... bardziej wierzę w odporność na warunki atmosferyczne :)

Za tydzień maja mi dosłac ta wersję wolniejszą HS3525 to potestuję jaka różnica.
Z tego co pisze na Kanadyskich forach silniki HS(high speed) i HT (high torque) tak naprawdę moment mają taki sam, i różnią się tylko uzwojeniem i tym samym prędkością.
i powinny sie nazywać high speed i low speed. w wersji HT wcale nie ma większego momentu jak sugeruje nazwa.

A i po 20 km jazdy na poziomie 1-2kW non stop silnik jest ledwo letni w dotyku. Pisali żeby uważać żeby nie przegrzać, ale szczerze powiedziawszy nie wiem jak go przegrzać, chyba przy 72V i jeszcze większym obciążeniu niz u mnie.

Przede mną testy różnych kombinacji silnik/kontroler/napięcie aku, bo w planie mam testy 36/48V, kontrolera 45i 25A, + 2 różne silniki.
Za przednie się nie zabierałem, myślę że przy takich mocach moze urwać widełki wcześniej czy później.

Marzy mi się kontroler "kilkubiegowy", ale chwilowo do tych silników takiego nie znalazłem.

Pozdrawiam,
Marek

tomson - Śro 14 Wrz, 2011

Do sterowników od E-crazyman (to samo co w Crystslyte) można wyprowadzić na przełączniku zakresy prędkości.A na większe moce do silników wstawiają czujniki hala bo najmocniejsze sterowniki sensorless maja tylko 12 mosfetów
nemo - Śro 14 Wrz, 2011

A tak łopatologicznie po co czujnik hala przy większych mocach?

Pozdrawiam,
Marek

tomson - Śro 14 Wrz, 2011

Po prostu nie robią sterowników sensorless (bezczujnikowych) z większą ilością tranzystorów.
A na blachach w silniku jest miejsce na czujniki hala także można dorobić czujniki.Z czujnikami silnik ma lepszą kontrolę obrotów przy niskich prędkościach.

Anonymous - Czw 23 Sie, 2012

Rower 500W BLDC
Zasilanie 48V 2 stare (3 letnie chilwee) i dwa jakieś nowe no name.
Prędkość przelotowa 32 km/h zasięg 42 km
Prędkość przelotowa 19 km/h zasięg 57 km
Ciśnienie 3 atm
Waga kierowcy 110 kg ;)


Anonymous - Pią 24 Sie, 2012

zeeltom napisał/a:
Rower 500W BLDC

Blond policjantka, raczej by rowerem tego nie nazwała na pewno ;)
Pewnie by myslała, że te pedała to... do odpalania skutera, zamiast tzw. "kopnika" :D

BTW: A nie robiłeś ważenia sprzetu bez kierowcy? Ciekawe ile kg jechało w sumie :)

Osttanio z GPS jeżdźę dużo i loguję odczyty z GPS w formacie NMEA do pliku tekstowego i później można poanalizować, np. na podstawie "elevation gain/loss" i średnich pochyleń, czy było płasko, czy nie łatwo ;)
W załaczniku jeden z takich wykresów dystansu ok. 6km samochodem.
Bez ukształotowania terenu te dane będą takie sobie.
Za to mając już topologię i prędkość oraz znając masę pojazdu i orientacyjny współczynnik oporu powietrza ok. 0.95 dla rowerzysty i tarcie toczne ok. 0.005 można by się pokusić wyliczyć ile teoretycznie co najmniej trzeba zużyć energii elektrycznej w kWh na pokonanie trasy w sposób w jaki to się odbyło ;)


Anonymous - Pią 24 Sie, 2012

Same akumulatory jakieś 28 kg. Rower tak na oko ze 30 kg. Razem jakieś 170 kg.
Ale pomimo tego rwie do przodu, aż miło ;)
Myślę, że na nowych chilwee było by z 80 km zasięgu przy spokojnej jeździe.
Tak szczerze, to nie są mi potrzebne jakieś wykresy i obliczenia. Po prostu ładuję akusy w nocy a w dzień jadę i to mnie tylko interesuje, ile przejadę na jednym ładowaniu, by się nie zapędzić za daleko i nie pedałować w drodze powrotnej ;)

mar56 - Pią 24 Sie, 2012

Zresztą te wyliczenia obarczone są dużym błędem jeśli chodzi o GPS to jedynie współrzędne jako tako,a wysokość to już całkiem niedokładnie,chyba że sprzężone to z barometrem.
Zeeltom gdzie wyhaczyłeś taki fajny skuterek,myślę na starość taki mieć.

Anonymous - Pią 24 Sie, 2012

Tam, gdzie zawsze wszystkie inne ;-)
Na allegro. Kupiłem za 1000 zł z padniętymi bateriami. Reszta sprawna 100%.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group