To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Rzeczywiste osiągi pojazdów elektrycznych

Anonymous - Pią 24 Sie, 2012

mar56 napisał/a:
Zresztą te wyliczenia obarczone są dużym błędem jeśli chodzi o GPS to jedynie współrzędne jako tako,a wysokość to już całkiem niedokładnie,chyba że sprzężone to z barometrem.

Pomiar współrzędnych jest wystarczająco dokładny (do kilku metrów) aby mając mapę terenu po którym jedziemy i wysokość oszacować zmiany energii potencjalnej. Zresztą kilka przejazdów tą samą trasą pozwala całkiem dokładnie zaproksymować położenie na powierzchni w x,y.
A ta sztuczka z konwesją współrzędnych na wysokość z danych ustalonych za pomocą satelitarnych pomiarów laserowych i innych pokrywa się z danymi z innych dokładniejszych map geodezyjnych, tylko przejazd przez wiadukty i mosty jest mniej dokładny, ale w ostatecznym obrachunku na dużej trasie średnie zużycie teoretyczne i tak powinno się dać w miarę oszacować...

Zresztą przebytą drogę też korygować można odczytami z silnika BLDC z czujników Halla, znając obroty koła o znanym rozmiarze w czasie-tak jak w liczniku rowerowym...

BTW: Ciekawe jaką prędkość tym monstrum o łącznej wadze z "zawodnikiem" 170kg by kolega osiągnał na podjeździe np. 7% :D
Czy aby testowałeś już jazdę na samych pedałach?
Ale jak śmiga na prądzie to spoko, tylko gdybym miał takie "monstrum" to chyba bym założył na 100% jakąś fajną owiewkę z pleksy na przód przed tym bagażnikiem-albo nawet na cały od przodu,górą do tyłu i niezła "riksza" by już była i deszcz mniej straszny, a i współczynnik oporu zmalałby dramatycznie i zasięg jeszcze wiekszy na pewno ;)

wiciu_r - Nie 10 Lut, 2013

36V 250W
chce kupić bateryjkę 36V20Ah zrobiona na Headway LFP38120(S) 10Ah LiFePO4 3,2V.
Jaki teoretyczny zasięg mogę uzyskać w płaskim terenie zakładając, że sterownik odcina napęd przy spadku napięcia do 30V? Opory toczenia małe.

MixhaL - Nie 10 Lut, 2013

Wszystko zależy od tego ile siły włożysz w pedałowanie. To nie jest temat do rozmów o tym, tutaj podajemy ile przejeżdzamy, nie zaśmiecamy tematu.
Na tym zestawie możesz i 200km zrobić.

WojtekErnest - Śro 01 Maj, 2013
Temat postu: Polak zwyciezca wyscigow rowerow z napedem elektrycznym w UK
Artykul z portalu informacje24.co.uk

Polak Andrzej Łoziński został zwycięzcą wyścigów rowerów z napędem elektrycznym jakie odbyły się w Bristolu w ramach Bristol’s BIG Green Week.

Pan Andrzej pochodzący z Londynu w 2006 roku rozpoczął produkować własne rowery o napędzie elektrycznym. To właśnie rower firmy Oxygen bicycless, której właścicielem jest Polak zwyciężył w pierwszych światowych mistrzostwach rowerów z napędem elektrycznym. Jak nam powiedział zwycięzca do tego, że zwyciężył w dzisiejszych zawodach przyczyniło się to, że jeszcze w Polsce startował w wyścigach rowerów klasy MTB. Wywiad z Panem Andrzejem Łozińskim nadany zostanie wkrótce na antenie Polskiego Radia Bristol.

Zawody jakie zostały dzisiaj rozegrane stanowią część Bristo’s BIG Green Week czyli całotygodniowego festiwalu promującego ekologiczny styl życia.

W ramach tego festiwalu wyświetlane będą filmy, wystąpią artyści a także będzie można pozwiedzać miejsc, w które normalnie są niedostępne. Wszystkich atrakcji jest bardzo wiele i kazdy kto jest zainteresowany tym co będzie się działo w nadchodzącym tygodniu w Bristolu może to sprawdzić na stronie www.informacje24.co.uk

Anonymous - Śro 29 Maj, 2013

Rower 48V BLDC 500W, szybkość 30 km/h - zasięg 60 km
Szybkość 20 km/h - zasięg 83 km
Koła 18 cali, 3 atm. Waga kierującego 105 kg
Akumulatory firmy Silcon Power "Greensaver" 12V 20Ah, waga w sumie około 30 kg.
Dodam, że, jak na razie, to najlepsze akumulatory, pod względem pojemności, na których jeździłem. Nie wiem jak z długowiecznością. Chilwee, które mam już 4 lata mają jeszcze jakieś 70-80% pojemności.

kubuskubus - Śro 29 Maj, 2013

Skuter 60V/27Ah - Akumulatory "Greensaver" te same tylko większa pojemność.
Zasięg przy prędkości 40-45km/h - 35-40km, czyli dość mizernie mam wrażenie. Być może już lata swojej świetności mają za sobą - kupiłem skuter dwuletni narazie jeżdżę na orginalnych akusach
Waga skutera 150kg waga kierowcy 80kg. A propo długowieczności to akumulatory te zrobiły 3000km czyli nie za dużo jak na spadek pojemności - nie wiem tylko jak były traktowane

Anonymous - Śro 29 Maj, 2013

A jaka moc silnika?
kubuskubus - Śro 29 Maj, 2013

Moc silnika 3kW ale zazwyczaj jeżdżę na pół gazu
Anonymous - Śro 29 Maj, 2013

No to by się mniej więcej zgadzało. Rewelki nie ma. Masa i moc robi swoje, czyli pożera prąd ;)
toft - Śro 29 Maj, 2013

Rower EV
Motor jakiś Golden.
Sterownik infineon chyba.
Opony sliki 26 cali.
Max ponad 50.
Zużycie energii około 25-35w/km.
Pozdrawiam:)

MixhaL - Pią 12 Lip, 2013

Moj rowerek.
48v kola 26' niecale chyba 3atm bylo nabite szerokosc opon 2.3'
Zasieg na 15Ah baterii okolo 110km teoretycznie bo praktycznie przy zuzyciu 7.5Ah mialem na liczniku przejechane ponad 55km i dalej nie probowalem ale zakladajac ze na kolejnych 7.5Ah przejedzie tyle samo to 110km wydaje sie realne.
Teren byl zazwyczaj rownniny chociaz bylo troche podjazdow i jazdy w terenie po drogach utwardzonych . Czasami wiatr tez sie dawal mocno we znaki.
Jako ze mialem uszkodzone kolano ani razu nie zakrecilem korbami, zawsze rozpedzalem sie od 0 na silniku.

buckowina - Pią 12 Lip, 2013

Jaka moc silnika?
MixhaL - Pią 12 Lip, 2013

Silnik Crystalyte Hs3540
Pykacz - Pią 12 Lip, 2013

Wychodzi Ci 6,54Wh/1km . :shock: Bardzo ale to bardzo mało zwłaszcza na tym silniku i bez pedałowania :shock: Nie walnąłeś się w obliczeniach ?
mar56 - Pią 12 Lip, 2013

Druga polówka baterii zazwyczaj jest mniejsza od pierwszej(mniejszy zasięg)musisz miec duża doskonałość aerodynamiczną i małą wagę żeby osiągnąć taki wynik(zasięg żeby był prawdziwy-jazda wkolo lub tam i z powrotem)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group