To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Kłopoty słonecznikowego napędu.

Anonymous - Nie 12 Cze, 2016
Temat postu: Kłopoty słonecznikowego napędu.
Dorobiłem drugi fotel do słonecznika i silnik dostaje ostro po garach.
Na płaskim, po asfalcie w czasie jazdy, nie ma problemu. Kłopot zaczyna się przy ruszaniu, lub na bocznych, nieutwardzonych drogach.
Silnik mam w przednim kole.
Co byście zaproponowali na napęd?
Nie musi być szybki. 25 km/h w zupełności wystarczy, ale musi mieć duży moment, żeby normalnie, żwawo ruszać i nie stawać na miękkim podłożu, typu ubity piach, lesna droga, czy szuter.
Koło zalecane, to 24 cale.
Jakby ktoś był zainteresowany silnikiem przekładniowym, który mam obecnie i pisałem, że tryby przeskakują, to do jakiegoś lekkiego rowerka się nada. Tryby nie są wytarte, ale pod obciążeniem słonecznika przeskakują. W rowerze powinien się sprawdzić, dla lekkiej osoby.
Jest zapleciony w koło 24 cale na obręczy wzmacnianej, na szprychach od Ogara 3,1 mm. Cena z kółkiem 150 zł.

tas - Nie 12 Cze, 2016

Nakręć zębatkę na jedno z tylnych kół i daj na przekładni napęd zewnętrzny.
Prosto, miło, tanio :)

Anonymous - Nie 12 Cze, 2016

Jeśli na tył, to racze dwa silniki na oba koła tylne i dwa sterowniki, bez zębatek, ale to drogo wyjdzie.
tas - Nie 12 Cze, 2016

nie koniecznie. To mogą być silniki DC (jeden tani sterownik) oraz zaadoptowane z czegoś innego, jakaś pompka, napęd podnośnika, cokolwiek, z RPM się fajnie zejdzie.

W wersji "na bogato" zamontuj chiński dyfer, centralnie napędzany silnikiem DC od pompy z widlaka bez sterownika, powinno to dać budzącą szacunek moc startową kilkanaście kW. Skończą się problemy z wyjazdem z lasu, to las zacznie wyjeżdżać spod Ciebie :grin:
Trzeba by dołożyć jeszcze jeden panel i dac go w formie spoilera z tyłu.

Anonymous - Nie 12 Cze, 2016

Znalazłem silnik DD 1 kW, 3 kW w piku, na 48V.
Zapleciony już jest w koło 24 cale. Nie chcę już tego, co jest, przerabiać od nowa.
Skoro dawał jakoś radę z silnikiem 500W dla jednej osoby, to mam nadzieję, że 1000W na dwie osoby wystarczy :)

Mechano - Nie 12 Cze, 2016

Kontrolery do silników DC można tanio samemu zrobić. Same silniki też nie są jakieś bardzo drogie. Swoją drogą słonecznik troszkę waży.

tas :lol: :lol: :lol:

gienek333 - Pon 13 Cze, 2016

Gdyby co, to mam sporą kolekcję silników DC, mam też jakieś "dyfry" od kładów.
Anonymous - Wto 14 Cze, 2016

Wtedy bym musiał budować całkiem nowy pojazd, albo całkowicie przerabiać obecny.
Pozostanę przy mocniejszym silniku z przodu.
Ten 500W, który mam, ciągnie, ale się mocno grzeje w trudniejszym terenie.
To dwa razy mocniejszy powinien podołać z dodatkowym chłodzeniem.

Anonymous - Pią 01 Lip, 2016

Ludzi to już całkiem po..bało...
Gość sprzedaje rower, ale ma małe obiekcje.
Najpierw stwierdza, że nie ma go w domu, więc sprzedać nie może.
Potem, że ma pogrzeb, o którym zapomniał, potem, że ojciec wyjechał, potem, że ma jakieś obowiązki, potem, że rower już nie działa, bo coś nawaliło, a to że nie będzie żony mieszał w sprzedaż roweru, itd...Albo sprzedajemy, albo robimy rozeznanie rynku...
To do kolegi Stanley, atakuj gościa, może się debil nawróci ;)

WojtekErnest - Czw 15 Wrz, 2016

Tomek,
Czy juz zgłosiłeś się ze swoim słonecznikiem na Targi rowerowe w Kielcach 29.09-01.10.2016?
Będzie między innymi zlot rowerów nietypowych.
Twój jest typowo nietypowy :-)

http://www.targikielce.pl...powych,8990.htm

Anonymous - Czw 15 Wrz, 2016

Problem z transportem, na kołach za daleko.
WojtekErnest - Czw 15 Wrz, 2016

No tak, ale pewnie byłby przedmiotem ogólnego zainteresowania i propagował ideę rowerów EV.
Innym może się przyda info, że za 40 zl jest przejazd autokarem ( z W-wy, Lodzi i Katowic) w 2 strony i wstep na targi rowerowe w Kielcach.
http://wrower.pl/wiadomos...towic,6467.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group