To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - połączenie szeregowe aku 24v li-ion giant twist i zmiana ste

dedeusz - Śro 15 Cze, 2016
Temat postu: połączenie szeregowe aku 24v li-ion giant twist i zmiana ste
Wtam . mam fabryczny rower giant twist posiada on dwa aku li-ion 24v czy można je połączyć szeregowo i zmienić sterownik na 48v żeby uzyskać lepszą prędkość dzięki za pomoc
dedeusz - Czw 16 Cze, 2016

czy ktoś może mi doradzić?
Szwagier - Czw 16 Cze, 2016

Zwykle zabiera głos ten, co ma coś do powiedzenia, a skoro nikt nie pisze, to...znaczy, że jeszcze Twego posta nie przeczytał nikt, kto coś na ten temat wie :wink:

Ale do rzeczy - czy da się połączyć dwa akumulatory 24V szeregowo? Tak, da się. Czy da się wymienić jakiś sterownik na inny, tak da się. Czy to da się zrobić w Twoim rowerze - tak, da się. Czy to robiłem - nie, nie mam nawet pojęcia co to za rower, jakie elementy składają się na jego instalację elektryczną.
Tak więc powyższe jest do zrobienia - ale jakie jeszcze zmiany w instalacji się z tym wiążą, czy nie trzeba będzie zmienić silnika, ładowarki, sterownika i Bóg wie czego jeszcze - nie wiem.

WojtekErnest - Czw 16 Cze, 2016

Szwagier napisał/a:
Zwykle zabiera głos ten, co ma coś do powiedzenia, a skoro nikt nie pisze, to...znaczy, że jeszcze Twego posta nie przeczytał nikt, kto coś na ten temat wie :wink:

Ale do rzeczy - czy da się połączyć dwa akumulatory 24V szeregowo? Tak, da się. Czy da się wymienić jakiś sterownik na inny, tak da się. Czy to da się zrobić w Twoim rowerze - tak, da się.

No właśnie nie wiadomo, bo te systemy nie są uniwersalne, więc wprost inny sterownik zapewne nie da się.

Szwagier - Czw 16 Cze, 2016

Słowo klucz to "wprost" - to właśnie chciałem przekazać koledze :wink: Bo jak się nie da - da: wymienia silnik, manetkę, wyświetlacz...Daję 100% gwarancji, że da się tam wymienić wszystko :wink:
dedeusz - Czw 16 Cze, 2016

dlaczego wprost jest kluczem,wiele osób buduje rowery i zmienia sterowniki do fabrycznych i innych różnych firm silników,manetki nie ma jest tylko wspomagany ,manetkę i sterownik napewno trzeba by wymienić ,czy szeregowo spięte oryginalone baterie to dobry pomysł i czy taki silnik da radę na 48v,chciałbym osiągać prędkości około 35km/h silnik to 24v mac..5 cienkich i 3 grube przewody idzie do sterownika .wprost -nie sztuką jest wymienić wszystko najlepiej cały rower z innymi wszystkimi podzespołami ,a chciałbym to zrobić jak najtaniej , dlatego pytam na forum, pozdrowionka...
madejp - Czw 16 Cze, 2016

Ale to raczej sterowniki z firmowych rowerów nie działają z obcą baterią, ale jak chce wymienić sterownik to bateria raczej zadziała.
dedeusz - Czw 16 Cze, 2016

bateria ma tylko 2 wyjścia + i -
tkoko - Czw 16 Cze, 2016

dedeusz napisał/a:
...silnik to 24v mac..5 cienkich i 3 grube przewody idzie do sterownika .....

Z opisu wynika że silnik ma wyprowadzone przewody do typowych (chińskich :smile: ) sterowników, więc zamiana sterownika na 48V o takiej samej mocy jak dla 24V powinna podnieść prędkość. Niemniej jednak, nie tak dawno był opisywany przypadek że podniesienie napięcia na sterowniku nie dało żadnych rezultatów, tak więc nikt Ci nie zagwarantuje że na pewno zwiększysz prędkość.

Szwagier - Czw 16 Cze, 2016

No to taki silnik na 99,9% wysterujesz jakimkolwiek innym sterownikiem bldc :-)
Czy on pójdzie na 48V? Myślę, że tak - sam mam 250W 24V puszczony na 12S LiPo ze sterownikiem 17A - to pozwala na pełnej baterii rozbujać się do ok 42-45km/h. A bez problemu trzymać cały czas tempo 35 km/h.
W temacie baterii Ci nie podpowiem - może tam są jakieś układy zabezp, czy coś - nie mam doświadczenia. Generalnie, ja bym się nie bał spiąć ich szeregowo z tym, że sprawdzałbym, czy się jednakowo rozładowują, po prostu miał je cały czas na oku. Bo może jedna jest słabsza i - szczególnie pod koniec rozładowania - będzie pusta, a druga jeszcze nie i tę słabszą zabijesz. Więc trzeba mieć świadomość, co się robi.

dedeusz - Czw 16 Cze, 2016

dzięki ,baterie robią podobne przebiegi 40km na największym wspomaganiu ,ja maksymalnie będę robił 30km dziennie ,czyli powinno być ok,jaki sterownik polecacie?
Szwagier - Czw 16 Cze, 2016

Może ktoś Ci poleci konkretny model...Uważaj na moc, żebyś silnika nie spalił - chcesz go przewoltowac dwukrotnie. Ja u siebie dałem maks 17A, i więcej bym się bał. Ale też więcej raczej w takim silniku nie potrzeba. Wpisz w Google ebike motor simulator i zobacz sobie, jaką moc i prąd silnik pobiera przy prędkości 35-40km/h i zasilaniu 48V - i większego sterownika nie dawaj. A i tak to może być za dużo. Ale nich się inni wypowiedzą - ja mam doświadczenie tylko z jednym takim silnikiem.
dedeusz - Pią 01 Lip, 2016

mam już sterownik 36-48v 17A może ktoś wie czy fabryczne baterie można połączyć szeregowo?
tas - Pią 01 Lip, 2016

Można, ludkowie tak jeżdżą, choć należy postępować ostrożnie.
Ładować to to trzeba raczej osobno.

dedeusz - Pią 01 Lip, 2016

postępować ostrożnie-no właśnie,czy w przypadku odcięcia przez bms jadnej baterii z drugą/bms/ się nic nie stanie ,ktoś sugerował prąd zwrotny, może coś uszkodzić? i czy można fabryczną ładowarką ładować dwa równolegle ma 4-pin wszystkie spiąć równolegle?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group