To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Projekt e-Merida

tomoaza - Pon 20 Mar, 2017

Jak najbardziej można to zrobić.Ale ja na wszelki wypadek nie wtykam lutownicy do sterownika, ale tylko z powodu tego , że coś spapram :mrgreen:
knt - Wto 21 Mar, 2017

Skrzynka wygląda naprawdę ładnie i solidnie. Mam w związku z tym kilka pytań.
Jaki był koszt wykonania, co to za materiał i jaka jest grubość blachy?
I najważniejsze pytanie które mnie nurtuje. Wydaje mi się, że Twoja skrzynka mogłaby być sporo węższa. Dlaczego nie wykonałeś skrzynki na grubość akumulatora? Zyskałbyś na wadze jaki między nogami większy komfort.

Elektrotonus - Śro 22 Mar, 2017

Skrzynka z blachy nierdzewnej 1.5 mm ( gdzieś wcześniej pisałem ). Szerokość 10 cm. Szerokość baterii wyszła mi 7.5 cm. Zostaje 2.5 cm czyli po ok 1.25 cm z każdej strony piankę amortyzacyjną i ew kable. Ponadto szerokość sterownika wymusiła taki wymiar. Musi być na leżąco gdyż inaczej by nie wszedł. Pewnie 9 cm było by na styk i wystarczająco, jednak może jak mnie kiedyś dopadnie watowica to mam szansę w tą niewielką ramę 18 cali wsadzić jakieś turnigy HC w tą standardową jak na ebike skrzynkę. Ona może wydaje się taka szeroka gdyż jest relatywnie mała - gdyż rower ma mały ograniczający wielkość baterii trójkąt ramy. Za to mam wszystko w środku baterię 13s6p oraz sterownik GT500. Koszt skrzynki 200 zł u blacharza, 50 zł malowanie proszkowe i 20 zł śrubki i obejma.
Elektrotonus - Nie 26 Mar, 2017

W dniu dzisiejszym e-Merida została finalnie złożona i miały miejsce pierwsze jazdy testowe. Rower nie jest niestety demonem prędkości. Pewnie przez zasilanie lijon 13S oraz wagę własną 31.5 kg ( będzie docelowo ok 33 kg jak założę sztycę amortyzowaną oraz bagażnik ). Sam ważę 91 kg, stąd było co pchać silniczkowi 7x9. Prądy max zaobserwowane na watomierzu to ok 27 A, moc 1300 W. Prędkość max bez wspomagania ok 36 km/h. Ładnie przyspiesza, działa regen. Najlepiej wyczuwalny z górki ;-) Hamulce mam AVID BB7 z czujnikami na linkę. Działają jak powinny. Zaliczyłem też pierwszego kapcia ! ;-(. Zmuszony byłem łatać bez zdejmowania koła z roweru. Na szczęście pech dopadł mnie 800m od domu ;-) .

Chciałem złożyć oficjalne podziękowania za cierpliwość dla mojej żony ;-) oraz za nieocenioną pomoc Sietaz dzięki któremu w ogóle było możliwe złożenie ebike'a. Dziękuję też Tasowi za bloga, Atomek1000 za koszyczki i baterie do budowy akumulatora i cenne rady, WojtekErnest za wsparcie. Dziękuję Wszystkim forumowiczom ;-)

Rower działa. Banan na twarzy, aż się chce do odcięcia wyczerpać akumulator ;-)












WojtekErnest - Pon 27 Mar, 2017

No i teraz nie masz wyjscia, trzeba robić rower dla żony.
Kapec, a nie bylo za małe ciśnienie w oponach ?

Pzdr.

Elektrotonus - Pon 27 Mar, 2017

Właśnie z ciśnieniem było ok ponad 2.5 atm. Żona jest przerażona wizją kolejnych miesięcy rozpierduchy w mieszkaniu i kategorycznie odmawia zgodny na przeróbkę jej pojazdu. Jednak ja zrobię swoje ;-) Jak się Jej nie spodoba jazda to sprzedam i dam jej cała kasę na kosmetyki/ciuchy/spa które wezmę za ten przerobiony rower lub kupie inny zwykły. Mam nadzieję, że się jednak da przekonać.
pepelito - Pon 27 Mar, 2017

Daj się jej przejechać, prawdopodobnie zmieni zdanie. :mrgreen:
Elektrotonus - Pon 27 Mar, 2017

Oj nie wiem, czy nie zrobi sobie krzywdy ;-)
WojtekErnest - Pon 27 Mar, 2017

Elektrotonus napisał/a:
Właśnie z ciśnieniem było ok ponad 2.5 atm.

JA dobijam 3,5-4 atm a jestem lżejszy od Ciebie. :-)
Sądzę że przy 2,5 Atm było widać po Twoim ciężarem 'lekki' flak, co sprzyja uszkodzeniom.

Elektrotonus - Pon 27 Mar, 2017

Moja opona ma min 2.5 max 4 atm.
madejp - Pon 27 Mar, 2017

1. Pompuj bliżej max niż min
2. Kup dętkę o rozmiar większą na szerokość niż opona - to opona ma trzymać ciśnienie, nie dętka, dętka tylko uszczelnia. Im mniej się rozciągnie, tym mniejsza szansa na przebicie.
3. Daj opaskę do wnętrza obręczy, jeśli obręcz nie jest gładka w środku (ja miałem otwory z dostępem do nypli). Ja zastosowałem srebrną taśmę, ale zdaje się, że są gotowe do kupienia.

Przed elektryfikacją jeździłem na byle czym byle jak napompowanym nie było problemu. Po założeniu silnika, co drugi wyjazd to był kapeć. :grin: Dopiero po zastosowaniu wszystkich 3 powyższych zasad przestałem mieć problemy.

P.S. Jeżdżę po mieście!

Elektrotonus - Pon 27 Mar, 2017

Nabiłem prawie 4 atm. Chyba ok, jechałem powoli z synem na ramie, więc 90 + 20 kg. Nic nie strzeliło. Mam dętkę MTB Continental 26'' x 1,75'' - 2,5'' zaś oponę OPONA SCHWALBE SMART SAM 26x2.10 HS 367 więc dętka ma jakiś zapas ;-) Dodatkowo jest pomiędzy dętką a oponą opaska antyprzbiciowa zefal.
Elektrotonus - Nie 02 Kwi, 2017

Kolejna upierdiwa awaria. Nie wiem czemu ale sterownik przeszedł w tryb bez hallotronowy, silnik lekko drga i poszarpuje przy ruszaniu z miejsca. Jak się rusza "nogami" to nie ma problemu ale zanim nie nabierze prędkości to wariuje. Na blogu Tasa jest opis testu halli. Będę testował ;-(

http://ebike.nexun.pl/diagnostyka-silnika/

film:

https://www.youtube.com/watch?v=IpO2gGsxokA

Mitar - Nie 02 Kwi, 2017

Masz hale połączone ze sterownikiem wtyczką czy na stałe? Może ci nie styka jakiś przewód.
Elektrotonus - Nie 02 Kwi, 2017

Wtyczką , sprawdzałem, wygląda na OK.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group