To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Ego Street Scoota wtyczka manetki-problem
Kons18 - Nie 14 Sie, 2016
Panowie chyba się poddaję...Podłączyłem 2 dodatkowe sekcje aby uzyskać wyższe napięcie na baterii i wskaźnik nawet nie drgnie,Tak jak pisałem wyżej po podłączeniu ładowarki 48 V wszystko działa...
Eryk1000 - Nie 14 Sie, 2016
Podepnij na chwilę bez bmsa i daj znać jak to wygląda.
bloodyopel - Nie 14 Sie, 2016
Dokładnie, imo albo BMS albo któraś sekcja ogniw trup i tak mocno siada (ale nie wiem czy wtedy BMS by tak wstawał bez podpięcia ładowarki)
WojtekErnest - Nie 14 Sie, 2016
Kons18 napisał/a: | .Poszedłem o krok dalej i mijając baterię puściłem bezpośrednio napięcie z ładowarki na kontroler. Wskaźnik poziomu baterii poszedł w górę i koło się kręci. |
Raczej tego więcej nie próbuj. Kręcące się koło z reguły potrzebuje więcej prądu niż może dać ładowarka.
a) wyłącz całkowicie BMS
b) sprawdz kazdy segment.
c) podłacz tylko + i - baterii do sterownika
Kons18 - Pon 15 Sie, 2016
Próbowałem z ładowarka tylko na krótko wiadomo że ciągnie dużo prądu.Próbowałem bez BMSa i dalej to samo.Segmenty dobre a an zaciskach końcowych baterii tak jak wspominałem 54,6 V.
bloodyopel - Pon 15 Sie, 2016
Bez BMSa pod obciążeniem też okolice tych 54V - 2-3V spadku czy dużo mocniej siada?
WojtekErnest - Pon 15 Sie, 2016
Gdzieś robisz błąd. Sprawdz kable,kontakty szczególnie w okolicy masy - minusa.
Kons18 - Sob 20 Sie, 2016
Witam.Ponownie.Nie miałem za dużo czasu,ale znalazłem przyczynę awarii.Padła jedna sekcja baterii - pierwsza od minusa.Najlepsza jest jednak przyczyna dlaczego padła.Otóż podłączając balanser zapomniałem iż minus pakietu musi być podłączony do minusa balansera (podpiąłem tylko wtyczkę).Dlatego okazało się że sekcja ta wcale nie była balansowana. Natomiast po wyjęciu balansera nie za bardzo wiem gdzie mam ten minus baterii teraz podłączyć.Wydaje mi się że do B-,w takim razie do czego służą C- oraz P?
WojtekErnest - Sob 20 Sie, 2016
Kons18 napisał/a: | ..nie za bardzo wiem gdzie mam ten minus baterii teraz podłączyć.Wydaje mi się że do B-,w takim razie do czego służą C- oraz P?
|
C - ładowanie
P - wyjście prądowe minus
Do BMS nie miałeś schematu połaczeń ?
Kons18 - Sob 20 Sie, 2016
Czyli tych wyjść nie podłączam,tylko B-?
Sorry już rozumiem :
B- minus z baterii
C- minus z ładowarki
P minus do sterownika
Czy tak ma być?
Eryk1000 - Sob 20 Sie, 2016
Tak
Prądowa część BMSa działa w oparciu o minus
Kons18 - Sob 20 Sie, 2016
Teraz wszystko zrozumiałem...Czyli jeździłem praktycznie pół roku na źle podłączonym BMSie i myślałem że zrobiłem sobie super baterię...Człowiek cały czas się uczy.Dzięki wszystkim za pomoc,temat uważam za zamknięty.
Kons18 - Sob 17 Wrz, 2016
Witam ponownie. Długo się nie ozywałem, ale nie miałem czasu zabrać się za skuter. BMS podłączony już prawidłowo, bateria w porządku.Jednak problem dalej nie ustąpił.W dalszym ciągu obstawiam manetkę. Po odłączeniu wtyczki manetki przytknąłem multimetr na zakresie dioda do gniazda za manetką.Koło skutera obraca się pełną parą,ale tylko przy jednej polaryzacji.Gdy obrócę przewody pomiarowe nic się nie dzieje. Po podpięciu wtyczki manetki nie idzie pełną parą- dochodzi do ok.75 % i coś go blokuje.Czy to manetka?
Anonymous - Sob 17 Wrz, 2016
Sprawdź zakres napięć przy pokręcaniu manetką na przewodzie sygnałowym.
Kons18 - Sob 17 Wrz, 2016
0,8 - 3,5 V na sygnałowym
4,3 V na zasilaniu
|
|
|