To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - PAS ala PAS wita nas :)
tomek701 - Śro 17 Sie, 2016 Temat postu: PAS ala PAS wita nas :) Witam wpadłem na pomysł zrobienia pasa ala pasa pomyślałem sobie że użyje do tego silniczka z drukarki. Pierwsze próby już poczyniłam silniczek szczotkowy z drukarki podpiąłem równolegle do dwóch przewodów manetki zabijcie mnie nie wiem do czego te przewody ale silniczek zakręcony bez przekręconej manetki nie uruchamia koła natomiast jak przekręcę manetką i zakręcę silniczkiem koło rusza reaguje też na manetkę szybciej wolniej. wyobrażam sobie to tak że na korbie będzie jakieś niewielkie kółko i na wirniku silniczka. Mechanicznie połączone to oryngiem np jak w magnetofonach. Obroty tego silniczka nie musza być duże żeby koło ruszyło i manetka zadziałała.I tak mieli byśmy pojazd uruchomiany naciskiem na pedały. co o tym sądzicie? Jak by co oczywiście nikt nie zabroni mieć nam ukrytego kontaktrona i magnesika który rozłączał by to ustrojstwo i pozwalał normalnie na manetce jechać:) Zasada działania tego jest jak mniemam że silniczek zakręcony dostarcza prądu do działania manetki inaczej mówiąc halotronu który tam siedzi nie wiem jak ale to chyba działa zapomniałem dodać ze jeden przewód od sterownika jest przecięty a silniczek podłączony pod dwa które zostały teraz może ktoś mi wytłumaczy teoretycznie czy dobrze myślę że tak to działa
Adam Wysokiński - Śro 17 Sie, 2016
Taki pas to niegłupi pomysł. Myślałem nad podobnym rozwiązaniem. Daj raczej przełącznik pas-manetka bo możesz uszkodzić halla w manetce jak mu podajesz na wyjście napięcie.
tomek701 - Śro 17 Sie, 2016
A możesz opisac jak co i dlaczego bo ja elektronicznie mało kumaty jestem. Wydaje mi się że tym silniczkiem zasilam hala czyli robię to co sterownik tylko silniczkiem. A jeden przewód mam wolny. Czyli jak dobrze myślę chodzi o to żeby manetka była całkowicie odłączona a sterowanie odbywało sie tylko przez kręcenie? Bo wiesz zrobiłem to coś i działa ale nie bardzo wiem dlaczego. Zrobiłem już prawie wszystko od strony mechanicznej jutro tylko mocowanie silniczka ale już mam to obmyślone jak zrobić tak że myślę że jutro będzie próba.
tomek701 - Śro 17 Sie, 2016
No i wziąłem się i zrobiłem pas ala pas działa bez manetki tu filmik https://www.youtube.com/watch?v=V6ZakG45vyk a tu fotka
po zakreceniu około dwa razy silnik rusza jedzie tym szybciej im szybciej kręcę
Anonymous - Śro 17 Sie, 2016
Olej. Załóż normalną manetkę i sobie głowy nie zawracaj takimi wynalazkami
Liczysz na złoty medal w dziedzinie obronności przed durnymi przepisami?
tomek701 - Śro 17 Sie, 2016
Myślałem że mnie pochwalicie A tak ps to fajnie się na tym jeździ
qaz33 - Czw 18 Sie, 2016
Ale dwa obroty to duzo do startu, Zwlaszcza jak pod gore, po drugie konieczna jest tam dioda zenera na wyjsciu aby nie spalic wkoncu sterownika. A co do przydatnosci to jakie to moze miec zalety w porownaniu do zwyklego PAS za 15zl? Moze dac jakis enkoder od starej myszki kulkowej to by chociaz reakcja przyspieszyla i moznaby dwa kierunki czytac
tomek701 - Czw 18 Sie, 2016
Dioda zenera ma być na wyjściu z silniczka w kierunku przewodzenia? Ma zabezpieczyć sterownik przed zbyt dużym napięciem jak będę kręcił? Wynalazek startował by od razu tylko większe kółko musiało by być z przodu macie jakieś pomysły to rozrysujcie co i jak np z tym enkonderem.
Adam Wysokiński - Czw 18 Sie, 2016
Tomek, diodę zenera włącza się w kierunku zaporowym. Tylko wtedy stabilizuje napięcie. W kierunku przewodzenia to w zasadzie zwykła dioda. Daj diodę na 5,1V albo 5,6V
Yin - Czw 18 Sie, 2016
tomek701 napisał/a: | Myślałem że mnie pochwalicie A tak ps to fajnie się na tym jeździ |
Pomysłowe, pochwalam
qaz33 napisał/a: | Ale dwa obroty to duzo do startu, Zwlaszcza jak pod gore |
Ale to ma swoje dobre strony - mniej A poleci z aku na start bo więcej damy z mięśni. Choć z tego co miałem okazje jeździć na zlocie z pas to też bardziej podobały mi się te bardziej responsywne.
JerzyZ - Czw 18 Sie, 2016
Wikipedia: "Responsywność (od (ang.) response - odpowiedź) - jeden z wyznaczników atrakcyjności interpersonalnej."
Nadal nic nie rozumiem
qaz33 - Pią 19 Sie, 2016
response - to po ang. odpowiedź ale nie tylko w charakterze interpersonalnym.
W tym przypadku chodzi o szybkosc reakcji na pedalowanie.
|
|
|