To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - mini electric trike
Anonymous - Pon 13 Lip, 2009 Temat postu: mini electric trike Witam...
Mam pomysł na konstrukcje trike jedno osobowej mniejszej od peel 50 ...
predkosc max celuje w 25km/h waga pojazdu mam nadzieje ze max 100 kg...
koszt: jeszcze nie liczyłem...
ma wyglądac to tak 2 silniki 250 watt 24 v...
regulatory też 2...
4 akumulatory 7 ah 12v...
hamulce tarczowe od roweru...
kola 8-12 " myśle że do przodu dam większe
napęd na 2 tylne koła każde z innego silnika mysle nad jednym pedalem gazu i zrobieniem przelacznika prawy silnik oba silniki lewy silnik i off...
wszystko bylyo by cacy tylko jedno pytanie czy czyms takim bede mogł sie poruszać po mieśćie...
Anonymous - Pon 13 Lip, 2009
Owszem, pod warunkiem, że:
- oznaczysz go jako wolnobieżny, opłacisz ubezpieczenie i jesteś pełnoletni lub
- dodasz jakikolwiek mechanizm "pedałowy", choćby na jedno koło, i pojazd będzie robił za rower z silnikami wspomagającymi
Anonymous - Pon 13 Lip, 2009
to jest mały wrong bo nie jestem pełnoletni a rejestracja na motorower to wuchta kasy..
a mechnaizm pedałowy to już zaczyna mi nie odpowiadac...
Anonymous - Pon 13 Lip, 2009
Kwestia gustu, a jednak myślę że ta druga opcja jest dobra. Trzeba brać poprawkę na to, że zabraknie ci pradu lub złapiesz awarię, a wtedy zawsze lepiej wrócić wolno, ale o własnych siłach niż pchać sprzet, zwłaszcza jeśli ma ważyć 100 kg. Swoją drogą małe te silniczki do wagi, ale też chyba ją przeszacowałeś. Akumulatorów przydałoby się więcej, co to jest 14Ah przy nominalnym zapotrzebowaniu silników 28A.
Anonymous - Pon 13 Lip, 2009
zastanawiam się nad 2x 350 wat/ 24v i 2x akku samochodowe 44 ah
Anonymous - Pon 13 Lip, 2009
a co do pedałów to nie wiem gdzie je wcisnąć... po dłuższych zastanowiebniach zdecydowałem sie na 2x akku samochodowe 1x silnik 750 watt 24v
Anonymous - Pon 13 Lip, 2009
Odpuść sobie aku samochodowe, szkoda kasy. Z dwoma silnikami trochę łatwiej z przeniesieniem napędu, chyba że pasuje ci układ jedno koło z tyłu, ale wtedy komplikuje się układ kierowniczy.
Anonymous - Pon 13 Lip, 2009
ale aku samochodowe sa stosunkowe tanie jak na swoja pojemność
Anonymous - Pon 13 Lip, 2009
Ale kiedy po kilkunastu cyklach zacznie ci drastycznie spadać zasięg to załapiesz, że się zwyczajnie nie nadają do zastosowania w EV. Żadna oszczędność.
Anonymous - Pon 13 Lip, 2009
rama bedzie ważyc 30 kg kierowca 50 kg jaki silnik potrzebuje żeby to rozpedzić do 25 km/h... a co do akumulatorów to zasie minimum to 10 km max 25
Anonymous - Pon 13 Lip, 2009
Myślę, że 700-1000W powinno wystarczyć, jeśli nie upierasz się na zrywanie asfaltu. Co do aku sugerowałbym żele minimum 26Ah, choć lepiej byłoby mieć ponad 30Ah
Anonymous - Wto 17 Lis, 2009
Sory że odkopuje ale napisałeś 700-1000W a teraz pomyslalem i taka mini rama z kolami to bedzie wazyc max 15kg. do tego elektryka pewnie troche ponad 15 kg czyli razem 30 plus kierowca 50 to mamy 80 do tego siła trcia ktora wzrasta praktycznie 2 krotnie to na moje przy takiej wadze to 700W wzuełności starczy a gdyby zrobić biegi to stykło by i 500 jak nie mniej zawsze mozna zredukowac i jechac wolniej ale podjechac...
|
|
|