To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Jak sprawdzić czy silnik 8fun 750W 48V działa?

freederix - Wto 13 Wrz, 2016
Temat postu: Jak sprawdzić czy silnik 8fun 750W 48V działa?
Naprawiam rowery i restauruję różne złomy - tytułem wstępu.

Trafił mi się rower z zestawem 8fun 48V 750W

Nie wiem czy działa czy nie - brak jest baterii i teraz moje pytanie
Jak go mogę sprawdzić?

Mam baterię 36V którą używam w moim własnym rowerze - ale nie chciałbym jej podłączać ryzykując jej uszkodzenie zanim nie sprawdzę elektroniki i samego silnika

Mam ładowarkę którą używam do tej baterii - czy mogę podłączyć ją jako źródło prądu do silnika? (daje ok 45V)

Myślałem o pięciu bateriach 9V w szeregu - tyle żeby włączył się wyświetlacz i może sam silnik ruszył z miejsca - czy to dobry pomysł czy wogóle dać sobie spokój z bateryjkami.

Chciałbym sprawdzić jakoś ten silnik zanim podłączę do niego swoją baterię.

Dziękuję za podpowiedzi.

Anonymous - Wto 13 Wrz, 2016

Naprawiasz rowery i nie wiesz jak sprawdzić zestaw?????

Trochę wstyd zadawać takie pytania i chwalić się, że się rowery naprawia :P

atomek1000 - Wto 13 Wrz, 2016

Może naprawia analogowe rowery? Bo wątpie że elektryki po takich pomysłach. Odpowiedź odemnie dostałeś już w innym temacie gdzie zadałeś identyczne pytanie.
freederix - Wto 13 Wrz, 2016

zeeltom napisał/a:
Naprawiasz rowery i nie wiesz jak sprawdzić zestaw?????

Trochę wstyd zadawać takie pytania i chwalić się, że się rowery naprawia :P


"Panie telewizory pan naprawiasz a telefonu zrobić nie umiesz? Przecież to prawie to samo, też ma ekran tylko mniejszy..."


Naprawiam rowery. Pytanie dotyczyło sprawdzenia zestawu elektrycznego w sytuacji gdy nie ma się baterii.

Anonymous - Śro 14 Wrz, 2016

No to sorry. Myślałem, że naprawiasz rowery elektryczne.
gienek333 - Śro 14 Wrz, 2016

Można użyć aku ołowiowych, albo zasilacza. Podłączać np.przez żarówkę samochodową 40-60W, jak będzie coś nie tak to spali się żarówka. Lekko pokręcić silnikiem też się da.
freederix - Śro 14 Wrz, 2016

ok. sprawdziłem.

Podłączyłem baterię ze swojego roweru 36V poprzez najsłabszy bezpiecznik jaki miałem.
Włączył się wyświetlacz, reagował na przyciski zmiany trybu wspomagania, reagował na czujnik prędkości. nie zakręcił silnikiem ale może to przez to że pokazywał rozładowaną baterię. Zapewne po wykryciu zbyt niskiego napięcia sterownik odciął baterię by nie rozładować jej za nisko.

Wniosek taki że sterownik i akcesoria zdają się działać. nic nie iskrzy, nie dymi - dobry znak.

Naładuję swoją baterię do pełna - powinna mieć jakieś 42V - może to wystarczy choć powinno być 48V. jak jednak nie wystarczy to pokombinuję z akumulatorami. (kumpel ma warsztat to może cos się skręci)

Na koniec pozostanie rozkręcenie silnika i sprawdzenie jak to wygląda od strony mechanicznej.

borsuk - Śro 14 Wrz, 2016

freederix napisał/a:
... Zapewne po wykryciu zbyt niskiego napięcia sterownik odciął baterię by nie rozładować jej za nisko.

Napięcie odcięcia dla Bafanga BBS 48V (8fun, jak wolisz) wynosi typowo 41V. Musisz zasilić go wyższym napięciem.
Tu znajdziesz tabelę błędów (error code):
https://electricbike-blog.com/2015/10/02/troubleshooting-problems-on-your-bbs02-unit/

freederix - Pią 16 Wrz, 2016

Sprawdziłem.
Naładowałem swoją baterię 36V ile się dało. Podłączyłem i, mimo że pokazywał prawie rozładowaną, silnik dał radę niemrawo kręcić.
Reagował na PAS ale też na samą manetkę. Mogłem ustawić tylko program 1 (wcześniej przy "pustej" baterii mogłem ustawić 1,2,3). Ale dobry znak - działa.

Pozostanie mi rozkręcenie, wyczyszczenie i nasmarowanie całości.

Oraz zakup baterii 48V



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group