To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - silnik 3-przewodowy ze sterwonikiem
buckowina - Nie 18 Wrz, 2016 Temat postu: silnik 3-przewodowy ze sterwonikiem dzisiaj w moje ręce wpadł silnik na przód dość sporych rozmiarów, miał 3 przewody, więc byłem przekonany, że to zwykły bldc. Przed podłączeniem do sterownika postanowiłem sprawdzić silnik w imadle, po zwarciu czerwonego przewodu z czarnym, czuć wyraźny opór przy kręceniu, ale po zwarciu któregoś z tych przewodów z pozostałym żółtym nie czuć już oporu. Postanowiłem rozebrać silnik i okazało się, że w środku jest sterownik. Czy miał ktoś styczność z takim silnikiem? Da się to jakoś wykorzystać?
Z silnika wychodzą 3 przewody, czerwony i czarny to zapewne zasilanie sterownika, a żółty to jakiś sygnał, tylko jak to wysterować? Niestety na płytce sterownika brak oznaczeń dla przewodów.
Silnik prawdopodobnie pochodzi od sparty ION.
Eryk1000 - Nie 18 Wrz, 2016
Za pomocą tego 3 przewodu odbywa się komunikacją z sterownikiem silnika. Kiedyś byłem sam ciekawy czy idzie ruszyć ten silnik jakoś alternatynie na oryginalnym sterowniku. Niestety z info znalezionych w sieci wynika że szkoda się męczyć i najlepiej wyflaczyc środek i wypuścić wiązkę 8przewodowa.
buckowina - Nie 18 Wrz, 2016
Czyli będę musiał tak zrobić, niestety tam jest jakiś dziwny system z hallotronami, więc najprawdopodobniej będzie z tego porządny silnik bezczujnikowy na przód. dzięki za szybkie info
Anonymous - Nie 18 Wrz, 2016
Masz 3 hallotrony? To normalny układ, pytanie tylko czy to 60, czy 120 stopni. Nowe kontrolery sobie z tym poradzą
buckowina - Nie 18 Wrz, 2016
Gdyby to był typowy układ, czyli 3 czujniki pomiędzy cewkami, to nie było by problemu, ale to jest 6 czujników, które biorą odczyty z niewielkiego magnesu w kształcie pierścienia, umieszczonego w pokrywie.
Tak to wygląda:
Napiecie - Nie 02 Paź, 2016
Wyflaczyć sterownik, dać swoje hallotrony - klasycznie 3 60/120 stopni, wyprowadzić 8 przeodów (3fazy, 5 halle) I będzie śmigać.
Aktualnie to samo przerabiam ze starym silnikiem bionx.
barmal - Nie 02 Paź, 2016
A nie lepiej użyć tych które już są? Takie rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze, mniej zakłóceń na hallach.
|
|
|