To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Tarcie toczne silnika Nine Continent RH2809
Ebisef - Pon 10 Paź, 2016 Temat postu: Tarcie toczne silnika Nine Continent RH2809 Witajcie, na załączonym filmiku przedstawiłem z jakim oporem kręci się koło gdy przewody nie są podłączone do sterownika, ani zwarte ze sobą. Koło kręci się z dużym oporem i szybko się zatrzymuje.
Czy taka sytuacja jest normalna?
film
Sorki za filmik w pionie
tas - Pon 10 Paź, 2016
Opór wygląda normalnie.
Ogólnie jeśli z całej siły zakręcisz kołem to powinno zrobić przynajmniej te 3-4 pełne obroty.
Spokojnie, podczas jazdy ten opór nie jest zauważalny
arturrogo - Wto 05 Cze, 2018
Mój silnik ma podobny opór kręcenia (przejechałem dopiero 70 km) ale dzisiaj zaobserwowałem dziwne ocieranie. Odczepiłem hamulec (myśląc że to tarcza) poluzowałem śruby na osi i dalej tak jakby coś ocierało w jednym miejscu. nawet luzowałem i przykręcałem szprychy i dalej tak coś ociera w jednym miejscu (po obwodzie kiedy mam wentyl u góry koła wtedy słychać takie szurnięcie)czy to coś w silniku. Jutro postaram się wrzucić filmik
oto nagrany filmik
https://youtu.be/pSJnLGzLExA
już nie mam pomysłu co jest przyczyną tego ocierania
skoro - Wto 12 Cze, 2018
Opór normalny. Ja mam przerobionego bionxa i jest podobnie. Opor jest wyczuwalny tez przy pedalowaniu. Nie da sie zerwac przyszepnosci na szutrze pedalując tylko (silnik dziala jak kolo zamachowe ktore trzeba rozkrecic. Z kolei jest ciężej tą siłę zachamować.
Sa to uroki silnikow w kole
wesmar - Czw 13 Wrz, 2018
arturrogo napisał/a: | Mój silnik ma podobny opór kręcenia (przejechałem dopiero 70 km) ale dzisiaj zaobserwowałem dziwne ocieranie. Odczepiłem hamulec (myśląc że to tarcza) poluzowałem śruby na osi i dalej tak jakby coś ocierało w jednym miejscu. nawet luzowałem i przykręcałem szprychy i dalej tak coś ociera w jednym miejscu (po obwodzie kiedy mam wentyl u góry koła wtedy słychać takie szurnięcie)czy to coś w silniku. Jutro postaram się wrzucić filmik
oto nagrany filmik
https://youtu.be/pSJnLGzLExA
już nie mam pomysłu co jest przyczyną tego ocierania |
Musisz rozebrać silnik, wszystkie magnesy odkleić, oczyścić ze starego kleju i przykleić równo tylko loctite 638 i nic innego. Ponieważ minimalnie o ułamki mm zwiększy się szczelina, silnik będzie pracował płynniej (mniejszy moment zaczepowy) i zyska 5-6% na kV czyli 3 km więcej przy 50 km/h. Tak miałem przy poprawianiu 9C 2806. i Pamiętaj czystość, przygotowanie powierzchni i bardzo cienka warstwa kleju, akurat w anaerobach nie jest to bezwględnie wymagane, ale warto to zrobić solidnie
|
|
|