To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - MarkMobil 1.0
Mark - Czw 20 Paź, 2016 Temat postu: MarkMobil 1.0 Hej, zafascynowany Waszymi konstrukcjami, oraz złapaniem bakcyla przez mojego kuzyna (umbura) zdecydowałem się na rozpoczęciem projektu.
Rower ma służyć głównie w teren (Beskidy) oraz do codziennych dojazdów do pracy.
Poniżej zamieszczam główne części, które chcę użyć do mojego projektu oraz na bieżąco będę dodawał posty z rezultatami.
Rower ma składać się z:
Rama: Dartmoor Hornet 18" (mam nadzieje, że zmieszczę przynajmniej 16 pakietów lipo 4S)
Amoryzator: Jeszcze nie wybrałem, szukam jakieś okazji (RS Pike lub inny 140-160mm skoku)
Hamulce: Shimano SLX BR-M675 (z metalicznymi klockami)
Koła: Mach1 MAD 26"+ CST C-1388 26 x 2.35
Przerzutki Shimano Acera (wspiera 7 przełożeń, idealnie od Mxusa)
Silnik: Mxus v3 3K-Turbo 3000 45H (10x6) Tył
Resztę będę uzupełniał oraz dorzucał fotki jak wyglądają pracę nad projektem.
Jutro (21.10.2016) mam dostać ramę, krótkie przymiarki i załatwiam blachę od znajomego do zbudowania skrzynki, stelaż będzie z blachy stalowej 1mm a boki z plexi, laminatu lub dibondu.
kaneclan - Czw 20 Paź, 2016
Z którego roku jest rama? Jeżeli nówka sztuka, to czy sztywna tylna oś nie będzie problemem przy zakładaniu i mocowaniu silnika?
Mark - Czw 20 Paź, 2016
Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia, a dlaczego masz takie obawy? Chętnie wysłucham.
tas - Pią 21 Paź, 2016
No własnie, dobra sugestia, to nie jest rama z hakiem tylko na oś przewlekaną, nie zamontujesz do niej silnika.
toft - Pią 21 Paź, 2016
chyba były też wersje na normalną oś...
umbur - Pią 21 Paź, 2016
...a Mxusa 16x4, nie 10x6.
kaneclan - Pią 21 Paź, 2016
Nie chodzi o typ silnika, tylko o mocowanie tylnej osi w ramie. Nie wiem od którego roku, ale nowe modele tego Dartmoora mają sztywną oś z tyłu.
Wygląda to tak:
W taką oś, nie uda się włożyć silnika, chyba że ją rozetniesz, czyli zrobisz hak - ale to mija się z celem kupna ramy tego typu.
Opcjonalnie musiałbyś znaleźć silnik z "przewlekaną" osią, ale wtedy dochodzi problem "zaklinowania" jej w ramie tak, żeby się nie obracała.
GEN - Pią 21 Paź, 2016
kaneclan napisał/a: | Nie chodzi o typ silnika, tylko o mocowanie tylnej osi w ramie. Nie wiem od którego roku, ale nowe modele tego Dartmoora mają sztywną oś z tyłu.
Wygląda to tak:
Obrazek
W taką oś, nie uda się włożyć silnika, chyba że ją rozetniesz, czyli zrobisz hak - ale to mija się z celem kupna ramy tego typu.
Opcjonalnie musiałbyś znaleźć silnik z "przewlekaną" osią, ale wtedy dochodzi problem "zaklinowania" jej w ramie tak, żeby się nie obracała. |
W takim przypadku pozostaje tylko dorobienie adapterów mocowania silnika.
kaneclan - Pią 21 Paź, 2016
Ehh... jasne, do wszystkiego można zrobić adapter.
Silnik ma:
- dropout 145mm
- ma oś M14
Rama ma:
- dropout 135mm
- sztywną oś 12mm
Mark - Nie 23 Paź, 2016
Dartmoor Hornet opadł, zdecydowałem się zbudować projekt na posiadanym przeze mnie rowerze (Kellys Quartz 2009), blacha na skrzynkę została już pogięta, teraz muszę zawieźć ją do pospawania. Fotki z prac wrzucę po południu.
Mark - Nie 23 Paź, 2016
Elektrotonus - Pon 14 Lis, 2016
Masz już gotową skrzynkę z blachy ? Ile mm grubości i ile kg wyszło ?
radasss - Nie 27 Lis, 2016
Taka mała podpowiedź. Jak wyszły tak duże szpary na łączeniach ( bo dość ciężko to wyliczyć) to należy od góry położyć na szparę kawałek cieńkiej blaszki i potem od wewnątrz spawać. Ewentualnie blaszka od wewnątrz. Następnie zeszlifowuje się ściernicą listkową i trzyma i wygląda ok.
|
|
|