To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Nowości EV - Elektryczne nowości na rynku motoryzacyjnym

Szwagier - Śro 25 Lis, 2015

zeeltom napisał/a:
W przepisach jest mowa o silniku o znamionowej mocy ciągłej.
Taka wartość podawana jest na naklejce silnika.


A co to jest "znamionowa moc ciągła"..? Aha - to co producent poda na naklejce..! Jak zwykle gniot prawny :neutral:
A silnik Nine Continent RH2806 (10x6) jaką ma moc "znamionową ciągłą"??

Choć jedno w tym wszystkim jest pocieszające - każdy mający działalność gospodarczą może na swoim silniku z Chin nakleić tabliczkę znamionową z oznaczeniem "znamionowej mocy ciągłej" 250W i swoją własną firmą jako producentem i ma problem z bańki - w szufladzie będzie trzymał "papier", że silnik zaprojektowano na takie-a-takie napięcie i takia-a-taki prąd i przy tych parametrach jest 250W "znamionowej mocy ciągłej" - i cześć!

Szczygiel - Śro 25 Lis, 2015

... o to pytanie!

ma ktoś informację jak to jest interpretowane i procedowane w przypadku kontroli drogowej, zdarzenia?

qaz33 - Śro 25 Lis, 2015

Tez o tym myslalem, nawet mozna by forumowo wysjsc z inicjatywa i zlozyc sie na zestaw naklejek z duzym napisem 250W, mozna nawet napisac ze takie ma sie parametry przy 12V i wtedy by to bylo zgodne z prawda :P a to ze twoja bateria ma 48V to przeciex nie twoja wina bo taka dostales w zestawie :P
Witek209 - Śro 25 Lis, 2015

No coż, to ja poproszę 2x naklejki "Power 250W - 12V"
Anonymous - Śro 25 Lis, 2015

Moc znamionowa, to moc znamionowa.
Taką oddaje silnik na wale przy napięciu podanym przez producenta.
Zakładając, że jest to moc przy 24V, a przepisy dopuszczają do 48V, to chyba zasilanie takiego silnika z 48V nie powinno kolidować z interpretacją przepisów.

Mobil - Śro 25 Lis, 2015

qaz33 napisał/a:
Tez o tym myslalem, nawet mozna by forumowo wysjsc z inicjatywa i zlozyc sie na zestaw naklejek z duzym napisem 250W, mozna nawet napisac ze takie ma sie parametry przy 12V i wtedy by to bylo zgodne z prawda :P a to ze twoja bateria ma 48V to przeciex nie twoja wina bo taka dostales w zestawie :P


A najlepiej jakby sobie zrobić instalacje do czujnika PAS i jakiś pstryczek coby przełączał cały rower na niższe napięcie i wybierał odpowiedni profil w sterowniku :mrgreen: Tryb Road/Offroad jak to jest w Bomberze. :twisted:

Szwagier - Śro 25 Lis, 2015

W końcu przeczytam tę ustawę o ruchu drogowym, bo jak na razie to tylko opinie tu i ówdzie czytałem...Śmiechu warte są te przepisy, ale ogólnie konsekwencje już są nie wesołe chyba..? Bo jeśli przy odpowiedniej mocy/napięciu/braku PAS taki rower nie jest już rowerem tylko motorowerem, to chyba podpada pod obowiązek posiadania OC. A za brak OC się płaci...Za brak przeglądu pojazd odholowują na parking policyjny a wypuszczą stamtąd dopiero po wyjaśnieniu sprawy - w wielu przypadkach przekroczy to wartość roweru :cry: Jakie konsekwencje grożą kierowcy (mandat i punkty) - nie wiem...
Więc naprawdę pomysł o odpowiednim papierku w szufladzie i naklejka na silniku nie jest głupi :roll:

Szczygiel - Śro 25 Lis, 2015

PAS nie jest jeszcze niezbędny, ustawa mówi o uruchamianiu za pomocą pedałów, a to można rozwiązać na wiele sposobów. Podobnie z manetką, po uruchomieniu można jej sobie chyba używać do woli, byle nie przekroczyć dopuszczalnej prędkości. Nie ma szczegółowych norm, które to regulują?
Po co to komplikowali? Wystarczyłoby ograniczyć masę i prędkość.

Anonymous - Śro 25 Lis, 2015

Bo to matoły z Unii to wymyślili. Oni jak już coś wymyślą, to pożal się Boże, a kasę biorą taką, że normalny śmiertelnik może tylko pomarzyć.
WojtekErnest - Pią 27 Lis, 2015

Każdy silnik może miec napisane nominalnie 250 W, bo ma wtedy niską temperaturę itp. założenie papierowe.
I tego się trzymajmy. A to że na własne ryzyko 'przeciazamy' silnik wyższym napięciem i pakujemy mu wiekszy prąd/ moc, to już nasze ryzyko....:-)

raymaxxx - Sob 28 Lis, 2015

i tak samo zrobić na kontroler i aku (48V) to jest myśl! w niczym to nie przeszkadza a pomóc zawsze może... ;)
Redaktor1966 - Pon 22 Lut, 2016

http://otomoto.pl/oferta/...m-ID6ydHJD.html
http://olx.pl/oferta/skut...D5-IDcE5Rl.html

http://www.djolmar.pl/joomla/
DJOLMAR - Skutery Elektryczne, baterie LiFePo4, Li-po
Skuter elektryczny 2kW/4kW dostawczy, Baterie NMC, 100tys. km.
5 900 zł


Rok produkcji 2016
NA zamówienie (min. 5szt)., Nowe skutery dostawcze 2kW lub 4kW, 110kg, z bateriami litowymi NMC 72V/20Ah, wyjmowalne, z możliwością montażu dwóch pakietów.
Zasięg do 80 km,
Prędkość 50 km/h,
Ładowanie 6-8 godzin, 72V 4A.

03-252 Warszawa, Targówek
ul. Suwalska 36C-19

+ 48 223 506 564
+48 783 377 799

Redaktor1966 - Wto 28 Cze, 2016

Ma trzy koła, silnik elektryczny i jest bardzo wygodny. Silnik pozwala nam przejechać ok. 100 km na jednym akumulatorze. O czym mowa? O Aventybike'u czyli jedynym w swoim rodzaju polskim pojeździe przyszłości, którego twórcą jest Kamil Różański.
http://moto.wp.pl/kat,927...,wiadomosc.html | 2016.06.28

bloodyopel - Wto 28 Cze, 2016

Redaktor1966, pana Kamila z aventybikem zapraszałem na tegoroczny zlot, niestety nie dotarł...
atomek1000 - Wto 28 Cze, 2016

Ja z nim rozmawiałem, o elektryce ma niewielkie pojęcie :wink: Bardziej chodzi mu o wygląd i sam rower w sobie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group