To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Napęd z silnikiem poza kołem - Piasta ,przekładnia planetarna do koła rowera elektrycznego
Mictronic - Pią 18 Wrz, 2009 Temat postu: Piasta ,przekładnia planetarna do koła rowera elektrycznego Witam,zrobiłem sobie rower elektryczny ... Posiadam w nim stale przełożenie ok 6:1 silnik 450W bez możliwości pedałowania i od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad przerobieniem go na spalinowy bo po prostu brak mocy.Jednak znajomy elektronik stanowczo odradził mi takiego postępowania i kazał dorobić biegi jak i polecił przekładnie planetarne w piaście kola.Zastanawiam się na ile takie rozwiązanie będzie dobre,jak dobrać taka piastę,jakie ona ma najwyższe przełożenie i ile ten tuning będzie mnie kosztować?
Fota:
Anonymous - Pią 18 Wrz, 2009
Wstaw tylną piasę z kasetą 7-8-rzędową. Do tego przerzutka i manetka. W 100zl sie zamkniesz w najtańszych podzespołach.
Ew. piasta typu Nexus z 7-mioma biegami w środku. Cena za komplet myśle że ze 200zl
Mictronic - Sob 19 Wrz, 2009
Ok,ale co dać z przodu aby uzyskać przełożenie wyższe od tego co jest?
Do czego dążę,bo wszystko jest dobrze jak jeżdżę po prostych odcinkach-prąd rzędu 5A,problem zaczyna się wtedy kiedy jedziemy pod gore wskazówka w amperomierzu 30A chciala by odlecieć a silnik po jezdzie zalatuje spalenizną.To tak jakby jeździć samochodem ciągle na 5 biegu.
Uzyskam może trochę bardziej szczegółowej porady?
Pozdrawiam Mictronic!
Anonymous - Sob 19 Wrz, 2009
Jeśli dasz przerzutkę w piaście, to masz z głowy. Jak pod górkę, to wrzucisz niższy bieg i będzie po bólu i swądu nie będzie czuć
Anonymous - Sob 19 Wrz, 2009
Jeśli Twoja tylna zębatka(jest z wolnobiegiem?) daje się normalnie wkręcić na tylną piastę to najlepszym wyjściem będzie piasta z przerzutkami. Ewent. widze że masz jeszcze pole do regulacji na przednich zębatkach.
Przełożenia piast sprawdź w katalogach, w necie na pewno znajdziesz.
Mictronic - Sob 19 Wrz, 2009
Widzę ze muszę to zrobić kompletnie inaczej,założę kasetę i co dalej ... przełożenie będzie o wiele mniejsze niż było.Musze przerobić cale przeniesienie napędu.Na myśl przychodzi mi również mała przeróbka ramy by silnik znajdował się jak najbliżej przedniej kasety.Trzeba też zamienić przednie przełożenie z rowerowych na drobno zębowe (jak w skuterach elektrycznych) no i znalezienie przerzutek oraz ewentualne naspawanie na nie jeszcze kilka większych rozmiarów ...
Sporo pracy,zobaczymy co z tego wyjdzie... :/
Anonymous - Sob 19 Wrz, 2009
Napisz ile zębów mają zębatki na silniku, korbie i kole.
Mictronic - Sob 19 Wrz, 2009
To może tak:
Anonymous - Sob 19 Wrz, 2009
Chyba trzeba jednak będzie kompletnie przebudować przekładnie na taką jak na przykład u @Arbitra
http://ev.arbiter.pl/galeria/rower.elektryczny
Mictronic - Nie 20 Wrz, 2009
Właśnie.
Mam zamiar zrobić podobnie jak kolega:
W tym celu będę musiał trochę pociąć ramę żeby odległość silnika od zębatki była jak najmniejsza...
Anonymous - Nie 20 Wrz, 2009
A może jednak wstawić wolne koło i wrócić do pedałów?
Trochę główkowania i na pewno się da to zrobić.
Anonymous - Nie 20 Wrz, 2009
Piszesz, że masz przełożenie 1:6 a mnie wychodzi że ok. 1:2. Na zdjęciu z elektrody masz przekładnie 1:6, ja wcześniej miałem 1:5,5 i na brak mocy nie narzekałem, przy 500W ruszałe mz miejsca pod każdą górkę.
Ta przekładnia z elektrody wydaje się być super. Żeby podnieść jeszcze moc, dałbym kasete z zębani 12-34.
Mictronic - Nie 20 Wrz, 2009
Jak to liczyć?
48/16=3
48/28=1,7
3*1,7=5,1
Gdzie robię błąd..?
Druga sprawa to u kolegi niby wychodzi 6:1 a ma większy pobór prądu niż ja(sporo większy!).
Anonymous - Nie 20 Wrz, 2009
Sorry to ja się walnąłem na 48/28, policzyłem odwrotnie
Wygląda na to że najproście było by zmienić tylko zębatki na pierwszej przekładni. Skuterowe są bodajże miedzy 11 a 80 zębów, tylna mogła by wtedy zostać.
Gdybyś jednak zmienił również i kasetę 12-34 to miałbyś przełożenia między 1:8 a 1:3.
Mictronic - Nie 20 Wrz, 2009
Tak wiec na pierwszym stopniu zainstaluje sobie myślę ta 80 zębową a na silniku 11.Potem przenoszę z korby 28z na kasetę z tylu załóżmy 32z.
Tak więc wychodzi 8:1 i 3:1
Teraz prędkość
obroty silnika na jałowym wg naklejki 2150rpm to przy obciążeniu załóżmy będzie 1500rpm
1500/8=190 rpm na kole
190/60=3obr/sek 6m/s
6*3,6=22km/h
....
Przydałoby się jeszcze zamienić zębatkę 28z na ta co mam teraz przy silniku.
W każdym razie dziękuje narazie wszystkim za pomoc,muszę to jeszcze przemyśleć oraz postarać się o fundusze na ten "tuning" .
|
|
|